Rakovina a nemoci

Rakovina a nemoci

Anotace: Malé zamyšlení nad nemocemi a rakovinou- reakce na výrok Jaroslava Duška.

Pro zacátek zmíním, že Jarda Dušek je mi nesympatický, přesto jsem se snažila dívat se na téma, které rozproudil svým výrokem nestranně a vlastně jsem i ráda, že mě to přivedlo k otázkám a zamyšlení.

 

V přírodě u zvířat a rostlin existují nemoci včetně rakoviny taky. Řekne si zvíře nebo rostlina, že se jim nechce žít nebo se snad stravují nezdravě?  Je mnoho faktorů, které způsobí zlepšení nebo zhoršení stavu,  v závislosti na jednotlivci a jeho blízkém okolí, ať je to rostlina, zvíře nebo člověk.

 

Člověk tedy může mít snahu ovlivnit své zdraví stravou, pohybem, vyhýbáním se stresu a podobně. Na druhou stranu jsou věci, které prostě neovlivní. 

 

A proto za mě odpověď na to, proč člověk umře na rakovinu je ta, že prostě nevím. Přijde mi moudřejší být v pokoře a přiznat, že nevím než si napasovávat různé zjednodušené ezoteorie na taková témata.

 

Autor paradoxy, 22.07.2023
Přečteno 239x
Tipy 18
Poslední tipující: Paulín, Kaj, Vianney, Anfádis, Žluťák, Iva Husárková, jenommarie, Ondra, Fialový metal, mkinka, ...
ikonkaKomentáře (40)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Citliví jsou zejména ti, jimž na rakovinu zemřel někdo blízký. Ty druhé to nevzrušuje. Rakovina je, jak říkáš, způsobena souborem faktorů. Já je ne úplně chápu. Rakovinu nemám. Posuzuji podle lidí z mého okolí, kteří se z rakoviny vyléčili. Když ale tento vyléčený pacient podá nemocnému svoje tipy, jak s rakem zatočit, nemocný to stejně nepobere, neboť přemýšlí jinak. Je to jako když hrách na stěnu hážeš. Málokdo je schopen podstoupit razantní změnu životního stylu. To obnáší i úpravu mezilidských vztahů (rozvody, změna zaměstnání.) Někdy i rozvod dokáže vyléčit rakovinu. Nemluvě o jedech v potravinách, vzduchu, vodě, které vůbec nehledáme. Význam živin a hladovek v léčbě, ne vždy to doktoři učí.

Pan Dušek ale řekl svůj názor a média to rozmázla, neboť to bylo heslovitě řečeno. Roky Duší K s různými hosty, kde se bavili na téma rakoviny, mainstream nevzrušovaly. Byly to rozpravy vskutku výživné a pro woow efekt mainstreamu složité. Čestmír je už významný influencer se středoproudým dosahem, takže cíl jasný.

Já kupř. nerazím cestu adorací šamanů. Pro mě je vstupování do jiných dimenzí pod vlivem drog a holotropů pouhým ďábelským svodem a nechci (už) nic takového otvírat. Ty praktiky jsou mezi námi v mnoha podobách, zamaskované pod něčím líbivým.

Neubráním se ale pocitu, že střední proud objevil dalšího nepřítele systému a pořádně ho rozmáznul. Ale já chci slyšet víc názorů a obrázek si udělám sám. Ostatní ať se sebou klidně nechají manipulovat. Dav umí otočit z minuty na minutu. Sám přemýšlet nesmíš (příběh Quo vadis? Včera to dávali:)

30.07.2023 10:27:16 | Narragan

Jé tebe jsem tu dlouho neviděla, zdravím :) Bohužel má odpověď na to tvé je, že nevím. Já reagovala jenom na Duškovo, že kdo má rakovinu, nechce žít. Každý si v Duši K může na jít to svoje. Chápu, že nic není jen bílé nebo černé a že se každý z nás může mýlit, ale jak zmiňuješ ty, musíme si dávat pozor na manipulaci, nejen v politice se objevuje, ezoterika a náboženství jsou toho taky plný...

Rozmázly to média, to je celý, dnes po tom neštěkne pes:) Víš, ale ono je to dobře, aspoň nad tím můžeme přemýšlet, mě to k zamyšlení donutilo :).

Adorace šamanů jsou zrychlené cesty s hromadou nástrah, nic se nedá uspěchat. Jsem ráda za tvou přemýšlivost, cením si takových lidí.

30.07.2023 12:05:56 | paradoxy

S tvým názorem se, milá Paradoxi, celkem ztotožnuji, až na jednu celkem podstatnou část - opravdu si nemyslím, že je tenhle Duškův dementní názor k zamyšlení! Jsem člověk, který rád diskutuje a polemizuje o čemkoliv, hlavně o věcech, kterým sám nerozumí, protože věřím, že mě můžou obohatit minimálně o to jak na dané téma pohlíží ostatní. Jediné o čem se dá diskutovat u tohohle Duškovu výroku je, jak může být někdo tak hrozně blbej...?

25.07.2023 13:23:41 | Žluťák

Žluťáku děkuju, mě ten jeho výrok ležel v žaludku dlouho a i na mě pořád někde na netu vyskakovala diskuze o tom. Uvědomila jsem si, že člověk, u kterého v okolí to tak asi funguje, má nutně omezený pohled na věc. Je to jako u malých dětí, kterým rodiče ubližují a ony si myslí, že je to tak v pořádku, dokud nepoznají i jiné možnosti...vážím si každého z lidí, který dokáže vidět věci z vícera úhlů.

25.07.2023 13:55:59 | paradoxy

Váš názor se mi moc líbí a dovolím si s ním souhlasit. Naprosto pragmatické.

23.07.2023 02:03:11 | Václav

Děkuju Vašku. Přiznám se, že dřív jsem se ezem taky nechávala oblbovat, ale jednoho dne jsem asi dospěla či co a začala jsem vše zkoumat.

23.07.2023 08:18:27 | paradoxy

neslyšela jsem "plnou" verzi, ale ať o tom přemýšlím, jak přemýšlím, nenapadá mě nic, co by v souvislosti s tím mohlo být ospravedlnitelné. když Matýsek křičel tak strašně bolestí a umíral mi v náruči, pukalo mi srdce. Tomík po operaci bojoval půl roku. věděla jsem, že máme jen vyměřený čas. soustředila jsem se na každou minutu. a když přišel ten den, vylezl na skříň, z ní skočil na televizní stolek a z něj na úzké sedátko rotopedu - s plným bříškem metastáz - a pak se na mě podíval tak zvláštně. já to zvládnu, říkal mi, ale ty musíš taky. byl tak malinký. nedokážu teď přestat plakat. nedokážu strávit ezo bláboly, pokud moje pocity, instinkty mi říkají něco jiného. čím dál víc si myslím, že ať se chováme, jak se chováme, pokud něco máme dané, tak nás to nemine. děkuji, Par. :-))*

22.07.2023 11:28:38 | Iva Husárková

Ivuško, doufám, že tě svými úvahami netrápím, nechci ti připomínat bolestné okamžiky. Na druhou stranu jsem prostě měla potřebu se k tomu vyjádřit a naprosto s tebou souhlasím. Každý máme vnější osud jinak nastavený a to, že je někdo zdravý a nebo když na tuhle potvoru onemocní a vyhrabe se z toho a zrovna měl u léčení pozitivní přístup, tak to přeci neznamená, že jiný s pozitivním přístupem se z toho taky vyhrabe. Děkuji já tobě, že tomu rozumíš:)

22.07.2023 15:15:30 | paradoxy

uvažuješ logicky. cítím to stejně. mám Tě ráda. krásný den. :-))*

23.07.2023 01:49:18 | Iva Husárková

Krásnou neděli Ivuško, taky tě mám ráda :)

23.07.2023 08:19:03 | paradoxy

:-))*

23.07.2023 09:07:01 | Iva Husárková

Ať už to s Duškem je jakkoliv.
Já jsem psala do okénka Kozorožky úplně k jinému tématu.
Nevěděla jsem, co se děje, moje chyba. Nesleduji a neposlouchám poslední dobou nic. Takže jsem zmiňovala jeho a okolí lidí kolem něj. To je jedno.

Ale četla jsem si komentáře.
Plně souhlasím s Ivou Husárkovou,
napsala to, jak to vnímám také.
I pro mě, je to stále moc bolestné téma
a pro mnohé z nás slovo "rakovina"
je stále bolest.
Blízcí, kteří bojovali a boj prohráli.
S tím se těžce člověk smíří.
Je to nemoc svině, bez debat.
Nějaké ty nadpřirozené a jak si člověk za vše může sám..jsou mimo.

Ten boj není čistý.
Jejich duše je odvážná a až neskutečné,
kolik člověk v sobě najde síly, když ví
že jde o VŠE. Není to volba.
Člověk je vhozený do něčeho, z čeho nemůže jen tak vystoupit. A pak už jen doufá
že je to ta, "lepší" varianta a že se ještě něco dá.
Samozřejmě že alternativní medicína, tu každý přece dnes i vyhledává.
Naděje - je to jediné slovo, které tyto lidi a jejich blízké drží a kterého se nepustí člověk do poslední chvíle, než musí přijít jiné, slovo "smíření".

Moje maminka se stravovala zdravě
pěstovala kombuchu, sbírala bylinky.
Milovala lidi, život, humor, turistiku.

Každý ví, že nejvíce rakoviny u Žen se zde objevilo po Černobylu, to se všeobecně ví.
Bylo neskutečné, kolik bylo tady případů. Následně se objevilo spousta Leukémie
i u malých dětí.
Rakovina slinivky.Rakovina lymfatických uzlin .
To neovlivníme - co je ve vzduchu
v potravinách, co na polích a jde do surovin.

Jaké jsou dnes možné varianty?
Samozřejmě že přístup ovlivňuje
a strava také, maminka nasadila léčbu doktora Brausse.
Tenkrát nebylo tolik možností jako teď. Záleží i na tom s čím se ještě člověk léčí.
Vždy je tam mnoho dalších souvislostí.
Dnes už slýchám i příběhy, které jsou s jinými konci.
Léčba pokročila a i tak se musí člověk informovat o možnostech sám. Bohužel.
Moje známá má syna, který se léčí léta a jezdí někam do Brna. Zde to byla prý katastrofa a v podstatě od svých 19 let ..dnes je mu 28 jako mojí Terce.
Zkusili si své .
Ale je pod kontrolou a to je moc dobře, že i přes to, co je to stálo peněz, ježdění do Brna, tam se prý vždy v tom středisku ubytují. Je to boj celé rodiny a těch příběhů, kteří se pokouší o tu lepší léčbu a najít možné řešení.
Každý ty možnosti nemá a je to i o financích.
Což je smutné.

Milá Par*
Pokora určitě všeobecně k životu patří
a každá nemoc, která ovlivňuje nás a naše blízké, je boj, který si nevybereme.
To je můj názor.
Jsme tu na návštěvě.
Žel i s tím, že život není procházka.
Kéž každý, kdo se potýká s jakoukoli nemocí
má dostatek sil a hlavně tu naději a oporu
v lidském těle je mnoho..co probouzí buňky
k uzdravení..ale jsou i ta, na které neznáme odpovědi a znát nebudeme.
Pěkný víkend a ZDRAVÍ všem milá Par*

Jsi vnímavá duše, Vím, že to téma ti nedalo.

22.07.2023 10:04:36 | jenommarie

Maruško tvůj komentář je naprosto vyčerpávající, podala jsi pravdu ze všech možných úhlů. Ano my jsme hození do života a když nám jsou rozdány dobré karty a dobré okolnosti, můžeme rakovinu porazit a bohužel i naopak. Vymlouvat se na karmu je nesmysl, i na různé jiné věci. My asi máme v moci přístup, se kterým se k tomu postavíme, ale jestli přežijeme zákeřnou nemoc je ve hvězdách. Ještě jednou děkuji

22.07.2023 15:10:01 | paradoxy

Přesně tak, milá Par** i já TOBĚ moc děkuji.
Kéž by ty nemoce a utrpení nebyly.
Pěkné dny a hlavně si užij i krásné léto. Pa;)

22.07.2023 21:56:21 | jenommarie

zase jsem se netrefila do správného místa a napsala koment pod Par, ačkoliv pro Marušku. otázka: straší mi v hlavě, nebo se ve mně otevírá vchod do jiné dimenze?

četla jsem Tvoji reakci několikrát a je - svým lidstvím, láskou, bolestí - neskutečně krásná. je mi moc líto Tvé maminky. * chce se mi otevřít náruč a obejmout všechny, kteří trpí. naší Fanynce taky maminka, slinivka. můj kolega a kamarád r tlustého střeva. 49 let. můj blízký přítel, spisovatel, básník a vydavatel Ing. Antonín Drábek z Prahy slinivka. na ni zemřela i jeho paní. pár slov otevřelo rány mnoha lidem. krásný den, Maruško. objímám Tě. :-))*

23.07.2023 09:15:58 | Iva Husárková

Už jsem napsala níž, ale i tak TI posílám veliké OBEJMUTÍ** a děkuji TI mnohokrát .
Jsou to rány, které se jen těžko zhojí a já vím, že ty jsi si zažila a zažíváš také své. Jsi moc empatická a kouzelná bytost Ivuško* mám tě moc ráda:)*.
Člověk má jeden život a mít kolem lidi, které jej zaplní vzájemnými, je vzácné.
Já jsem celkem dost sama, i když mám dcerky.
Člověk si zvykne.
Kéž máme všichni ZDRAVÍ.
Každý večer si vyslovím nahoru poděkování
za VŠE a prosím o ochranu.
Nikdy jsem nebyla nijak věřící, ale každý den, vím, že mám za co děkovat a že tato návštěva zde, ať je hlavně bez bolestí a utrpení. * Kéž by i pomoc těm, co si zkouší, přišla v pravou chvíli.
Děkuji ti mnohokrát a omlouvám se, že toto zmiňuji..mám též ještě v rodině s tou slinivkou, tenkrát jí podlehl švagr. Švagrová zůstala se třemi dětmi sama. Je to hrozné.
No, je to tak, jak JE.
Neovlivníme mnoho v tom životě a vážme si každé chvilky. Papa ty sluníčko z Moravy** móc se opatruj!(*)

23.07.2023 13:29:24 | jenommarie

tuším, čím sis prošla a že jsi sama. * ale když píšeš, mám pocit, že padá hvězda a mám si něco přát. tak zdraví pro Tebe a všechny, které miluješ. *** taky jsem nikdy nebyla nijak věřící. ale jak život plyne a už člověk nemá... včera jsem po celodenním hledání v 13.05 hodin středoevropského času našla ztracené ponožky. radost. děkuji Ti, bože. a přežily jsme horkou noc a zase děkuji. dnes asi 36 stupňů - je to jen výsada Jižní Moravy? - lituju, že nemám sterilované okurky a nemůžu z nich pít lák, jako malá jsem milovala. a to už je druhé "miluješ", které jsem užila. jaká pak negativita? papa princezno z Jižních Čech. pohlazení Tessince. mám Tě moc ráda. :-))***

24.07.2023 01:48:37 | Iva Husárková

No jó Ivu*, já bych to zas až tak nehrotila, každý si projde mnohými, vím víme a to je život:)*;)
Ty jsi zlato, zlatíčko.
Jasně že žádná negativita nepomůže ničemu.
Hvězdička padá, přání vyslovuji s TEBOU,
ZDRAVÍ pro všechny lidi dobré vůle
a jejich milované i pro TEBE*.
Zase JSI mi svým kouzelným humorem zvedla náladu do dne.
Tvůj humor je jedinečný. Děkuji TI.
Sláva TVÉ ponožce sláva:))*.
Přeji TI dnes shůdnější a ochlazený vánkem den. To je bomba 36*. Uf uf.
Tady bylo dobře. To asi u vás na Moravě tak je. A lák z okurek Znojmia..mňam.
Pozdravení vyřízeno, Tessinka zívla a pozdrav tvým kočičkám posíláme. Mám tě ráda, objímám a OPATRUJ se Ivušenko*;)

24.07.2023 08:18:01 | jenommarie

Tvoje přání od srdce je nádherné. *** děkuji moc! sláva ponožce! * uff uff i Tobě. zdravíme Tes a děkujeme... ze Sesi vidím jen ocásek, spinká v krabici, ale Mí na pozdrav mrkla! a to je vyjádření lásky. ať je dobře. :))*

24.07.2023 08:47:42 | Iva Husárková

Děkujeme *****:)** :D ano, to je móc dobře a krásný bude den;)*

24.07.2023 10:13:33 | jenommarie

Krásné prázdniny i tobě :)

23.07.2023 08:19:45 | paradoxy

Děkuji ti milá Par*:)

23.07.2023 13:38:11 | jenommarie

je mi moc líto Tvé maminky. * naší Fanynce taky maminka. slinivka. můj kolega a kamarád r tlustého střeva. 49 let. můj blízký přítel, spisovatel, básník a vydavatel Ing. Antonín Drábek z Prahy r slinivky. na ni zemřela i jeho paní. krásný den, Maruško. :-))*

23.07.2023 02:28:08 | Iva Husárková

:)**;) Ituško milá, vždyť obě víme, že si nevybereme. Děkuji TI moc, i mě je líto, co sis ty zažívala a že se musíme v pořádat s tou mezerou v srdci. Objímám TĚ a prosím opatruj se moc, pěkný den TI přeji, snad i letní pohodu, ať jí máš. Papa ***

23.07.2023 13:19:45 | jenommarie

:-))*

24.07.2023 01:36:29 | Iva Husárková

:)))*

24.07.2023 08:05:49 | jenommarie

Ivuško :)) přepsal mobil

23.07.2023 13:30:23 | jenommarie

kluk zlobivá... :-))*

24.07.2023 08:41:17 | Iva Husárková

chi :D*

24.07.2023 10:14:42 | jenommarie

S rakovinou mám bohužel zkušenosti z rodiny. Babička zemřela/rakovina tlustého střeva/, strýc /rakovina hrtanu/. Babička nekouřila, strýc ano. Stejně měli stejný osud a pořád bolí.
I z okolí hodně lidí zemřelo na rakovinu, ale je toto téma moc pro mě těžké, že jmenuji jen dva.

22.07.2023 09:35:39 | mkinka

Ano je to těžké téma Jituško. Snad ti může být útěchou, že teď už je nic nebolí.

22.07.2023 15:03:47 | paradoxy

Objímám, drahá.

25.07.2023 14:05:25 | mkinka

Taky Jituško:)

25.07.2023 14:47:42 | paradoxy

Není snad žádná zásadní lidská otázka, na kterou by byla dána konečná odpověď. Jedna věc je jistá: tím, co děláme, jak se chováme ke svému tělu i duši, zda se máme rádi, odbýváme se nebo dokonce ničíme, se nám vrací skrze náš osud: skrze druhé i skrze vlastní tělo. A vždy máme tu možnost svůj přístup změnit. Mít se rád a starat se o sebe je plně v naší moci, bez předpisu a vedlejších účinků. A jestli k tomu přidáme léčbu takovou nebo onakou, to je věc druhá.

22.07.2023 08:34:35 | kozorožka

Kozorožko, nemáme vždy možnost svůj přístup změnit. Pojmy a slova - Mít se rád... To jsou hrozné bludy, které se od jisté doby výborně zneužívají, například v politice. Pokud dnes chceme svého protivníka a jeho skupinu démonizovat, stačí vždy zopakovat, že je nešťastný, nemá se rád, je ošklivý a třeba i tlustý. Tímto bych rád podotknul, že vaše citáty jsou už dnes výborně používané pro manipulaci se společností. Dělali to i nacisté. Vždyť i oni hlásali především rozvoj zdravého těla, ducha... Nepodobá se dnešní doba opět něčemu, co předcházelo nástupu nacismu? Například rozvoj konspirací, obrovský nástup esoterních proudů, démonizace nepřátel a neustálá propagace zdravého těla. Už to tady kdysi bylo...

23.07.2023 02:45:56 | Václav

To co jsi popsala, je přírodní zákon, který nás řídí. K doplnění můžu snad jen uvést, že existuje vznik, trvání a zánik ať jednotlivce nebo skupiny nebo celých světů, to může každý pozorovat, ať má rozum nebo nemá. Přístup je určitě důležitý, možná nejdůležitější, ale možná naprosto nic neovlivňuje, jak my si můžeme ve svém egoismu myslet.

22.07.2023 09:18:26 | paradoxy

Bůh v nekonečné lásce dal každému vlastní rozum, aby s ním nakládal dle vlastní chuti, vůle i odvahy... tvůj názor je důležitý střípek mozaiky skutečné pravdy...

22.07.2023 08:25:31 | stormeater

Děkuju za komentáť storme. Názor to není, spíš konstatování, že spoustu věcí ve své moci nemáme. Snad jak poukazuješ máme alespoň svobodnou vůli použít rozum a cit ve správné míře.

22.07.2023 09:12:54 | paradoxy

zcela podle potřeby a nálady záměn slovo názor třeba za slovo pohled nebo zkušenost... ať se ti daří

22.07.2023 09:50:34 | stormeater

Tobě taky a hezký víkend

22.07.2023 15:02:30 | paradoxy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí