Proč miluju podzim

Proč miluju podzim

Anotace: Nejde ani tak o úvahu, ale spíš jen o osobní dojem. Bohužel netuším, do jaké kategorie toto zařadit. Trocha rozjímání, nostalgie a romantiky...

Dřív jsem ho nesnášela. Ale dřív, to bylo, když jsem byla malá a viděla jen to, co člověk chce vidět. Věci, kterých si každý všimne jako první a už se nezaobírá těmi ostatními. Téměř každý podzim nenávidí. Léto končí, ochlazuje se, často prší, všechno je šedivé. Ale mně to nevadí. Chladné sychravé počasí znamená lenošení a pohodu doma v teple při šálku čaje. Je to ideální doba na rozjímání, odpočinek, poslech hudby, zapálení vonných svíček, četbu knihy, zhlédnutí filmu a vytvoření příjemné atmosféry v rodinném kruhu.
Podzimní příroda pro mě představuje souhru dokonalosti a jakési melancholie, která mě vždy donutí nezabývat se povrchními problémy každodennosti, ale zamyslet se nad skutečnými hodnotami života.
Vůně vzduchu po dešti, barevné listí padající na cesty a vánek pohrávající si s ním, nažloutlá suchá tráva, ranní mlha, kouř vycházející z komínů, sluneční paprsky snažící se proniknout mezi šedivými mračny, ptáci odlétající do teplých krajin a v noci jen nádherné ticho, sem tam zvuk větru a hvězdy…
Podzim je šedý a zároveň barevný, smutný, ale i veselý. Každý ho vnímá jinak. Člověk by měl ale vědět, že i to, co se zdá být na první pohled pesimistické a ne příliš lákavé, může být svým způsobem také krásné. A netýká se to jen ročních období a přírody, ale všech věcí, jež lze jakkoliv hodnotit. Především tedy nás, lidí. Právě podzim mi vždy napoví a poskytne nespočet podnětů k tomu, abych si uvědomila, kam až často sahá lidská hloupost…
Autor suzík, 14.09.2009
Přečteno 758x
Tipy 6
Poslední tipující: Simísek, Grafomanická MIA, WhiteSkull, Andělská holka, enigman
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nepochybně je pravda, že je to zvláštní období, přemýšlení, rozjímání...
Nicméně mě se stále drží můj názor, že něco končí... Že se musím loučit s něčím, co mám ráda, a tím nemyslím léto, ale obecně... prostě to na mě takto dopadá.

/tolik můj skromný názor:)/
*

03.10.2009 09:09:00 | Simísek

Uááá, podzim miluju, i když jsem narozená v zimě:D Na babí léto kašlu, víc se mi líbí, když už je celkem chladno, a vůbec nevadí, že častějc prší (akurát fučet by nemuselo, to mám potom hned mastnou hlavu:D). A ty mlhy ráno jsou třešnička na dortu, to si vždycky výskám, že chodím do školy už o půl sedmé a vůbec nejlepší je, když za takové mlhy jdu sama - jediná chvíle, kdy nemám ráda, když do mě někdo kecá:D Něco hezkého si pustím do sluchátek a jdu mlhou...
Viva podzim!

19.09.2009 18:32:00 | Grafomanická MIA

...ano podzim je ...jaký ho chceme mít ...jako se vším ...

16.09.2009 00:53:00 | WhiteSkull

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí