Fotbalová reprezentace

Fotbalová reprezentace

Anotace: Právě pro to, že jsem Čech, tak mi není jedno, kdo za nás ,,kope". V tomto případě mám na mysli trenéra Michala Bílka a brankáře Petra Čecha...

Troufám si tvrdit, že v sobě mám takovou tu českou hrdost. Když se podívám na sport všeobecně, tak snad v každém, řekněme odvětví alespoň trochu vynikáme. V tom jednom odvětví jsme ale nejsilnější, v hokeji. Česká extraliga se může rovnat s kanadsko-americkou NHL (co se týče kvalit) a hokejová reprezentace je důkazem toho, že čeští hráči umí hrát světový hokej. Kéž bych něco podobného mohl napsat o té reprezentaci fotbalové...
Bez inspirace internetového vyhledávače, si vybavím úspěch z roku 1996 na ME ve fotbale, kde jsme ve finále podlehli Němcům 1:2. Tudíž máme úspěch v podobě stříbra. Na jiné, starší medaile si asi pamatovat nemohu.

V roce 2004 jsme porazili mimořádně silné Nizozemí 3:2, a to s tehdejším mladíkem Milanem Barošem, který je i nadále přesvědčen o své formě z roku 2004. Jinak mně osobně nevadí. Ten, kdo mi VADÍ, je trenér Bílek, který pouze dokázal porazit Černou Horu. Michal Bílek jediné, co umí, je to, že staví naši základní sestavu podle zvučných jmen. Přitom je mu jedno, zda si tato obranná a tamta útočná dvojice sedne. Další věc, kterou neskousnu, jsou hráči, kteří jsou a)exSparťani (ano, jsem Slávista) nebo b)Plzeňáci. Z hlavy pak vím o jednom Liberečákovi a exBaníkovci. Copak se v lize nenajde někdo, kdo umí hrát ten náš průměr a nehraje zrovna za Plzeň? To by se ale Bílek musel podívat na tabulku, kde lze nalézt 4., 5. i horší místo.

A teď se mnou většina nebude souhlasit. Petr Čech není nejlepší český brankář. Měl jsem ho rád, když byl skromný, vypracovával se, když po úrazu hlavy ukázal, že se umí dojmout při vyjádření podpory. Bohužel skoro každý vidí, co bylo, co dokázal, protože dokázal hodně. Kéž by typický český fanda otevřel oči. Uviděl by, že za některé góly v Čechově bráně může sám Petr Čech. Typický český fanda si oblíbí anglickou ligu a pyšní se, jak v Anglii Petr Čech reprezentuje naši zemi. Když ale dojde na lámání chleba, a Čech si oblékne dres se lvem, tak to zdaleka není taková podívaná. Píši, že on není nejlepší český brankář. Ale pozor, světový? Světový brankář přece nepustí dva góly ze dvou střel na bránu. A když, tak by měl umět sportovně přiznat své chyby, jestliže je světový...

Dovětek o Petru Čechovi. Viděl jsem nedávno rozhovor s naší brankářskou... jedničkou. Klidně v rozhovoru říká, že v české lize, když např. Žižkov sestoupí do druhé ligy, tak fanoušek začne fandit Spartě. Já se domnívám, že pokud Petr Čech nezná české poměry ve fotbale, neměl by oblékat reprezentační dres České republiky.
Autor Ekonom, 09.06.2012
Přečteno 1269x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

V podstatě ve všem, co jsi napsal jsi úplně mimo.
Kvalita jednotlivce nebo týmu se posuzuje z dlouhodobého hlediska.
Je velmi jednoduché napsat po prohraném zápase, že je všechno špatně.
V jednom vlastně pravdu máš, jsi Čech.
A tvá první věta je lež.

09.06.2012 11:56:36 | Gravedigger

Dobře, díky za názor. Proto jsem to psal, kvůli jakékoli odezvě.
Takhle, vybral jsem si špatný den na hodnocení, když je to právě po včerejší prohře. Jenže ty výsledky jsou delšího rázu, tedy hodnotím současnou situaci po vícero prohraných či remizovaných zápasech. A jestli bych měl hodnotit Bílka za celou dobu působení - za nějaké dva roky vážně nic moc nedokázal, to je fakt. A Petr Čech jakbysmet - má výsledky jen s Chelsea. S naším národním týmem kdysi patřil mezi esa, ale to už dávno nepatří.
Opravdu jsem se nad mojí úvahou zamýšlel, takže bych neřekl, že je to jednoduché, napsat subjektivní názor + ještě o fotbale :) Navíc odmítám to, že celá úvaha je založena na jednom nevydařeném utkání (z mnoha dalších).

09.06.2012 12:25:43 | Ekonom

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí