Proč žít ekologicky

Proč žít ekologicky

Anotace: Co by se stalo, kdyby Země zanikla? A jak se zániku bránit? (referát do školy na téma - ekologický způsob života)

Ekologický způsob života



Současný způsob života je pro planetu Zemi likvidační. Pokud v tom budeme pokračovat a žít neekologicky, je zcela možné, že Země zanikne.
Země má schopnost regenerace, ale pokud ji budeme “zabíjet”, Země bude jen chřadnout a chřadnout a zanikne úplně.
Druidové a šamani vnímali Zemi jako živoucí bytost. Takže tu vlastně platí: chovej se k ostatním tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě.

Nejlíp Zemi ochráníme tak, že budeme kupovat bio potraviny z farmářských trhů. Velkým trendem je taky Fair trade potraviny, které byly vypěstovány ručně a s ohledem na životní prostředí.
V domácnosti používat ekologické čistící prostředky nebo třídit odpad. Ale to není jediné. Můžeme taky pomoct tím, že budeme méně jezdit autem a více chodit pěšky nebo jezdit na kole či vlakem.
Když například v zimě nebudeme zapínat topení na hodně stupňů, ale ztlumíme ho, ušetříme až 6 procent energie.
Stále více lidí se drží těchto principů, protože vědomí o životním prostředí a možném zániku Země roste. Trvalá udržitelnost je stále důležitější.

A to stejné i s oblečením. Moto zní: Předat dál než vyhodit. Když totiž nějaké oblečení věnujeme na charitu, nebo si koupíme výrobek z chráněné dílny, odměnou bude i dobrý pocit. Charita věci daruje potřebným lidem nebo je dále prodá a výtěžek věnuje na podporu sociálních projektů.

Třídění papíru. Napadlo vás někdy, kolik stromů musí být pokáceno, aby udělali sešit? Sešitů je hodně, lesy stále ubívají. Nejlepší je kupovat si recyklované sešity ze staršího papíru. Sice jsou zažloutlé, ale jsou ekologické a zachráníte tím nějaký strom.

Taky tu je palmový olej. Kvůli tomu, aby vyrobili sušenku nebo jiné neekologické potraviny, kácí pralesy a sázejí místo nich palmy olejné. Vzhledem k tomu, že prales je největším zdrojem kyslíku na Zemi a že v něm žijí zvířata, kterým kvůli kácení hrozí vyhynutí, jsem proti palmovému oleji, který se z palem získává. Když kácí prales, zabíjejí orangutany. Těm, kteří to přežili, zbývá jen to, že se nastěhují do palmové aleje. Tam je ale chytí, a zabijí je. Radím: nejezte jídlo s palmovým olejem, pokud nemusíte. Palmový olej se dává skoro do všeho, ale i tak se mu střezte. Ve vaší koupené sušence nebo jiných potravinách se může skrývat jeden nebo i víc životů orangutanů.

Chraňte přírodu. Netrhejte ohrožené druhy květin, a to neplatí jen v národních parcích. Nerozdělávejte v lesích oheň. Řiďte se pokyny k chování v přírodě.

Jednou budeme mít děti. A naše děti taky budou mít děti. A tak to půjde dál. Ale co když nebude příští generace dodržovat ekologický život a svět zanikne úplně? Budou muset žít v bídě a jen čekat, až postupem času zemřou? To nikdo nechce. Proto dodržujte ekologický život. Naučte to i své blízké a jednou vám za to Země poděkuje. Něco za něco. Vy budete chránit Zemi, ona bude chránit vás a zajistí vám dostatek kyslíku, vody i jídla.
Autor Minna Seayard, 01.06.2016
Přečteno 1301x
Tipy 2
Poslední tipující: zzlatý
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

I Robinson s Pátkem
s téměř holým zadkem
žili jenom z mála,
- co příroda dala.

Jenže lidé v přírodě
nesměřují ke shodě,
a proto jim nedochází,
že tu měli zůstat nazí!

Na 13 let docela pěkné. Nejcennější však je, že se snažíš psát... ST

02.06.2017 06:41:49 | zzlatý

Moc děkuji, je milé, že to říkáš. Minna

23.06.2017 18:25:23 | Minna Seayard

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí