JÁ kopat nebudu

JÁ kopat nebudu

Anotace: podtitul: Chraňme náš svět, vždyť je jediný.*** Školní úvaha, možná ne o tom, jak ho chránit, ale spíš nad tím, proč svět trpí a proč za to můžou lidé. Ta dvě slova jsou možná až moc častá, ale to je účel.

Lidé jsou zlí. Nemylsíte? Když vidím v lese malého tlustého chlapečka, jak kope do muchomůrek, říkám si, co to bylo za lidi, co ho vychovávali. Na světě je tolik nenávisti. Vzduch je prolezlý nejen smogem, ale i lidskou špatností, závistí a pohrdáním.
Svět je krásný. Vždycky byl. Ale... Nezdá se Vám, že Slunce už není tak žluté a mraky tak bílé?
Svět je samostatná bytost, svět mylsí a cítí jako člověk. Svět oplácí, svět pláče. A lidi? Jenom stojí a hloupě koukají.
Chraňte svět před lidmi. Chraňte ho před sebou. Chraňte sebe samé protože jste součástí světa. Chraňte se před lidmi. Před těmi špatnými, před těmi špatnými, před těmi, co otravují vzduch, který dýcháme. Před těmi, co šlapou po světě, který by pro ně měl být svatý! A není...
Představte si svět jako nekonečné temno. Jako nepopsanou knihu. My lidé, tam máme zapisovat, co a jak se bude s námi a naším světem dít. A mnohdy špatně. Stačí se podívat do historie. Kolik času a lidí jsme zabili zbytečnými válkami? Kolik žen skončilo na hranici a kolik mužů bylo oběšených? Kolik dětí bylo sirotky a jak s nimi lidé zacházeli? A to Vám přijde správné? Ani zvíře takové není. A dodneška se prakticky nic nezměnilo. Ale budoucnost je ještě prázdný list papíru. Žití... To je dost dobrý důvod proto, abychom se změnili.
Mám spoustu otázek a žádné opdovědi. Možná nad tím moc přemýšlím. Možná bych také měla začít kopat do muchomůrek. Rovnou pak můžu začít kopat do lidí. Ty bestie si stejně nic jiného nezaslouží. Ale to už je to samé, jako bych kopala do světa. A do světa JÁ kopat nebudu.
Autor C.alwen, 09.02.2008
Přečteno 630x
Tipy 5
Poslední tipující: ewon, Traci, Demedalex
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Někdy mi chvíli trvá, než u svých Oblíbených autorů zaregistruju všechna dílka:o) Bohužel máš pravdu. Svět spěje k záhubě a..zachrání se někdo z nás? Může vůbec někdo přežít, když jen tak přihlížíme, ačkoliv to změnit nemůžeme, i když bychom si to tak přáli? Hm...smutné téma, ale hezky jsi ho vyjádřila!

29.02.2008 23:47:00 | Traci

Většina lidí jsou největší svinstvo, co se mohlo na Zem dostat. No smůla. Říká se dětma nezatopíš, ale občas by to asi bylo třeba, i když spíš dospělýma :o)
Nezbývá než doufat, že budeme spíš naplňovat to, že jsme "nelepší výdobytek naší přírody"... Ale je to výdobytek. Ne dobytek. To vý- se většinou opomíjí...

12.02.2008 10:34:00 | Demedalex

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí