na opačné straně zábradlí

na opačné straně zábradlí

Anotace: ..tak jsem viděla po dlouhý době zprávy v televizi..přivedlo mě to, zase na veselý myšlenky..co napádá Vás?

Sbírka: Půlka 0,25ky ...raději knihu!

proč se tolik snažíme zachránit sebevrahy

takový náhlý projev altruismu je v nás

soucítíme?

nebo v takových chvílích necítíme nic?

děláme to automaticky, coby "chraň bližního svého"

vždyť ten člověk mnohdy není náš bližní, nevíme o jeho životě zhola nic

nebo spíš sou-utrpení, soucítíme s jejich utrpením

a můžeme ho vůbec pochopit?

vždyť oni trpí v životě, copak bychom jim nepomohli víc, kdybychom je nechali skočit?

 

tak proč je zachraňujeme?

protože se to od nás čeká?

 

však je to akt vůči nim sobecký

baví nás snad ta představa, že poputují bílým expressem rovnou do Bohnic

že budou polykat tuny prášků, aby nevnímali že žijou, nevímali kým jsou a kým byli..

snad máme pocit, že jim to patří, za to, že pohrdali životem

že by v něm měli vytrvat a odbít si ho..

 

nebo se nám nechce se dívat, jak skáčou, protože bysme na vlastní oči viděli, jak někdo ukončí život, pochopili bysme, že to skutečně jde a začli bysme se bát sami o sebe.

 

nebo v tom prostě jen nechceme být sami..

Autor Loveless, 16.02.2015
Přečteno 521x
Tipy 16
Poslední tipující: eLs, zelená víla, srozumeni, MARKO, enigman, Lioness, Jort, Frr, Nespavec, VEDz RVAHEs, ...
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (10)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

myslím, že přirozená reakce člověka je něco udělat pokud tedy vidíme sebevraha... pokud jsme u té akce samotné... stejně jako u bouračky...
a ze své zkušenosti říkám, že jen někdo z nás... někdo jen projede či projde kolem...
myslím, že v té chvíli, kdy něco takového vidíme naprosto neuvažujeme nad tím, kam ten člověk poputuje.. tak to jistě není záměrem...
již jsem se dnes k tomuto tématu vyjadřovala a není to úplně veselé... je to každého věc, jen vím, že když někdo chce odejít takto, promyslí to a není to veřejnou věcí...

19.02.2015 00:33:42 | zelená víla

Zajímavá úvaha a zajímavá diskuse. Já bych jen přidala ještě jeden úhel pohledu k té pasáži o zavření do Bohnic a tuně prášků. Určitě v některých případech to tak asi může být. Ale znám i případy, kde určitě psychiatrická péče pomáhá a vrací do života, tak bych ji tak šmahem ,,neodsuzovala". Jinak pěkně napsané...***

18.02.2015 05:11:10 | srozumeni

jestli to chce udělat tak mu v tom nikdo nezabrání...

17.02.2015 11:19:42 | enigman

Zachraňujeme zoufalého člověka, protože je nám ho líto, soucítíme! Projevujeme svou "lidskost", jestli víte co to znamená. Sebevrah je možná nejlepší člověk z nás. Je ho škoda. Jestli si myslíte, že ho není škoda, není škoda ani vás.

17.02.2015 00:39:35 | Lighter

Neřìkám,že ho nenì jen zvažuju i tu možnost, že jim tìm nepomáháme..ale tohle dìlo je vcelku nestranné dìlo..nepřiklánìm se k žádnému názoru..)

17.02.2015 15:56:36 | Loveless

Chápu, tvůj text jsem nekritizoval. Můj komentář byl spíše pro ostatní, co jsou "rádoby drsně" asociální.

17.02.2015 16:07:49 | Lighter

Mnoho faktorů v tom je.
Snad pocit, myslím si že správný, že život je moc cenný; že nikdo nemá právo brát ho jiným ... a dokonce ani sobě.
Snad velký podíl je v tom, že, ano, většina lidí se dnes bojí smrti. Smrt je dnes snad víc tabu než sex ... a přitom si vsadím, že bylo v historii víc lidí bez pohlavního styku než těch, co nezemřeli.
Snad je to ten pocit, že jsem vykonal dobrý skutek, já špatný, a to se přeci počítá.
Někdy je to zkušenost: mnoho lidí, myslím, již někdy na onom mostě, pomyslném, stálo ... a mnozí z nich ví, že udělali dobře, když neskočili.

Každý má jiný důvod ... ale vždy tu, a to je smutnější, bude ta skupina lidí, co by do nich nejraději strčila. :)

16.02.2015 23:10:35 | ElaJah

...tohle se ti moc povedlo...je vidět, že o těchto věcech hodně přemýšlíš...máme to opravdu hodně pomotané...je to samá konvence a stereotypy a hlavně se z toho vytratila ona možnost, kdy je člověku ponechána jeho důstojnost v té nejprostší podobě...

16.02.2015 23:06:14 | Jort

Čistě pragmaticky, pokud skočí, je s tim víc starostí - úklid těla, vyšetřování atd. Navíc může zkomplikovat nebo dokonce ohrozit i život někoho, komu do jeho smrti vůbec nic neni.

16.02.2015 23:06:01 | Nikotin

Mimochodem, myslim si, že přinejmenším nezanedbatelná část oněch "sebevrahů" by stejně neskočila záchrana nezáchrana...

16.02.2015 23:09:11 | Nikotin

No, ale když ho zachráníme, tak s tím je čistě pragmaticky starostí víc ..co když ten někdo v životě už nikoho nemá..a pak ta lékařská péče pochybuju .že by sebevraha někam nezavřeli a nechali ho v klidu odejít) ale je fakt.že spousta sebevražd je čistě demonstrativnìch..

17.02.2015 16:02:13 | Loveless

Smrtelně demonstrativní zoufalství.

17.02.2015 16:09:48 | Lighter

..a pak stačí jeden člověk.který dbá..který řekne ne..na nějaký čas..

17.02.2015 16:17:03 | Loveless

Nechápu jak jsi to myslela. "Dbá" ?

17.02.2015 16:22:23 | Lighter

Dbá na to abysme neskočili..nebo stará se..someone who cares ..lepší český ekvivalent mě nenapadl..

17.02.2015 16:25:40 | Loveless

Aha,už chápu. Máš pravdu. Jen člověk může pomoci.

17.02.2015 16:31:15 | Lighter

Nebývá to někdy jednoduché. Ale život beru jako dar. Proto neskáču a zachraňuji (snažím se...).

16.02.2015 22:53:35 | Nespavec

Když mě bylo 18, viděl jsem film, koně se také střílejí. Zůstal ve mě. Lidem, kterým skončila cesta tady v životě, se má pomáhat. Nejsme koně. A mě skončila cesta 3x ... jednou doopravdy na 48 hodin. Když sebe neuznáváš, tak se o sebe nebojíš. Když všechno jsou jen kecy, nechceš nic slyšet. Nikoho nemáš a nikdo tě nemá rád. Nihoho nechceš vidět. A ten pocit, že už máš všechno za sebou, že všechno jsi prožil a začne tě zajímat milostivá smrt, která tě vysvobodí z toho hnusu života, který je v tobě a kolem tebe ... nic tě nezadrží.

16.02.2015 22:43:28 | VEDz RVAHEs

Ano.Přesně vyjádřeno.

17.02.2015 16:14:40 | Lighter

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí