Kde je hranice

Kde je hranice

Anotace: Uvidíte co mě mrzí ...

Když se tak poslední dobou pročítám diskuzemi, nemůžu se zbavit pocitu, že nastává doba anarchie. Jak jinak pojmenovat soudobé fenomény jako bisexulitu, sexuání exhibicitu a podobné výstřednosti. Mám pocit, že pokrokový psycholog a člověk, kterému to tak trochu dávám za vinu,myslím tím Zikmunda Freuda, se asi otáčí v hrobě. Myslel tou sexuální otevřeností opravdu to co se děje dnes. Přijde mi, že se sex stal už skutečným společenským zbožím, jakýmsi výrobkem jehož cena je nanejvýš proměnná. Způsob a "facing" jakým se dnes se sexem a sexualitou lidí jako takovou zachází mě svým způsobem uráží. Jde-li jen o diskuse náctiletých či mojí generace dá se pomyslné oko ještě přimhouřit, prestože králem diskuzí je ten, kdož ve svém slovníku má ty nejtvrdší slova a dokáže popsat jakým způsobem se zrovna včera se svojí partnerkou či bez ní uspokojil, ale pokud jde o prezentaci na veřejnosti, jsem poněkud v rozpacích. Dnes není vyjímkou, že si ředitelé a konečně i jacísi etaloni české společnosti, míním politiky, pořizují do své kanceláře "velmi ochotnou" sekretářku, která plní jejich přání a tužby a ve své podstatě je se svou pozicí dopředu smířena a akceptuje ji. Zde ona ekonomická směna funguje naprosto bravůrně, chcete dobrý plat, zaměstnanecké výhody a nádherné služební cesty, neváhejte, souložte se svým nadřízeným. Nechci moralizovat či tady zvedat káravý prstíček, chtějí-li dotyčné a dotyční tyto podmínky přijmout, nechť příjímají, avšak proč ta medializace a proč to zavádět jako společenskou normu. Nemůže se náhodou jednoho dne stát, že bude mezi standardní společenské otázky patřit i: "a jak se vede vaší milence", vždyť dnes místo toho, aby se lidé za takové věci styděli, nechají se plácat po ramenou a naopak všem ukazují jací že jsou to machři. Vzpomeňme jen našeho současného ubohého premiera. Mít takovou odpovědnost a být na jeho společenské pozici, musel bych se hanbou propadnou a celé veřejnosti se omluvit za to, co provedl. Nejde jen o to, že podvedl manželku, jde také o to, že se k tomu s klidnou tváří před veřejností přiznal.
Kam tohle všechno vede, co je cílem tohoto vývoje v naší společnosti, je to cesta k úplné anarchii, je to opravdu to, že budeme o sexu hovořit během důležité večeře, na svatbách, při novoročním projevu nebo dokonce už při narození dítěte. Já nevím, ale začínám z toho všeho mít strach. Vždyť sex přeci prvotně není zboží nebo cesta k úspěchu, chci věřit tomu, že je především tím nejkrásnějším a nejplnějším co mohou dva do sebe zamilovaní lidé v jeden společný okamžik prožít. Proč nás nutí společnost se o tenhle pocit dělit. Zachovejme si alespoň nějakou úctu a způsob vyjádření intimity v našem fast foodovém životě. Prosím.
Autor Lase, 23.01.2007
Přečteno 1411x
Tipy 2
Poslední tipující: Hříšná, Evil Queen
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Tohle by donutilo zapřemýšlet snad každého! Určitě máš v mnoha věcech pravdu.

18.02.2009 11:58:00 | Karlička

Přečetla jsem si Tvou úvahu a donutila mě k zamyšlení. Upřímně řečeno z toho mám ambivalentní pocity. na jednu stranu je dobře, že sex přestal být tabu a potlačován, na druhou stranu nic se nemá přehánět...

09.03.2008 11:53:00 | Narcysa Buttonová

Nu, jen tři poznámky k předchozímu komentáři.
1. Jsem kluk nikoliv žena.
2. Myslím že v textu je otázek až až. Jde o to zda je chceš vidět, ale rozporuplných ohlasů se mi dostalo opravdu hodně, což byl mimo jiné účel textu.
3. To zda je to po formální stránce úvaha nebo ne, zásadně neřeším a vlastně tohle dělení již od základní školy nenávidím. Přijde mi to zcela a naprosto nepodstatné. Snažím se to konzultovat s moderátorem vlastně jen kvůli tomu, abych tím někoho nenaštval při vyhledávání textů (např. povídka mezi básněmi atd.)

01.05.2007 21:52:00 | Lase

Do jisté míry s tebou souhlasím, ... ale ... nevím, proč si lidi zvykli řešit věci, které nejsou tak důležité, co takhle třeba začít řešit stav přírody a naše kráčení vůči zkáze? nikdo tě přeci nenutí mluvit o tom, jak to děláš se svým přítelem ... at si každý mluví o čem chce, ty to nemusíš akceptovat ... někdo věrnost potřebuje, jiný ne, někdo se o sexu ostýchá bavit, jiný ne .. tak to je ... v tomhle fakt nevidím problém ... Jinak to co jsi napsala nemá s úvahou téměř nic společného, co takhle otázky, vlastní názory typu - jsem přesvědčena, myslím si apod ?

29.04.2007 14:50:00 | piskotopavia

Promiň, ale nemůžeš srovnávat antiku s nynějškem. když tehdy házali své výkaly na hlavní ulice, budeš to dělat i ty? Z chyb se má učit, a myslím, že antika, i když o ní řekl bych vím hodně a mám ji hodně rád, nám dala v tomto mravním proudu dost odstrašující příklad. Nebo sand chceš, aby nám po republice kráčeli kentauři, kteří nevznikli nijak jinež ne tak, že vojácí, kteří měli málo žen, si vypomáhali s kozama...

23.02.2007 23:35:00 | Muta cum liquida

Nesouhlasím:) neuraž se... ale kdybys měl čas napiš mi (icq mám na profilu)
docela ráda bych se o tom pobavila... Popravdě máš velmi podobný názor na věc, jako můj přítel - s ním o tomhle Diskutuji ani nevím, jak dlouho - a docela by mě zajímal i cizí názor...
Ale zpět k dílu - argumenty drahoušku, argumenty! Co takhle udávat příklady? Co ty sekretářky? Máš důkaz a nebo jsi to jen slyšel? Nemůžeš jen obvinit, a tak si přidat jednu pomocnou ruku k dobru...
BTW. To že na profil napíšeš, že neumíš psát, a že máš 4 z ČJ je tvoje ostuda, ale neznamená to, že ti někdo přestane vytýkat chyby v plynutí argumentativního textu...
Jinak to bylo velmi poučné:)

26.01.2007 09:53:00 | Ariana (Lori)

Skvělé. A proto, jak říkám, pojďme proti proudu. Nejen v sexu, ale ve všem, co se vymyká našemu dobrému svědomí. Postavme se proti všemu, co není dobré a správné a vlastním chováním to uvádějme na pravou míru.

23.01.2007 22:34:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí