Ve světě společného vědomí a mimo něj...

Ve světě společného vědomí a mimo něj...

Anotace: Trošičku kousavá úvaha - snad - o tom, jací jsou někteří lidé. Bohužel jsem zjistila, že mám kolem sebe takových lidí hodně... Prosím ohodnoťte a okomentujte. Děkuju Cris

Vítejte do společného vědomí! Je to neuvěřitelný svět, ve kterém se vůbec nemusíte zatěžovat nějakými vlastními názory, jelikož žádné vlastní názory nemáte... Prostě si žádný vlastní názor nevytváříte a pouze přikyvujete okolí. Nikdy nehrozí, že by jste se svými závěry byli v opozici vůči ostatním, ostatní si totiž myslí totéž, co vy a vy totéž, co oni. Vlastní myšlení, přemítání a vytváření názorů, je naprosto nežádoucí. Všichni ve vašem společenství mají totožný názor, který měla jedna, nejsilnější, osoba.

Jste vlastně taková houba. Jen sedíte a nasáváte to, co říkají všichni ostatní. Jakmile se objeví někdo, kdo má nějaký jiný, vlastní názor na věc a nepatří tedy do vašeho společenství, je vaším úkolem jej zničit. Nemluvte s ním, pomlouvejte ho a …. dělejte totéž, co dělají všichni ostatní – máte přeci společné vědomí, nebo ne? Ihned, jak váš hlavní (a jediný) mozek vyšle rozkaz, splňte ho a ani se neopovažujte podnikat něco podle vlastního uvážení....

Stejné chování mají například mravenci nebo vosy. Gratuluji, jste na stejné úrovni... Svět společného vědomí je dokonalý. Pro některé. Ti ostatní mají smůlu. Musí se smířit s tím, že pokud žijí pouze mezi lidmi, kteří mají jen společné vědomí, budou nenávidění a opovrhovaní. Odmítaní a odstrkovaní. Pomlouvaní a …. nějakou dobu snad i zklamaní. Zklamaní nad tím, že ti, jež považovali za své přátele, jsou vlastně jen obyčejná havěť bez vlastního názoru, která si nechá navěšet na nos i největší hovadiny, jaké vůbec může kdy kdo vymyslet...

Havěť se dá jednoduše zašlápnout, ale zkuste si jen tak zašlápnout někoho, kdo býval vaším dobrým přítelem.... A zkuste zašlapat veškerou havěť ve vašem okolí a zjistíte, kolik opravdu uvažujících a myslících lidí máte kolem sebe. Možná se budete divit.

Nejsmutnější snad však možná je, že ani ti, co myslí sami, často nedokážou vymyslet nic pořádného a směle konkurují některým názorům oné havěti...
Autor Cristinne, 21.06.2007
Přečteno 489x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jo aha. tak to nic. Mě to přišlo jinak.

01.07.2007 13:08:00 | LD

To LD: Myslim, ze si nerozumime. Ja nerikam, ze mit stejny nazor jako nekdo jiny je spatne, ale pokud s tim souhlasis, mel bys to udelat proto, ze je ti ten neci nazor sympaticky, stejny je to i s tim psanim...Ja mluvila o tech lidech, kteri protakavaji necimu nazoru, aniz by o nem premysleli, jen proto, ze je to snazsi...

01.07.2007 12:43:00 | Cristinne

Hodně dobrý, ale nemyslíš, že jsi až příliš kritická? Přece jen přirovnávat lidi k mravencům...A ani dost dobře nevím, proti čemu zbrojíš. Že odsuzují jiný pohled na svět? Proč se ty nepodíváš na jejich úhel pohledu? Takhle to nevědomky děláme všichni. Ono odsuzovat něco je veskrze praktické. A já moc přehnaných originálů taky neznám. Podívej se třeba na spisovatele. Ti si také jedou ve svých vyjetých kolejničkách. Prošmejdi celý tento server a nenajdeš jedinou povídku, která by vlastně nevycházela z nějaké jiné nebo žánru, kterého se hodně striktně drží, třebas si to autor neuvědumuje. Takže informovat o tomhle problému to jó, ale přirovnávat toho daného člověka ze skupiny "nemyslícím mravencem" a celkově takhle kritizovat to zas né.

30.06.2007 23:31:00 | LD

Hmm. Myslim, ze clovek muze patrit do spolecenstvi, a havěť nechat klidne žít. Jako to dělám já ;)

29.06.2007 11:59:00 | Seal

Zdar Cris...Konecne jsem se k tve uvaze taky dostala:))
I kdyz jde samozrejme o banalitu, vec, kterou kazdy z nas ma v hlave a kazdy z nas o ni vi...Tak je to moc pekne podane...Napsane dost dobre kousavym zpusobem- ze te to nuti, zas a znova si opakovat otazku- jsem ja havet? A kdyz ne, koho bych mohla zaslapat jako havet?

25.06.2007 21:19:00 | Me and you and all the others

Moc pěkně napsané, nedá se než souhlasit, taková společensví jsou všude, v každém kolektivu lidí se vytvářejí skupiny stejných názorů, je to šílené, ale je to bohužel přirozená vlastnost většiny lidí...Jediné, co nás může uklidňovat je to, když si můžeme říkat, že k ní nepatříme...

22.06.2007 20:21:00 | Skaja

Moc hezky napsaná úvahaa její obsah a cíl... ale nemůžu ti dát 100%, i když bych chtěla... A jde o banalitu - o ty mravence... Jejich společenství mi přijde jako jinej případ... Tyhle obligátní společenstva jsou perfektně promyšlený... i když to nic z toho co píšeš nevyvracuje... I tvý "bezmozkový" skupiny můžou být svým způsobem geniální... jen jsem se prostě chtěla ohradit proti těm zašlápnutejm a tomu přirovnání...
Jinak se mi to líbí... ;)

21.06.2007 15:09:00 | black.heart

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí