Živelné

Živelné

Anotace: Já nikdy nevím co za útvar tvořím, úplně nejvíc si myslím, že si s váma povídám.... tak si z toho nic nedělejte, jo? :-)

Některé objevy se vlečou svojí urputnou touhou už už být slavný po desetiletí, některé Vám spadnou nečekaně do klína jak zmatená veverka při projížďce turistickým vláčkem převlečeným za zebru v parku safari…
Možná to bude krátké, možná to rozvedu, ještě to nevím…

Živly nás provází na každém kroku… mám na mysli ty přírodní a neusmrtitelné čtyři brachy-
První - nadutý a panovačný a chtivý bohatýr Oheň,
Druhý - uštěpačný a nenechavý Vítr
Třetí - snivá a bázlivá a teskná, někdy však mstivá Voda
Čtvrtá - pevná v bocích, klidná, přísná a moudrá Země..

Kvarteto rozeznívající své nástroje pro koncert smyslů, čtvero neslučitelných a nepostradatelných….

Minulé léto se to na mně sneslo…. CO?
No přece To… ten objev…č.1
Minulé léto jsme jako rekvalifikanti museli krom písemných a ústních absolvovat i praktické zkoušky na dosažení výučního listu… jakého?
Výučního listu na kamnáře.
A jako takoví jsme taky museli ukázat, zdali po úporném nalévání vědomostí za dne a vyléváním jich pospolu za večera až do noci, umíme uplatnit všechno to i v praxi.
Rozdělili jsme se do skupin a každá skupina měla konkrétní zadání na stavbu topidla.
Naše souznící bublina o pěti individuích nesla příznačné jméno
PYROMANO TYPICCO… a postavit jsme měli sporák….
Už jen ta rozmanitost oborů, ve kterém každý z nás uplatňoval své „nejlépe jak dovedu“, slibovala mnohé….
Bagrista- zakladatel rybníků, elektrikář, prodejce septiků, kuchař-dezertér-kamnář a (toho času) sekretářka ředitele….
Děly se věci… celé naše ladění se bylo živelné a též vznikalo mnoho příjemných a vtipných nedorozumění, neboť jsme všichni jako jeden do puntíku podléhali dvojsmyslům a lingvistickým hrátkám….

A pak to přišlo…..
Došlo mi, že stavba jakéhokoli topidla musí nutně fungovat za přítomnosti všech zmíněných živlů a snad i toho nepříliš zmiňovaného páteho - KOVU…
Kamna jsou stavěna a vymazávána směsicí HLÍNY(jílu) a písku a VODY…
Aby byl posílen a živen nadutec OHEŇ,musí mít přívod VZDUCHU…
Dvířka a rámy jsou KOVOVÉ….tedy….
No a?.....
A proč takhle….dalekosáhle, ale…. zajímavě :-),
Protože…. mně to přece baví se bavit…. takhle s vámi…. asi, ne?

Tedy… objev související č.2… Dotkneme -li se všech živlů, jsou na omak stejně hebké….rozdíl je v teplotě…
Nevěříte?

Taky jste si jako malí
(nebo si klidně přiznejte, že to děláte tak jak já dodnes:-)) propouštěli řídké bahýnko mezi prsty?

Taky si občas jedouce rychlostí kterýmkoli dopravním prostředkem vystrčíte ruku z okýnka ? A jaký to je?

Hřejete svoje ruce u ohně? Cítíte to sálavé hebko, co hřeje?

A dali jste si někdy ruce do rychle proudící vody v potoce? Jako když vás políbí koňský pysk…,že?

Tak co….nekecám, že jo?

Tak vidíte….

Tak já jdu.
Jdu zkoumat.
Neprobádaná zákoutí a nepřeberné vůně kožíšku mé usurijské lišky.

pokračování příště…(přepněte si na jiné hřiště….cvak:-))
Autor zvířenka, 27.01.2009
Přečteno 598x
Tipy 9
Poslední tipující: Bambulka, BLUE-from-the-NIGHT, V.N.Losinský, kouzelníček, enigman
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí