Muži, kteří pláčou

Muži, kteří pláčou

Anotace: ...A

 

Dnes jsem se na Tebe dívala a držela Tvou tvář v dlaních.

Ty ses díval na mě a tekly Ti slzy. Stékaly Ti do vlasů rozhozených po polštáři jako paprsky ranního slunce.

Viděla jsem tvář stromu. Moudrého, starého, do kterého někdo zaťal sekyrku a způsobil mu ránu. Nevím, jak ji ošetřit, aby se zacelila…

V očích jsi měl smutek, krystalky ledu a já nevěděla, jak Ti pomoct…

Teď, když tohle píšu, mám slzy v očích já.

Už jsem viděla plakat muže, dokonce dva. Bylo to kvůli mně.

Vždycky mě to rozhodí. Ale pak je pro mě ten člověk ještě cennější. Když si dovolí smutek pustit ven. Aby uplaval.

Ty slzy Ti slušely. Ale já Ti je stejně stírala. Abych měla důvod se Tě dotýkat.

Když muži pláčou, panikařím. V hlavě mám prázdno a nevím, jak se zachovat. Myslím v tu chvíli jen na jedno: nerozplakat se taky. Neuměla bych to pak zastavit.

Babička mi vyprávěla, jak viděla plakat mýho tátu. Bylo to tehdy, když se narodil můj starší bráška. Bez dechu. Už bylo pozdě. Taťkovi to tehdy zavolali telefonem. Seděl prý u babičky v bytě na zemi, opřený o radiátor a plakal. Jen ta představa mně vždycky vžene slzy do očí.

Muži, plačte. Není potřeba se držet toho, že „muži nepláčou“…

Muži, kteří pláčou, jsou v mých očích mnohem silnější…

Autor Týna, 22.04.2021
Přečteno 394x
Tipy 8
Poslední tipující: zmatena, Rozmarýna, Marten, blues, Iva Husárková, Krahujec
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...muži pláčou ale potají...tak byli tvrdě prostředím vychováni..k citové tvrdosti navenek...boys don´t cry...;-)

23.04.2021 17:56:54 | Marten

Jenže někdy je potřeba pustit ven emoce hned, ne to držet až do soukromí...

23.04.2021 18:07:39 | Týna

...emoce jsou intimní věc...tím víc, když je muž třeba introvert...ten nepláče veřejně téměř přirozeně...pro neznalé je občas "studený čumák"...;-)

23.04.2021 19:04:31 | Marten

Neříkám, že se každý hned musí kdykoliv kdekoliv rozplakat. I pro mě je lepší být v soukromí... Ale nelíbí se mi, že je pláč u mužů takový (výchovou vypěstovaný) tabu.

23.04.2021 19:19:44 | Týna

...chápu, ale předsudky světem vládnou...a nový moderní genderový se vymýšlejí..co naděláš...;-)

23.04.2021 19:22:12 | Marten

jo, je to složité...

23.04.2021 20:17:59 | Týna

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí