Jak pomoci dnešnímu světu

Jak pomoci dnešnímu světu

Anotace: Jedna z mnoha úvah o tom, jak pomoci dnešnímu světu. Psala jsem ji asi před rokem a půl, opravdu v noci, opravdu po reklamě.

Je mezi dvanáctou a jednou hodinou v noci. Mně se nedaří usnout. Je to snad ta reklama, co mi nedá spát? Africké dítě, sirotek, co se stará o tři mladší sourozence se slzami v očích vypráví svůj příběh, který se většiny z nás absolutně netýká. V reklamě je vyslovena prosba.
Ale já mu nemohu pomoci. Mám sice dost peněz, kapesného, ale… Proč ale? Říká si tohle každý? Určitě i malá částka alespoň mírně pomůže.
Najednou mám výčitky – slova, že na tomhle světě jsem obyčejný člověk, který nic nemůže změnit, jsou příliš sobecká. Mohu se o to alespoň pokusit.
Můžu třeba i darovat krev. Jenže až v 18 letech. Do té doby musím počkat. Alespoň mám dost času do té doby zjistit, jak takové dárcovství probíhá, jak často, a jestli potřebují i mě. Tedy mou krevní skupinu. Zatím nemám moc informací…
Ale tohle vše je budoucnost vzdálená ještě více než 1 rok. Co mohu dělat do té doby? Nic.
Ba ne. Většina lidí, jestli ne všichni, dělá něco špatného. Ať už vyhazuje odpadky do přírody, kouří a zemi neznečišťuje jen nedopalky cigaret pohozených jen tak na zem, nýbrž také její ovzduší. Civilizace ničí i ty poslední kousky přírody kácením lesů. Zvířata vymírají, a to ať už pro naši módu, vybíravý žaludek či proto, že my, lidská rasa, nemilosrdně krademe místa, ve kterých žila.
Ale z mých úst se stále dere na povrch jedna prostá otázka – Proč?! Tato země nám dala nejen domov, ale i potravu a vše ostatní. Ale nabídla toho příliš a člověk vše využil.
Ačkoliv se papír recykluje, trh nabízí spoustu nového papíru. A ten je velice často přijímán zákazníky. Snad proto, aby byl sešit bez jediné skvrnky?
Vznikají továrny, je používaná nová technika. To je na jednu stranu sice určitě skvělé, ale když se na to podíváme z druhé strany, tohle vše nás vede k jisté záhubě. Tedy, pokud ovšem věda v blízké době výrazně nepokročí. Pak si možná najdeme jinou planetu, kterou necháme pustnout. A naše životodárná Země bude zahubena již bez nás, viníků.
Nikdo není dokonalý, ani já ne. Ale každému se jednou „otevřou oči“ a uvidí, co nechtěl vidět. U mě to způsobila reklama. Jaký původ budou mít (nebo mají) stejné myšlenky někoho jiného?
Snad se lidem povede dostat tuhle situaci pod kontrolu. Doufám jen, že to bude dřív, než se zcela přiblíží apokalypsa.
Na hodinách jasně svítí číslice 1.30 a já jdu konečně spát. Snad se mi to tenkrát podaří…
Autor Alfííík, 09.03.2008
Přečteno 1101x
Tipy 2
Poslední tipující: mada000
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Velmi zajímavé. Už jsi nějak pomohla?

04.08.2008 12:15:00 | mada000

Jak se člověku během vteřiny dokáží otevřít oči. Zajímavé:-) Teď je hlavní, abys tento impuls v sobě nenechala uhasnout. Rozhodnutí pomáhat je rychlé, ale touha ještě rychleji uvadá. Máš mnoho možností, jak pomáhat. Darovat krev, darovat peníze, zajít do domova důchodců nebo do dětského domova, modlit se za druhé. Možností je celá řada, jen chtít.

S požehnáním

10.03.2008 09:58:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí