Drogy všeho druhu

Drogy všeho druhu

Anotace: Pište komentáře...budu jen ráda...:)

Už v hodně mladém věku je každému dítěti vštěpováno, že drogy všeho druhu jsou špatné. Ví to i každý dospělí, přesto jsou drogy rozšířeny všude kolem nás. Cigarety, alkohol, marihuana, pervitin, heroin a spousta dalších. Nebezpečné návykové látky, které berou lidem životy. Proč je tedy lidé užívají i když si tím ničí zdraví?

Nejčastější droga jsou asi cigarety. Skoro každé dítě do patnácti let už má zkušenost s cigaretou. Někteří to vyzkouší jednou a víckrát ne, jiným cigareta zachutná. Chtějí být frajeři mezi kamarády, vytáhnout se před opačným pohlavím a kdo ví co ještě. Když jsou starší, těžko se jim zbavuje hříchu z mládí.

S alkoholem je to trošičku jiné. Pijete ho a přitom nutně nemusíte být závislý. Objeví se na téměř každé oslavě nebo můžete strávit pěkný večer u skleničky vína a přece nejste alkoholici. Alkohol by se neměl p(r)odávat dětem do osmnácti let. Ale když strávíte nějaký čas mezi těmito puberťáky, zjistíte, že jít do hospody (a samozřejmě ne na Motolu) nebo jít někam pařit, je jejich častá a oblíbená činnost. Díky alkoholu ztrácíte zábrany a to mnoha lidem vyhovuje, odváží se dělat věci do kterých by si jindy netroufli.

Drogy. Hodně lidí se s drogami za celý život vůbec nesetká. Někteří s nimi přijdou do styku jen nepřímo, např. Znají člověka, který je užívá, jiní je užívají sami. Se školou se chodívá na různé přednášky o drogově závislých a lidé tam vypráví své životní příběhy. Vždycky mně to přišlo hodně smutný, ale netýkalo se mě to ani vzdáleně, takže to bylo celkem dobrý. Nedávno jsem se dozvěděla, že jeden člověk z mýho okolí je závislý na pervitinu, tak mě to trochu donutilo o tom přemýšlet. Jak ten člověk vypadal za poslední dny, jak se choval a jestli se mu podaří odejít z léčebny, kam teď nastoupil a už nikdy do toho znovu nespadnout. Drogy jsou prostě svinstvo.

Drogou může být, ale i cokoliv jiného. Představte si, co uděláte, když přijdete domů ze školy, z práce či odkudkoli jinud. Jste sami doma. Co uděláte jako první věc? Většina z nás zapne televizi, rádio, počítač nebo jakýkoliv jiný zdroj zvuku. Zvuk je naše droga. Na televizi se přitom třeba vůbec nedíváte máte ji jako kulisu stejně jako rádio, které vnímáte jen na půl ucha.V dnešním světě nám ticho dělá problémy. Jen si vemte, kolik zvuků je kolem nás a ani je už nevnímáte. Projíždějící auta a šaliny před okny, občas zavrčí lednička nebo se ozve hluk z panelákové chodby. Vedle u sousedů zavije pes, či ze stropu začne opadávat omítka, protože děti nad vámi si hrají na stádo slonů. Říkáte si, to se mě netýká, bydlím v rodinném domě na vesnici. No určitě vás neotravují sousedi a městská hromadná doprava, ale i k vesnici patří jiné zdroje hluku. Po ulici prohrčí traktor, pod oknem řeší babky, jak se opět zvýšili ceny a oni umřou hladem. Zkrátka nikde nemáte úplné ticho. Také proto utíkáme za tichem do přírody, kde cvrlikají ptáčci a šumí les.

Další drogou může bát i člověk. Máte přítele/přítelkyni nebo někoho bez koho nemůžete být? Když jste s ním jste neskutečně šťastní a když ho nemáte u sebe, stejně myšlenkami zabíháte k němu. Co teď dělá, co jí, jestli na vás taky myslí. Jste na něm téměř závislý.

No tak to je asi všechno…Budu ráda, když napíšete k této úvaze nějaký ten komentář… ?
Autor Petussska, 04.06.2007
Přečteno 589x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

já myslim že je to dobrá úvaha, ale ti, kterých se týká, si ji nepřečtou, pochybuji že chodí na liter

07.07.2007 01:25:00 | Kubiik

No mám podezdření, že můj bráška má taky pár zkušeností s drogama. :( Trápí mě to, ale utěšuju se tím, že je snad natolik chytrej, že se nestane závislej. To by tak chybělo.. Dobrá úvaha!

29.06.2007 21:22:00 | Gabika

Líbí se mi tvoje úvaha, dobrá :) a jenom tak mimochodem psi vYjou..:))

07.06.2007 15:11:00 | Wohnoutice

...víš s drogama je to těžký...v mém okolí byl člověk který byl závislý na pervitinu...bohužel již nežije...já sama docela často hulim marihuanu...v dnešní době není tak jednoduché drogám odolat...ale to jen asi zdůvodnuju sama sebe a to hulení...no jinak...tvoje ůvaha mě velice zaujala...

04.06.2007 21:14:00 | už ne pernikova princezna

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí