O pravdě, přátelích a skleněných očích

O pravdě, přátelích a skleněných očích

Anotace: Zase jedna, která se váže k mé současné situaci... Jsou to moje názory a nikomu je nenutím, jen bych byla ráda, kdybyste se nad tímhle tématem aspon na chvíli zamysleli.... Prosím o koment a hodnocení

Říká se, že v nouzi poznáš přítele. Já říkám, že přítele poznáš, když mu řekneš pravdu. Právě kvůli ní jsem jich v poslední době ztratila dost. Bohužel. Na druhou stranu si teď o to více vážím těch, jež mi zůstali. A děkuji jim za to, že je mám.

Můžete mít kolem sebe spousty usměvavých lidí, s nimiž se skvěle pobavíte. Můžete kolem sebe mít relativně mnoho lidí, jež Vám pomohou, vyslechnou Vás, poradí s problémem... Ale zkuste jim říct pravdu. Nebo ji třeba jenom nazančit v nějakém vtipu. Nemyslím teď jenom pravdu o tom, jak jim sluší ten nový svetr (ačkoliv, někomu stačí i to), ale takovou která vážně nemusí být příjemná – naznačte chybu v přístupu ke studiu, řešení problémů, neshodám s partnerem či přáteli – a uvidíte, jak se zachovají. Že Vám do jejich věcí nic není? Ale jste přeci přátelé a jde Vám o ně. Navíc nikdo nechce, abyste jim svůj názor vnutili, stačí ho říct. Bohužel, mnoho lidí to nesnese...

A tak se o sobě postupně začnete dozvídat, kolik Vašich přátel už Vás má plné zuby, nemůže Vás už ani vidět, popřípadě vystát a tak podobně. Gratuluji, právě jste začali objevovat, jací vlastně Vaši přátelé jsou. Samozřejmě Vám to nikdo z nich neřekne do očí, to se všechno pěkně šeptá za rohem, nejsou přeci takoví jako Vy... Jací takoví? Povýšení? Hrubí? Zlí? Sprostí? Ne, jen upřímní...

Tak se s Vámi dál baví o počasí, oblečení, flmech, ostatních.... Ano, bavíte se a smějete jako vždycky a přitom Vás ten druhý nesnáší. Vám to neřekne, ale mluví o tom s ostatními. Výborně se Vám podařilo stmelit kolektiv a spřátlit některé lidi. Ovšem za tu cenu, že Vy mezi ně nepatříte.

Ale upřímně, pořád ještě byste o ty lidi, jež jste považovali za své přátele, stáli? Pokud ano, klaním se, máte můj obdiv. Obdiv, ale i pochopení. Někdy je težké smířit se s pravdou, že ztrácíte blízké lidi jen proto, že oni sami pravdu nesnesou. Jestli Vám, ale opravdu pořád chybí a chcete s tím něco udělat, můžete. Zkuste si s nimi promluvit. Sami, někde v klidu. A po pravdě. Pokud jsou to opravdoví přátelé, půjde to. A pozor, můžete se dozvědět i nějakou tu, ne úplně příjemnou, pravdu o sobě. Ale o tom to je...

Jestli jste si tímhle prošli a znovu získali skoro ztracené přátele, gratuluju Vám. Moc bych to každému přála, ale ono to bohužel vždycky nevyjde.

Nevyjde, jako to nevyšlo mně. A možná pak budete stejně jako já sedávat u okna či na balkoně a dívat se na vlídnou temnou oblohu. Budete se pak jako já dívat těma skleněnýma očima z nichž čas od času, třeba i proti Vaší vůli, nějaká ta křišťálová slza, co se roztříští o kamenný parapet jako prve Vaše ideje. Budete se dívat a v duchu se ptát hvězd proč, proč a kde se vzala ta chyba...
Autor Cristinne, 02.07.2007
Přečteno 401x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Jj, pravda, ale neni to jen o pratelich, ale treba i o partnerovi...a tam se uprimnost casto rozdychava...

01.11.2007 15:49:00 | Muta cum liquida

Krásně upřímný...Tohle by potřebovala hodně lidí...

30.07.2007 09:55:00 | Me and you and all the others

Ano, jak moc dobře tohle znám...také si zakládám na upřímnosti a lidé mi říkají nepříjemnou "pravdu" o mě, mě do očí, beru to jako názor, vždyť bych měl být rád, že mi vůbec něco řeknou, než je za to nenávidět... Pak nezbývá než si ty "kamarády" rozdělit do několika skupin a podle toho se s nimi bavit, vždyť nikdo není ideální...

18.07.2007 15:45:00 | Skaja

Květinko... já tvojí pravdu snesu... píšeš pravdivě... tak jak to cítíš... a necítíš to tak sama...

04.07.2007 12:28:00 | black.heart

Jeste bych doplnil pri tom vyrikavani si pravdy do oci.. Problem je vestsinou taky v tom, ze si kazdej mysli, ze tu pravdu ma zrovna on. A nikomu se nechce ustoupit, ze? :)

03.07.2007 22:28:00 | Seal

Když jsem byl kluk proháněl mě a ostatní pán, který hlídal velký soukromý sad. Říkali jsme mu "klacek", že byl stále ozbrojen holí, kterou nám zcela důvodně vyhrožoval. Neměli jsme ho rádi a mnozí dospělí také ne. Ale dělal svoji práci poctivě a naše drzé pokřikování ho nechávalo klidným. V hospodě prý říkával, že raději ať na něj lidi nadávají, než aby ho chválili. Byl smířen s pravdou.
Jiří senior

03.07.2007 19:09:00 | j.c.

Cris, máš v mnohém pravdu. Tenhle svět často pravdu neumí vyřknout, natož přijmout. A pak je třeba si vážit lidí, kteří to dovedou. Máš můj obdiv i 100%... A nedělej si těžkou hlavu, není všem dnům konec, lidé potřebují často jen trochu pošťouchnout osudem, aby si všímali vlastních chyb a byli lepší...

03.07.2007 15:24:00 | Brouzdal

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí