Librum...vita...non nunc

Librum...vita...non nunc

Anotace: bude se už jen prášit na knihy, či ještě okusí svěží vzduch mezi svými stránkami?

Má generace bývá často hlavami staršími a zkušenějšími nařklá z toho, že málo čte. Mí vrstevnící, a potažmo i já, tím pádem nemáme dostatečnou zásobu slov, na kterou si čeština potrpí. Ale je to pravda? Nečteme tolik, protože máme počítač? Nečteme, protože svět okolo nás je mnohem uspěchanější a čas běží rychleji? Nebo nečteme proto, že nás to jednoduše nebaví?

Otevřeně uznávám, že čtu velmi málo( více mě baví sám psát), což je ovšem z velké části způsobeno uspěchanou dobou. Nikdy není času nazbyt. Sotva slunce vyšlo, už zase zapadá za obzor a vy jste rádi, že jste stihli udělat všechny své povinnosti. Vyčerpaně odhodíte své tělo do pohodlného křesla a zapnete televizi, abyste se odreagovali a odpočali si. Ani vás nenapadne vzít do ruky knihu.

Ale možná, že mladou generaci již nepřitahuje jen písmo. Více na vás zapůsobí film, neboť v něm vnímáte jak obraz tak hudbu( a pokud má film titulky...). Nebo si dotyčný radši sedne k icq, kde jen stereotypně nečte řádky, ale komunikuje s okolím. Ovšem příčina může být mnohem prostší. Možná, že jen mladé lidi už nebaví číst si o hrdinovi a snít být jím, ale chce tu cestu k hrdinovi podstoupit v reálném životě, nejen ve snech. A tak se učí, sportuje, trénuje... kdoví, co ještě... a snaží dojít svého cíle.
Autor Muta cum liquida, 17.05.2007
Přečteno 408x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nekoukám dolů aby mě to neovlivnilo(nechám se totiž ovlivnit snadno) takže:

1) Je možné, že dnes méně čteme, taky mám ten dojem-zřejmě to opravdu bude vina uspěchané doby, nebo spíš doby, která nás učí pohodlnosti, vše je jednodušší.

2)Zdání že málo čteme se ovšem může odvíjet i od faktu, že jsme nenašli to pravé, co jsme v knihách hledali. Čekali jsme určitý typ příběhu, postavy, a ani po několika zkušenostech s četbou jsme se nebyli schopni s ničím ztotožnit. To nás odradilo, a tak se teď do knížek pouštíme jen s chabou nadějí, že to snad bude konečně ono, a nebo nečteme vůbec, nebo čteme jen abychom vypadali jako lidé na úrovni...

Ovšem to jsem zabrousila i pro mě do nečekaných končin. Vesměs jsou to ode mě bláboly... Nikdo to menusí brát na vědomí. Ale to je asi jasné. Už mlčím=)

30.09.2007 18:21:00 | Já Esther Ruth

Myslím,že není pravda, že by mladá generace málo četla.Spíš čteme jen to, co chceme a co nás baví. Já osobně bych bez knih nemohla žít. Pokaždé, když mám třeba jen chvilinku, vytáhnu knihu a čtu si. A taky počítač si nemůžeš vzít všudes s sebou,kdežto knihu shováš do tašky.

02.07.2007 13:43:00 | Alexita

Promiň ale s tím nesouhlasím...

Čas ubíhá tak rychle, jak rychle žijeme, proto je tak proměnlivý - když nemáš co dělat, je i 10 minut jako věčnost, když se bavíš (s někým milý např...) je i celá noc málo, jako pár okamžiků...

18.05.2007 21:04:00 | Cristinne

Já neříkám, že je mně kniha cizí, já ji uznávám jako zdroj zábavy, vzdělání, moudrosti,... Jen jsem se snažil nystínit, proč si myslím, že mladá generace čte méně než předcházející...

( ale uznávám, že čtu také poměrně málo, i když mě to baví, ale nemám bohužel moc času)

18.05.2007 19:29:00 | Muta cum liquida

Kniha má své mocné kouzlo. Máš pravdu, že spousta lidí dává přednost icq nebo vlastně internetu vůbec. A také filmu. Ale to člověka ochuzuje. Právě proto, že čte mezi řádky. Nevnímá slovo za slovem, ale jen vybírá, přeskakuje a to už potom není. Opravdu dobrá kniha člověka potěší, nadchne ho, zanechá v něm něco hlubokého a člověk pak už není takový jako předtím.

S požehnáním

18.05.2007 13:39:00 | Hippy

nevím , ale myslím si , že ke knize v klasické podobě se stejně vrátíš , ale chce to čas . Myslím , že pocit z knihy nenahradí nic , myslím tím dotek ,pohlrd , vazba atd . a nakonec v určitém věku tě z počítače po určitém čase začnou bolet oči . mi třeba slzí. Ale ke čtení kníh tě nenutím chran Bůh. Přeji ti krásny den , promin mi hrubky , ale ještě to moc neovládám
Ahoj Kavec

18.05.2007 09:30:00 | kavec

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí