I'am only by passing ....

I'am only by passing ....

Anotace: .... jen procházím ...

.
.... v roce 93 .... v JAR ...
.... abych se úplně nezbláznil z života koncentrovaného do sebe ...
... jsem začal v Rustenburgu chodit v neděli / jediný volný den v týdnu/ do křesťanského kostela ...
Ne že bych byl ortodoxní věřící, ale spíše proto abych mezi lidmi našel rovnováhu a klid v meditaci svých rozháraných osobností ... s možná existujícím bohem...

Při jedné z návštěv jsem od kazatele vyslechl příběh, který na mě hluboce zapůsobil a který mi velmi pomohl na další pouti definitivně zformovat můj postoj k životu ... a jeho materiálním hodnotám.

" ..... kdesi na úpatí Himalaye u pramenů Gangy žil v jeskyni nad vesnicí svatý muž. Nikdo si již nepamatoval jak dlouho, ale když bylo třeba a vesničané si nevěděli rady s neúrodou, velkým suchem a nebo nemocí, obraceli se na něj s prosbou o modlitbu, radu a pomoc. A protože jeho rady nesčetněkrát pomohly vesničanům přežít a tedy asi byl úspěšný se svými intervencemi u Boha, jeho věhlas se donesl až do hlavního města, kde toho času bylo na návštěvě několik velkých církevních hodnostářů a politiků západního světa.
Neprodleně vypravili loď proti proudu a pak se vydali na horním toku na několikadenní pochod - uvidět, jak žije a promluvit s tak váženým mužem.
Jaké ale bylo ale jejich překvapení, když namísto impozantní postavy je uvítal zarostlý stařec s bederní rouškou okolo pasu a v jeskyni nebylo nic jiného než holé lůžko a miska .....
Když se ho ptali, kde má všechny nezbytné potřeby k životu, odpověděl:
Tohle je všechno, ... nemám nic víc, než vidíte ....
... "I'am only by passing !! .... " ... jen procházím .... ... ...

*- ano, všichni životem jen procházíme a naprosto zbytečně a neužitečně nabalujeme na sebe materiální balast, ....
..... .. kterým jenom deformujeme náš život a naše skutečné poslání ...

*
Autor HarryHH, 23.05.2007
Přečteno 479x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

To máš pravdu. Sice někdy víc probíháme než procházíme, ale je to tak..

11.04.2010 12:30:00 | Dane

A to je dobře.

03.10.2007 15:47:00 | jars of clay

Skvělá úvaha, Harry. I'm only by passing. ... to je... myslím, že si to zapamatuju:-)

Dlouho jsem od Tebe nečetla novou báseň... Pomlka? Možná, že ještě neuplynulo moc času, jen vím, žes psával častěji.

Měj se krásně,
mango

30.07.2007 10:19:00 | Mango-Holka

Můj komentář? Nebude ani třeba - jen pokývám hlavou, tak,tak - i moje poslední dílko se jmenuje ,,cesta,,.
Sama jsem byla v Bombaji, viděla, že život je opravdu o něčem jiném, ale kdo neuvidí, neuvěří...Často mě napadá, jak moc jsme my lidi slovně nepoučitelní.

23.06.2007 20:11:00 | koloušek

... je třeba ... přes všechen ten balast ... uvědomit si ... co je opravdu důležité ...

24.05.2007 20:18:00 | JardaCH

Hluboká pravda, jen, kdo najde dost odvahy se jen procházet, vlastně, procházet?

24.05.2007 13:46:00 | Petr Miroslav

asi k tomu ten balast taky patří - kdybychom ho neměli, tak bychom se za ním honili a když ho máme, je naším úkolem se od něho odpoutat

23.05.2007 22:44:00 | Rádoby zoufalá

Nádherná úvaha a prostý, moudrý stařík!!!

23.05.2007 15:49:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí