Skauting

Skauting

Anotace: moje zamyšlení o skautingu

Proč vůbec skautuju a proč to vůbec dělám? Proč nejdu někam chlastat o vejkendu... a tak místo toho jedu vypomoct na nějakou akci,zamakat si, poznat nový lidi, proč raději nesedim doma u počítače a sbalim se a jedu pomáhat zadarmo někam, kde je to potřeba, proč pořád v lidech žijí myšlenky skautingu, i když doba není, nepřeje; v téhle době je moderní bejt hvězda, star.
Podlě mě by bylo dobré, kdyby se řady skautů rozšířily, ale i někteří by chtěli... ale zase se bojí, co řeknou jejich rodiče, kamarádi a další lidi. Je pravda, že ve skautu poznáte, co dokážete, budete dělat věci, co byste obvykle nedělali, většina skautů, co sem poznal, si zažila dobu, kdy byli outsideři, a to taktéž změnili, protože nyní studují vysoký školy a vandry, to je další část romantiky, celá příroda je krásná a žít v ní, když se probouzíme u vodopádu, kdy se probouzí všechno, slunko svítí a je vidět duhu... já se držím a sloužím, protože to se člověk dokáže překonat a dělat věci, co by nedělal, překonat svuj strach a pomáhat lidem v nouzi, v jejich potížích, jak to jde, taky končim svoji menší úvahu.
Autor Vlk v rouše, 27.06.2007
Přečteno 955x
Tipy 29
Poslední tipující: Cassée Moteur, Pešulka, vílí křídla.., La Suneteto, gftgffhbnjbhvgmjvfjngf, Anita Buchtová, Cristinne, PoeziGirl, Bíša, Sarazin Faestred, ...
ikonkaKomentáře (22)
ikonkaKomentujících (22)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Ke skautingu jsem sice nikdy neměla možnost se dostat, ale aspoň sledovat z povzdálí jsem mohla, a členům, což byli i dobří kámoši jsem mohla jen tiše závidět, ale sama jsem se k nim pro svůj koníčky přeplněný život nepřidala, za to přírody si sice užiji i dost doma, sama, s rodinou, přáteli... Jeseníky jsou na dosah ruky ;) Ale i to mi těžko nahradí kolektiv, který jsem mohla mít a možnost najít nové přátele.
Jinak názor dělat něco užitečného, jako třeba skauting, než prosedět den u netu či někde v hospodě zastávám, to by přece byl promrhaný život.

21.12.2009 09:36:00 | Stepankas

Máš mé ctěné sympatie a souhlas
A važ si toho, s lidma nesouhlasím každej den ;)

30.10.2009 00:54:00 | á

Skauting je životní postoj, to není žádná volnočasovka, se kterou si to leckdy lidé (i někteří skauti) pletou. Postavit stan a rozdělat oheň dnes umí každý ťululum. To co skauting zásadně odlišuje je idea. Idea, která naprosto organicky navazuje od vlčat a světlušek s jejich "naši snahou nejlepší buď čin", přes skauty s úžasně plným slibem, zákonem a heslem po rovery a rangers a jejich "Sloužím!", oldskauty nevyjímaje.
Jen doufám, že se těm "pionýrům" v náčelnictvu nepodaří to rozložit, jak se o to usilovně snaží - nové stezky budiž příkladem.

Přeji hodně zdaru, bratře! :-)

05.03.2009 15:08:00 | La Suneteto

Hezký ;-) pěkně si to vystih ;-)
ale možná si zapomněl na to když děláš s dětmi ;-) ja miluju ty jejich očička když vymyslíš hru která je chytne... a nejvíc mě vždycky potěší když nechtějí odejít ze schůzky, nebo když přinesou zápis do kroniky o výletě a líčí tam jak to bylo supr ;-).... kvůli tomuhle to dělám já... prostě chci bejt užitečná a dělat něco, co někdo ocemí, ať už to jsou děti nebo jejich rodiče ;-)

01.02.2009 11:19:00 | Darinka666

Je vidět, že máš moc rád přírodu...Píšeš pěkně, dobře se mi to čte...

15.12.2008 18:43:00 | B.kaspik

Každý, kdo má kapku rozumu, se snaží pomáhat. Se skauty nemám dlouho nic moc společného, a přesto pomáhám... :-) Ať už s Brontosaurem, nebo jen tak, když sbírám odpadky na výletě...

Pomáhat je důležité, takže jen tak dál! A ať je nás stále víc!

09.11.2008 15:40:00 | Anita Buchtová

Milý perský princi, mám mezi skauty dost přátel a musím říct, že jsou to vážně skvělí lidé a já si vážím všeho, co dělají. Díky bohu za takové, jakými jste právě vy a za způsob, jakým uvažujete :) A díky tobě za tuhle úvahu, hodně štěstí,
Cris

07.09.2008 10:44:00 | Cristinne

Súhlasím s tebou a všetkými myšlienkami v úvahe.

05.07.2008 00:42:00 | Sarazin Faestred

je krásné v něco věřit a za něčím si stát, protože to v co věříme a za čím si stojíme, až jednou pude nejhůře, bude nás držet a stát za námi...na skautingu není nic špatného naopak:) nová dobrodružství a spojení s přáteli a vychutnávání přirody to mohou být krásy tohoto zájmu:) přeji hodně štěstí

04.07.2008 20:16:00 | anima alba

...ke kterýmpak patříš, pěšáci nebo ti od vody?? Léta prožitá u skautu se Ti nikdy neztratí, vryjou se Ti do srdíčka a nezapomeň, svět nepotřebuje zlatá roucha, ale zlaté duše. A to ti kluci u skautu a dívky u světlušek mají...

05.06.2008 19:19:00 | Iva Borecká

Nějaké skauty znám ... a pokud je dneska někdo ochotný pomoct kamarádovi, tak jsou to právě oni. Mohlo by jich být víc. Kdybych byla klukem, tak mě osobě by skauting moc nebral, i když nevím - každopádně teď nejsem moc na lezení po horách a stanování, ale přírodu mám moc ráda! A nejen z okna;) Krásně voní a je hebká na dotek!:)

18.03.2008 18:47:00 | Grafomanická MIA

Takových upřímných úvah není moc...Lepší upřímná a otevřená, než falešná a povrchní. Mně se líbí a jsem ráda, že ještě žijí lidé jako ty.

15.03.2008 13:23:00 | Princezna.Smutněnka

Souhlasím. Jsi skvělý člověk.. Já přírodu miluju a naštěstí mám partnera, se kterým jsme pořád na výletech. Vždycky jsem si přála mít takový život a jsem za to vděčná. Miluju lesy.
Děkuji, že ještě zbývají lidé, kterých si vážím...

09.03.2008 10:42:00 | come-past

Nemyslím si,že je tvoje úvaha špatná,natož děsná jak tu už někdo přede mnou napsal..Myslim,že každá úvaha může být něčím kouzelná,když se do ní dá trocha autorova srdce.Ty s ho tam podle mě dal :-))

09.09.2007 20:18:00 | andělík

Asi seš dobrej skaut, ale tvůj text je opravdu, opravdu děsnej. Co takhle si to po sobě přečíst? A ňáký tréninky soudnosti vám ve skautu nedávaj?

31.08.2007 14:43:00 | Ruby

Volfino lůzr z Krušných hor... moc hezky jsi to napsal, ano take mam rada prirodu, je nadherna , tak jak ji popisujes, patri k cloveku a ja verim ze se do ni zase clovek jednou vrati...

27.08.2007 23:53:00 | carodejka

odbytá a nesrozumitelná práce...

21.08.2007 23:27:00 | Autík

Ke skautům nepatřím a nikdy jsem nepatřila, ale vlastně o nich skoro nic nevím, jak zjišťuju. Chápu tvé pocity (snad), někdy mě to všechno štve. Hlavně s tim superstar mě to štve(a to především že jsem zpěvačka a myslim, že zpívat umim a soutěž konkrétně Superstar nenávidim z celého srdce). Je to všechno čistá pravda!
Btw... Přírodu a její krásy zbožňuju víc než cokoliv :-)
Dávám ti 1 s * :-)

12.08.2007 00:29:00 | Liss Durman

Nechápu proč ti ta pinda dala nulu, je to pěkný !
Ale skout bych bejt nechtěl......, nějáký moji kamarádi ale byli (tuším), ale outsideři to rozhodně nebyli, koníček jako každej jinej.... (a dokonce lepší než ta hospoda ) !

09.08.2007 20:44:00 | anti-HERO

Dobře děláš, je Ti to ke cti!

06.07.2007 13:14:00 | Bíša

Hezká úvaha, která by měla být úvodem nějaké nové knihy. Lidi, kteří se věnují ostatním, obdivuji. Lidi, kteří nehledí na zisk za každou cenu, doslova a do písmene ctím. Já se starám ve volném čase o lesopark u Husova sboru v Náchodě. Sice neprošel grant, jenž by měl zapojit projektem místní společnost, ale teď nám někdo pomůže s výsadbou. Je mi také vyčítáno, proč vlastně zde pracuji zadarmo a nechodím někde jinde na brigádu, Já svojí odpovědí dávám jasně najevo, že se musí zvládnout nejprve tento významný projekt a potom bych měl něco dělat. Jde mi o to, aby se tato lokalita stala přírodní památkou a poutním místem, jež by bylo ostrůvkem setkávání a poznávání. A proto se snažím také o něm psát. Mrzí mě, že dnešní společnost spíše preferuje konzumní život a nehledí kolem sebe. A proto bych si rád dopisoval s lidmi, kteří chtějí třeba něco změnit, aby bylo přátelství a harmonie v mezilidských vztazích.

01.07.2007 20:43:00 | Ing. Václav Kovalčík chce zlepšit svět.

Přeji skautům, aby se jejich řady rozšířily. V dnešní konzumní době učí tito neobyčejní lidé děti a mládež, jak přistupovat k životu. Učí je poznávat přírodu, krásu do ní vloženou a učí je poznávat vlastní nitro. A to je víc, než co nabízejí jiní. Držím ti pěsti, abys vydržel u skautingu a svým zapálením k němu přitahoval další lidi.

S požehnáním

30.06.2007 12:12:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí