Efekt motýlích křídel

Efekt motýlích křídel

Anotace: Taková kratší úvaha nad "efektem motýlích křídel". Proč takové drobnosti zapříčiní pohromu? (A jaký je váš názor, napište ho!)

Motýlí efekt je určitý zanedbatelný systém v počátečních podmínkách, jehož malé změny mohou mít za následek velké variace v delším průběhu. Název se vztahuje k myšlence, že i něco tak malého, jako třepetání motýlích křídel, může v konečném důsledku vyvolat tajfun, někde na druhé polovině světa.

Tajfun, požár, potopa, sucho,…. Těchto katastrof v poslední době přibývá. Nevím, čím to je, ale myslím si, že tento „efekt motýlích křídel“ si my, jako lidi zaviňujeme sami. Znečišťujeme okolí a to má za důsledek katastrofy všech druhů. Například ráno vyjedeme autem a urazíme určitou cestu do práce. Produkujeme tak výfukové plyny, které naší atmosféře škodí. To se následně ukáže tisíce kilometrů odsud na severním pólu, kde v tomto důsledku pronikání ultrafialových paprsků tají ledovce. A zase na druhé straně světa stoupají hladiny moří, jezer i řek a zapříčiní to potopy a neštěstí mnoho lidí, který tak přijdou nejen o majetek, ale i o svůj domov. Každý den si říkáme, že to naše auto nemůže přivést svět do záhuby, ale pokud se zamyslíme trochu hlouběji k podstatě věci, neříkáme si tuto myšlenku jen my a přeci stejně sedneme do auta a jedeme. Nejlepší by bylo využívat městskou hromadnou dopravu, ale i ta má své nevýhody. Myslím, že tuto neskutečně rychlou jízdu jen tak nezastavíme a povezeme se dál a nezbyde nám nic jiného, než přihlížet všem těm katastrofám. Ale stále je tu ta skrytá šance záchrany našeho světa před „efekty motýlích křídel“ a sami se stát „ochranáři“ přírody a snažit se jí neničit. A můžeme začít hned od sebe! A klidně hned zítra! ?
Autor dvorkl, 25.09.2008
Přečteno 1389x
Tipy 2
Poslední tipující: el sereno
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí