Ruku na srdce

Ruku na srdce

Anotace: slohovka do školy...:)

Je čas přiznat si jednu věc. Dokážu někdy zapomenout? Přestane se mi někdy před očima objevovat jeho tvář…?
Je to takový zvláštní pocit, když člověk někoho ztratí - jakoby se v něm otevřela nekonečná propast. Nebe ztrácí svoji modř, stromy už nejsou zelené, barvy se objevují jen ve vlastní touze po něm. Po jeho hlasu, třpytu jeho očí… A člověk má pořád pocit, jako by mu lítala letadla v břiše, v každý svojí slze vidí odraz svojí lásky, která už teď možná ani tou není, protože už jen bolí…
Říká se, že každý, kdo nás opustí, zanechá kousek sebe v nás a my zas v něm... a pak nás bolí ta prázdnota, jak nám ten kousek sebe chybí. Ale ten cizí - taky tu není jen tak. Každou vteřinu se nám připomíná, vidíme ho všude. V každém člověku, co přejde přes ulici, na dně dopité sklenice vína, které měl tak rád, v nočním tichu, světle lamp, tmě ulice…
Jakoby se všechny vzpomínky, co časem ztrácíme, zrcadlením vracely zpátky, stačí jedna písnička z rádia, aby se srdce divoce rozbušilo a ten rádoby klid se snad už po tisící zhroutí v pláč. Člověk by chtěl být svobodný, utéct od toho, ale svoboda se mění v samotu, která by zmizela snad jen v tom vytouženém objetí, kde by se svět konečně přestal hroutit a vybuchovat zevnitř.
Tak ruku na srdce, jde zapomenout, zmizí to někdy?
Možná, když člověk dovolí bolesti ho pohltit, aby se jednoho dne probudil a zjistil, že je pryč. Možná jediný způsob, jak se zbavit strachu, je ho prožít. Možná totiž nejde úplně zapomenout. Zjistíme, že z nás ten kousek někoho jiného nikdy úplně nezmizí, jen bude časem dost hluboko, abychom mohli jít dál. Proto nesmíme ztrácet naději, že se všechno pomalu spraví a jednoho dne se zas rozední…
Autor just me, 22.05.2007
Přečteno 352x
Tipy 3
Poslední tipující: Albertinka, anaH
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Já nikdy nezapomínám. Jednak proto, že mi to nikdy nešlo a jednak proto, že mnohdy třeba ani nechci. Rány mi vždycky zůstaly, ale s odstupem už nejsou tak živý. Když si teď vzpomenu na nehezký věci, který se mi staly třeba 6-7 let doazdu, už to se mnou nic moc emočně nedělá. A to je příjemný zjištění.

24.09.2010 14:37:00 | Matty09

čas rány neléčí.... už to vím... bohužel

04.08.2008 19:57:00 | fijalka

Pěkný =)

27.02.2008 13:10:00 | Albertinka

Naprosto souhlasím, ale taky myslím...že čas by měl dostat šanci...:-)

22.05.2007 18:16:00 | Hejky

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí