Vaše volba (mravenec)

Vaše volba (mravenec)

Anotace: tohle mě jen tak chvilku napadlo, tak jsem zvědav co vy na to

Byli jste venku a seděli někde pod stromem, potom jste vstaly a šli jste třeba domů.
Po svém příchodu jste si najednou všimly mravence, který vám leze po ruce a vy máte dvě možnosti.
1)rozmáčknete ho rukou a ukončíte jeho existenci
2)sklepnete ho na zem s úmyslem že i tento malý tvor má právo na život
Jak se rozhodnete?? (odpovědět je dole)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Blahopřeji, zvolily jste možnost jedna a rozmáčkli ho rukou. Tím jste sice asi nezpůsobili mnoho vážného neboť každé mraveniště má tisíce takových dělníků a vy jste vlastně ho vysvobodily z otrocké práce, kterou každý den po celý svůj život vykonával, ale přesto ste ho zabili, i když vám nic neudělal.
Rozhodli jste se pro druhou možnost a tedy jej sklepli na zem. Otázka je zda jste udělali dobře. Tím, že jste ho přenesli od jeho domova někam až desítky kilometrů daleko jste mu podepsali ortel smrti. Možná je to ještě horší, než kdybyste ho zabili, protože jediná věc, kterou se teď bude snažit vyplnit je návrat domů. Tím jste hoodsoudili k putování, které je beznadějné a bude ho stát určitě život.

Jaká je pointa se ptáte?? Jakkoliv se v životě rozhodneme, vždy má naše volba dva následky. Dobrý a špatný. Každý z nás se může rozhodnout jinak a třeba i v různých věcí má jiný názor, ale přesto se zachová tak, že jeho čin bude mít nějaký dobrý, ale i špatný následek. Na příkladu s mravencemje snad jasné, že i když se rozhodnete zabít mravence a třeba to vypadá jako špatný čin, může to být na jednu stranu milosrdná smrt nebo asi nejlepší řešení, protože vy nevíte odkud pochází a těžko budete procházet místa, kde jste byli a zjištovat odkud pochází, abyste ho navrátili domů.
Takovýchto řešení je náš život plný, ale jen my sami se nad nimi můžeme zamyslet.
Autor Sirnis, 17.06.2007
Přečteno 424x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Správně. moc si toho neuvědomuje. Hlavu má jako vymazanou a v ní se pořád ozývá kolonie, královna, kolonie, královna. Moc toho opravdu nazažijí, ale proč je hned zabíjet? jednou jsem tak sledoval mravence jak táhne mouchu přes celou louku a je to neuvěřitelné co tito tvorové dovedou!

14.08.2008 09:24:00 | Démon

mravenec na to kouká jinak, jemu jde jen o to, aby mohl posloužit kolonii, pokud mám něco z přírodopisných znalostí v hlavě, takže ten si sám sebe moc neuvědomuje

17.01.2008 17:34:00 | Sirnis

Jak se na to kouká ten mravenec ?

16.01.2008 22:33:00 | anti-HERO

Jak se na to kouká ten mravenec ?

16.01.2008 22:33:00 | anti-HERO

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí