Tohle by čekal. Kdyby věděl, co dělá.

Tohle by čekal. Kdyby věděl, co dělá.

Anotace: Člověk... Nenazývaný jen pro nic za nic pánem Země. Nejinteligentnější na Zemi? Ne. To by musel vědět, jak předejít odplatě. Země se mstí.

To si vážně mysleli?
Lidi, pánové tvorstva, nejlepší boží výtvor, nejinteligentnější stvoření. Opravdu?
Vědecký pokrok, budiž. Objevení elektriky-fajn, hodí se. Vynálezy, nové prvky, zkoumání přírody-je dobré vědět co nejvíc. Špatné je, vědět příliš.

V dávných dobách, kdy byli rytíři nebo snad ještě dříve, nevím, žili lidi v symbióze s přírodou. Obdělávali nějaká ta políčka, to je jasné, ale zachovávali rovnováhu, všude bylo spoustu lesů, hájů, luk a pastvin.
Lidí přibývalo, pole se zvětšovala, lesy zmenšovaly. To by vůbec nevadilo, protože lesů bylo stále dost, lidé měli zvířata a používali přírodní prostředky, byli šťastní.
A dnes?
Máme moderní techniku, kdyby nebyl internet a počítače, nemohla bych svoji úvahu zveřejnit. Máme auta, která vypouštějí spousty zplodin, máme spreje, které ničí atmosféru, máme moderní prostředky.
Každý chce být IN, podle nejnovějších trendů, krokodýlí kabelka, šminky testované na zvířatech, náhrdelník z perel a náramek ze slonoviny nebo rovnou z nosorožčích rohů.
Boty z hadů? Kožich z polární lišky? Předložka před krb z tygra? Lví mláďata chovaná doma?
A nejen to. Ještě horší věci, o kterých lidé ani neví.
Máte rádi chipsy (brambůrky)? Kdo by neměl!
Víte, že se smaží na palmovém oleji? Asi ano.
A víte, že se kácí pralesy, aby se místo nich vysázela palmová pole, aby se mohly usmažit brambůrky...???
Kácí se pralesy, protože lidé chtějí stále nové a nové výrobky (stoly, skříně...). V tom by nebylo zase až tak moc špatného, kdyby nevyhazovali do popelnic ještě použitelné věci, kdyby recyklovali odpad, země by byla čistější a nemusely by se místo rybníků zakládat skládky.
Za chvíli dojde ropa. Dojdou kovy. Dojde všechno. A co potom?

Lidé si nic neuvědomují. Teda alespoň někteří. Jezdí si autem do 50m vzdáleného obchodu, kupují si kdovíjaké blbiny, jí krabi, žraloky nebo jiná ohrožená zvířata a je jim to jedno.
Jenže sužují planetu až příliš dlouho.
Povodně. Záplavy bývali "v dávných dobách" přirozené. Zvířata, rostliny i lidi na to byli zvyklí. Teď, je to ale pořádný průšvih.
Požáry. Požáry od horka také bývaly normální. ale když hoří chemická továrna, je to normální?
Tornáda, tajfuny, zemětřesení, vichřice, bouřky, vánice, laviny, to všechno potkávalo naše předky. Byla to součást jejich života a řídila to planeta Země pro obnovu.
Teď je to na obranu. Nevěřím v konec světa 21.12.2012, i když tomu mnohé okolnosti nasvědčují. Všechny ty katastrofy se nedějí jen tak. Je to jasný signál, že toho má Země dost. Ničili jsme ji možná krátce moderními prostředky, ale pořádně.
Snaží se nás Země zahubit? Možná.
Čas napravit naše chyby není. Teď už je jen třeba sbírat následky.

Přežijeme?
Autor Rezkaaa, 18.07.2011
Přečteno 659x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí