Co je jaro

Co je jaro

Anotace: nebojte se, Jaro přijde..brzo, už za dva dny má být deset stupňů :) dílko napsáno v době kdy bylo hezky, a pak najednou zase zima a sníh

Víš,jaro není jen sladká sněženka,protože-no,ta Ti přece hnedka zmrzne,když zima vratí úder. Není to ani první vlažnej sluneční paprsek,kterej Ti v únoru připadá jako milý pohlazení. Máš radost? Promiň,ale zas přijdou mraky,a Ty máš pocit zrady. Že Tě jaro nechalo na holičkách? že zas jen mrzne ať se slunko snaží jak chce? Že je Ti smutno a zima? Neboj,povím Ti co je jaro. A víš,nemrač se. Ono přijde.

Jaro je jako malá blonďatá dívenka.
Zdá se Ti to moc slaďounký? přesto je to tak.
Je bosá, za uchem má sedmikrásku, a rty ještě bledý od tý zimy kolem.
Víš, ona roste pod zemí.
Je jako ta kytka.
A bojí se mrazu.
Někdy kolem února vystrčí první prstík - třeba jen malíček. Takovej její malej periskop, taková sonda.
Provrtá ho zmrzlou hlínou, a hledá známky nějaký změny.
Může to být tichý zabzučení mouchy, může to být opravdu teplej paprsek slunka, ne ten první, ale ten první kterej má Sílu.
Nebo jen změna ve vzduchu, taková, který si my ani nevšimnem.
Každopádně, Jarní slečna hledá znamení, že už přišel její čas.
Jenže většinou nenajde nic, a tak se vrátí do tichý chladný půdy, složí hlavu na zapomenutej drn, a spí dál.

V těch dnech máš opravdu pocit, že už je to tady. Začne být teplej, slunko se snaží dotknout slečninýho prstíku, volá ji, už nechce být samo. Vítr ji láká na cestu ven, tolik se snaží a zdá se Ti najednou teplej a příjemnej.
Vzduch okolo se ohřeje jejíma myšlenkama.
No a Ty? Ty jásáš. Jaro je tu.

Nikdo Ti nevysvětlil, že jaro to teprv zkouší.
A že pokud má opravdu přijít, nepozná se to na slunku, na větru nebo na prvních kytkách, který vyrostou tam, kde pod povrchem Ona spí.

Jaro se pozná ve vzduchu, v tý vůni kterou nejde popsat - sladká a vzrušující, volá poutníky na cestu, volá dobrodruhy a probouzí spící medvědy.

Tak poznáš, že přijde jaro.
Tahle vůně prostě naši slečinku vytáhne na povrch, umyje jí oči kapkou rosy, vlasy rozhodí teplým větrem, a ona začne tančit.

Poznáš to dopředu, pokud máš citlivej nos, pokud zachytíš tu vůni, ten pach, tu stopu jara všude kolem.
Je to znamení, že zima to konečně vzdala.
A že slečna se roztančí v tisíci piruetkách, projde kolem Tvejch dveří a Ty máš najednou chuť vyběhnout ven.
Zapomněl sis kabát a čepici? Nevadí.

Protože Jarní slečna se nám konečně probudila.
Autor Petite Francaise, 16.03.2010
Přečteno 573x
Tipy 4
Poslední tipující: Bíša, Juan Francesco de Faro, J.U. Ray
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Něžná, voňavá, cudně svůdná Vesna. Za tou láká vyběhnout. Krásně jsi to pojala.

26.03.2010 21:15:00 | Juan Francesco de Faro

Ta vůně, ta vůně... Málokdo to čekal, ale po další mrazivé noci se potrhaly mraky... Jaro se vrátilo.

19.03.2010 19:09:00 | J.U. Ray

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí