Zápisky kocovnych myšlenek

Zápisky kocovnych myšlenek

Anotace: Úvahy ze ctyrdenniho tripu se Slovackym divadlem

I.

Dialog se odehrává v malém lobby na přebalu časopisu nebo v rozjetem nákladním autě či v hlavě s tisíci rozezvucnelymi cirkusovými zvonečky.

O: ,,Čím by jste se chtěl ve svem životě zabývat pane Quant?''

SP: ,,Můj život představuje pouze jedno procento toho cim bych se měl ve skutečnosti zabývat. Ale v posledku se chci zabývat několika věcmi. Autorskou tvorbou ve všech myslitelných oblastech.''

O: ,,Jak vam fikce dopomáhá vyporadavat se se skutečným životem?''

SP: ,Mám pocit, že pomáha odhalit nevyhnutelnou skutečnost konečnosti jednoho lidského života a poodhalit jeho hloubku a objevování. Ale na druhou stranu necítím se byt zavázán jen k jedné životní skutečnosti, byť by v určíte úrovni mentální, mela zastírat či naopak objevovat pravdu v jejím přirozeném světle.''

O: ,,A co při vás představuje prace na dalším konceptuálním projektu?''

Odmlci se a zadiva do prázdna jako by hypnotizoval bod nekonečné hustoty.

SP: ,,Pro me je to prace budoucnosti, nikoliv zaměstnání, koníček svudcovstvi mozku a katarze srdce, že člověk uvidí tu silu a energii jak se zhmotnuje v procesu produkce a času. Je to prace mentální, na úrovni pocitu i objevování nových technických principů a zákonitosti. Snaha porozumět světu zvuku i kvantove mechanice a fyzice. Snažit se o ryzi sebevyjádření sofistikovanou formou hudební expozice a lyricke adjustace. Osvěta a válka za ztracenou rozkoš a loď jedněch iluzi.''

Jak skonci poledne na ni a pak zase mimo ni.

O: ,,Považujete všechny své iluze za ztracene?''

SP: ,,Zadna iluze není ztracena, existují všechny v neviditelném světe, pro který jsme zapomněli na to, co tvoří toho co si rika sen. Je možné, že si připouštím sebeklam a padá na mne nevedoma hloubka života a smrti, ale smirit se s realitou a tvůrčími impulsy je pro mne někdy často nemožné nebo příliš obtížne a tak hledám a ztrácím se jako ted v práci při teto odpovědi...

O: ,,Jako byste ve sve tvorbě na něco navazoval, na paralelní Vesmír, na přímo stavbu charakteru a příběhu ztraceného ve věčnosti, je to další velka iluze, mýtus naší doby?''

SP:,,Navazují na mnoho del a způsobu vyjádření, jež miluji a jež jsou mi blizke a nesklizeji příliš velke ovace ve světe. Na druhou stranu uzke komunity zasvecenych lidi je zboznuji jako já. Navazují na Vesmír tak, že se snažím vytvořit paralelní alternaci, něco matematicky zdanlive nemožného a přitom elektronicky proveditelneho. Ztracene příběhy jsou rozprasene kousky vesmírného citu. A o dalších iluzích vím jen to, že se blíží te dnešní iluzi největší iluzi svobody a pro mne není svobody pokud nebudu mit svobodného autorského vyjádření všemi dostupnými prostředky, jako tento dialog..."

O: ,,Čím byste se charakterizoval v onom druhém příběhu pane Quant?''

SP: ,,Quant neexistuje, věnuje se neexistenci lyrických částic a absurdních moare. Byl stvořen neznámou entitu autora, který si vyhrazuje nebyt pojmenován nebo osloven jako superiorni element Tvůrce. V podstatě se jedna o steorofonni hyperfiktivni postavu s mirne komickym efektem a slabostem pro repliconoidni ženy a jejich laboratoře a továrny. Není ničím výjimečný ani nijak zvláštní. Jen je mluvčím svého životačasu a jednotkou svého druhu. Byl stvořen jako hlas generace jež dostala košem od budoucnosti."

O: ,,A jakou vidi budoucnost ve svých videnich on sám...?''

SP: ,,Vidi budoucnost jako metaforicke rozcestí, ktera nemá absolutní privilegium na stvoření, je ilegální ji vidět napřed více než několik minut a kdo s jeho blízkých je o celý den napřed, možná je před svým časem a směruje k něčemu úžasnému, to bude vic než koncept, směruje k ne komerční inspiraci, vzacne to věci dneska.''

O: ,,A vystupuje tato budoucnost jako zena, misses nebo mademauselle Future?''

SP: ,,Má mnoho stádií pro mnoho povyku vědců, ale stále je to bizarní rozměr, to ona je obludarium moji mysli, kvůli kterému neumím snít nebo si představit přítomnost jinak než roztekajici jehlu stepenou u konečků a padající do kotle lidských životů."

O: ,,Ať tedy zije Quant a Mademauselle Future!"

SP: ,,Nechť ziji a přijdou další pruzkumnici zákrut fikce a života!"

----------------      ---------       ----------- ^&

Role se obracejí. Místo interwiev tu máme konverzaci v divadle na divadelním jevišti. Spadla opona. Zelezna opona a jedna rekvozita ve stinu.

O: ,,

II. 

 

Autor Happyyz, 11.09.2016
Přečteno 673x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí