Obraz zimy ?

Obraz zimy ?

Anotace: Asi by to chtělo jiný titulek, ale netuším jaký. Kdybyste někdo věděl.. A je to o troše těžkopádných myšlenek. Asi se mi teď nedaří psát básně, tak jsem zkusila úvahu. Možná jsem to měla zkusit pozdějc, ale už je to tu, tak jaképak copak, že? =)

Nenávidím zimu. Ve městě je to fakt hnus. Brodit se solí a sr**. Jediné, co na zimě miluju, jsou stromy a havrani. Někdo by si řekl, že su asi úplně blbá, ale to já přece vím, tak proč to dál řešit.

Každý den se brodím tím hnusem, ale.. Vidět stromy, tak krásné, majestátní. Vypadají, jako kdyby spaly, ale ony uvnitř přece jen trochu žijou. Miluju obrovské stromy s holýma větvema pokroucenýma léty, počasím a bohužel často i lidmi. Je v nich moudrost, je v nich něco, co mě neodolatelně fascinuje. Jen si tak stojí, tiché a nehybné a já si říkám, jak jim musí být zle, když viděly tolik z tohoto prohnilého světa. Jenže ony, ikdyž ve městě, jsou samy sobě přírodou, klidem a mírem, rovnováhou. A bojují až do konce proti vytlačování paneláky. Ony jsou sílou života i smrti. Stromy bez listí by se mohly zdát někomu smutné, ale není to tak. Jsou krásné, překrásné. Jen je třeba je vnímat. A to lidi už dávno zapomněli.. =(

A pak jsou tu ti havrani. Většina lidí je nemá ráda. Jsou prý škaredí a nemají tu co dělat. Ale pro mě jsou něčím nepopsatelným. Když nade mnou letí hejno, připadám si, jako by si šli pro mě a doufám, že mě odnesou někam pryč z tohoto světa. Jsou tak.. černí a krásní.. depresivní a pro mě rozhodně hodní obdivu. Chtěla bych umět kreslit. Jo, zkoušela jsem to, ale dopadlo to jako papoušek. Hrůza, úplné „znesvěcení“, řekla bych. Havrani jsou prostě tak tajemní, jako by z jiné planety.. úžasní..

Takže shrnutí. Až uvidíte havrana na větvi krásného velkého stromu v zimě uprostřed škaredého šedivého betonového města, zkuste se nad tím zamyslet a třeba to bude něco víc, než jen pitomý hnusný pták na „uschlém“ stromě.. ;)
Autor dream in emptiness, 12.02.2010
Přečteno 583x
Tipy 5
Poslední tipující: Zayo, Bíša
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Řekl bych, jestli dovolíš, že tě srdce vede správným směrem. Nám ve městě havrani chybí, vzpomínám na ně z parku u nádraží v Táboře, ale tam jezdívám zřídka. Miluju zimu v městském parku u nás, kde s knížkou v ruce stojím třeba dvě hoďky u zábradlí a střídavě čtu a dívám se mezi větve opadaných korun stromů do dalekých průhledů, kudy odplouvám někam mimo tenhle čas.
Havrani určitě znají náš svět jinak, tak jak ho my, lidi, nikdy nebudeme chápat. A tahle propast mne nikdy nepřestane přitahovat. Možná, že přes ni vede úzká lávka, utopená v mlhách lidských předsudků a obav vysmívat se rozumu. Ale třeba je možné udělat něco, aby se ty mlhy rozestoupily. A my bychom mohli konečně naslouchat šepotu neuvěřitelných příběhů havranů i stromů...

14.11.2010 20:50:00 | bába čurchlastka a inkontinenční ucháč

Obdivuji havrany...

14.02.2010 14:02:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí