Problémy mladých...

Problémy mladých...

Anotace: Původně slohová práce v němčině.. bohužel nevím, jak to německy vyznělo, tak tady máte alespoň přibližnou českou verzi... Lehce upravenou... Nevím proč, ale na mě působí depresivně...

Problémy mladých...
Jistě, toto je velmi časté téma mnoha rozhovorů.
Zdá se, že mladí lidé mají mnohem více problémů než jejich rodiče a starší generace, to je holý fakt.
Můžeme ale vysvětlit proč? Je to snad tím, že jsou na ně (nás) kladeny mnohem vyšší nároky než dříve? Když chceme něco dokázat v životě, musíme budovat kariéru už od střední školy. A nesmíme být jenom tak průměrní, protože společnost si přece žádá nadprůměrně kvalifikované pracovní síly. Myslím, že někteří mladí lidé tento velký tlak prostě neunesou. Navíc na ně mnohdy jejich vlastní rodiče nemají čas kvůli velkému nahromadění práce.
Snad i kvůli tomu se potom utíkají k cigaretám, alkoholu, drogám, automatům. Je to ale pro ně opravdu dobré řešení? Stále se snažíme vyluštit problém, jak jim pomoci. Zřizují se protidrogové centrály, vznikají odvykací kúry a podobně. Je to ale opravdu účinné??
Nestačilo by jen prostě sednout si s nimi (dokud je čas) a všechno s nimi rozebrat?? Ujasnit si budoucnost a priority a podpořit je v jejich snažení?
Bohužel, dosti často se právě toto u problémové mládeže ukazuje jako chybějící článek. Nemají dostatečné zázemí (třeba i citové) a potom se utíkají k "berličkám".
Připadá mi, že starší generace nás většinou jen odsuzuje. Řeči jako: "ta dnešní generace je opravdu strašná, kam ten svět spěje!" nám ale nepomohou. Navíc by si také ti starší z naší populace mohli vzpomenout na sebe i své mládí. Byli opravdu lepší, nebo už mají pouze špatnou paměť? Možná, že v době svého mládí byli také rebely.
Věřte... My víme, že máme problémy... Víte to i Vy... Alespoň většina z nás se je snaží řešit... A jak jste na tom Vy??
Autor prostějanek, 25.05.2007
Přečteno 2014x
Tipy 2
Poslední tipující: Grafomanická MIA, Jeden bezejmenný šílenec
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Neví, jestli jsou na nás kladeny větší nároky, ale jak už tady bylo řečeno, každá generace má své problémy, a ty mládežnické tenhle fejeton přesně vystihuje.

08.06.2008 18:02:00 | Grafomanická MIA

Je to dobou.Jsou na nás kladeny větší nároky,ale musíte uznat,že mnoho věcí nám bylo usnadněno.Byla nám dána možnost lepšího přístupu ke knihám.Odborná literatura a pod.

Jistěže,někteří rodiče byli možná rebelové,ale to já soudit o mamince nemohu.Měla tvrdý a krutý život už od dětství a do ostatních nenahlížím.Spousty mladých lidí potřebují jak už bylo v textu psáno více porozumění a také důvěru od rodičů.Nemohu vám dávat názorný příklad.Protože u každého je to jiné.Pouze vím,že se ke mě maminka vždy chovala hezky a povídala si semnou o všem jako s kamarádem.A já si tedy osobně myslím,že mě vychovala dobře.Vyrůstal jsem bez otce,ale nekouřím,nepiju,nedroguju.Také to samozřejmě záleželo na mě.Škola,ta je a doufám,že pořád bude.Jsem za ní rád.

21.11.2007 17:33:00 | Replix

Co říci?byli jsme stejní jen jsme měli jiné zájmy a nebyl tady vliv západní kultury která je dnes vydávána za jedině správnou,stejně jako dříve ta východní.Jen si myslím že mladí lidé jsou mnohem více ovlivněni materiálním myšlením a spoustou reklam co všechno musí mít a jak musí vypadat aby nebyli považováni za nějaké ty ,,socky" jak je dnes zvykem nazývat všechny co si nemohou dovolit nějakou tu vymoženost téhle doby.

01.07.2007 19:13:00 | mobo

Tak jsem zvědavá, co ti na to řekne pan profesor...:-)
Jinak, řekla bych, že rodiče mají vliv jenom do určité míry. Potom už děti vychovává spíš společnost.

28.05.2007 16:35:00 | lidus

Jenomže stará generace měla mimo jiné úplně odlišné životní hodnoty. Nešlo o hromadění majetku a kariréru, ale o to prožít šťastný život. Věřit v Boha, založit rodinu, postarat se o ni a zbytek nechat být. Byly problémy, ale ne to, co se děje dnes. Jediné řešení, které vidím, je, že se každý maldý člověk musí zamyslet nad svými prioritami. Jde ti o šťastný a radostný život a o to najít vůbec smysl života nebo jen o to nahromadit majetek a společenské "uznání"? To si musí každý rozhodnout sám.

S požehnáním

27.05.2007 10:34:00 | Hippy

určitě hraje velkou roli výchova, vytváření zájmů a názorů...těžko říct, co způsobí to, že jsou někteří lidé primitivní a žijou jen pro alkohol, lacinou zábavu a sex. jinak souhlasím s názorem, že dříve nebyly takové možnosti, v současnosti se navíc všechno medializuje. rozhodně nesouhlasím se zobecňováním ("tato generace je špatná"), ve všem dobách i místech se najdou různé typy lidí.

26.05.2007 23:49:00 | Aleinad

Naprosto s Tebou souhlasím.
Chvilku jsem spolupracovala s Káčkem a zabývala se problematikou drogově závislých.
Díky za tak dobře napsanou úvahu.
S pozdravem Judy

26.05.2007 17:52:00 | Judita

každá generace má své problémy...a není to tím jestli je to Franta z šedesátého, nebo Lojza z roku dva ticíce... Kdyby se Franta narodil teď byl by stejný, možná horší než Lojza...Protože každý se přispůsobuje své době, a prostě využívá možnosti, které se mu nabízí..(tel,inter,..atd) je to pohodlnost ...A jinak i kdysi se začínalo brzo pít a kouřit..jen těch drog nebylo tolik... a to je důvod proč se nebrali
Jinak líbí se mi ten idealismus...:)

PS: A víš co teď udělám já? Půjdu do sprchy..:)

26.05.2007 12:07:00 | Favi

Ano, na mladé jsou dnes kladeny vyšší nároky, než dříve.
Pod Tvé návrhy v úvaze bych se podepsal! Byl jsem také
kdysi mladý rebel...

26.05.2007 09:27:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí