Co jednou začíná, taky končí

Co jednou začíná, taky končí

Anotace: o smrti z pohledu moderního člověka

Smrt,to je ta děsivá dáma s kosou v ruce. Rozmáchne se a plamínek našeho života náhle zahasne. Tiše čekáme, až pro nás příjde a vyzve nás k tanci.... Ano, tak to bylo dřív, lidé si užívali života dokud mohli, a když přišla ta dlouho očekavaná chvíle, tak si jen řekli: "No co, každý tam jednou musí."
Dnes se snaží každý mermomocí vymanit ze spáru smrti. Lekaři do nás někdy marně pumpují elektřinu, aby nám naběhlo znovu srdce. Nemocné a trpící lidi připojujeme na různé hadičky, jen abychom je udrželi při životě. Často prohráváme svůj marný boj a myslíme si, že je to zbytečné. Je to mu opravdu tak? Nebylo by lepší nechat člověka v klidu spočinout, ať pak netrpí, než ho všemocně držet trpícího při životě? Opravdu se musí každý jedinec zachraňovat? Víme, že by někteří nepřežili a naše lidská povaha nás nutí zachraňovat všechny...
Autor Divant Delvare, 22.06.2007
Přečteno 588x
Tipy 4
Poslední tipující: Iv, Barpob
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Taky si myslím.spousta lidí je dnes uspěchaná,pořád někam chvátá,někam se hrnou..nevidí,že by se tu a tam měli zastavit..ale když náhle přijde smrt,spěch je ten tam..teď už kam chvátat není..ale proč to zjistí až na konci?

21.02.2009 23:51:00 | Barpob

a) Smrt je větší katastrofa pro pozůstalé, než pro zemřelého.
b) Dříve měli lidé víru a smrti se tolik nebáli. Pro hodně dnešních (nevěřících) lidí je představa nekonečné prázdnoty horší, než třeba dokonce představa pekla.

Akt umírání je podle mě horší než pak smrt jako taková.

07.02.2008 15:30:00 | G30R63

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí