Potřebuji odbornou rodičovskou RADU

Potřebuji odbornou rodičovskou RADU

Anotace: ---

Moje 16letá dcera si nedávno založila www.pampalka.blog.cz. Jestli to někdo považuje za skrytou, nebo až sprostě nezakrytou reklamu, je mi to srdečně jedno. Na samém počátku její tvorby jsem ji chválil, co se do ní vešlo. Zaprvé se mi to opravdu líbilo, a pak – chtěl jsem ji psychicky podpořit. Sám vím, jak je to důležité. Roznášením novin si vydělala na půl digitálního fotoaparátu, zbytek jsme s manželkou rádi doplatili. Do pampalky foťák zhusta využívá: s floristickou školou byla v Holandsku – nafotila nádherné alegorické květinové vozy, atd... O CO SE MI ALE HLAVNĚ JEDNÁ. Je jí šestnáct, že jo… to už jsem říkal… Jestli otevřete její stránky o sexu, řekněte mi, jak se k TOMU mám postavit jako TÁTA? Moje první reakce byla: na zátylek jsem nechal delší dobu proudit studenou vodu. Druhá reakce byla - povídám jí: „Je to dobrý, ale ať to proboha nečte máma. Nebo dostaneme na holou oba dva.“

Teď, když už první šok dávno pominul, přemýšlím nad různými variantami:

1. SEŘEZAT - ZAKÁZAT. (Jsem po mém otci demokrat, tohle hned zamítám.)

2. SEŘEZAT – POVOLIT. (Tohle je sice zajímavá varianta, ale postrádá logiku.)

3. NESEŘEZAT – POVOLIT. (To už jsem sice udělal, ale moc odvázaný z toho nejsem.)

4. PORADIT SE s ženatými (vdanými) přáteli na Literu. (Ano, to se mi jeví jako dost zdařilý nápad. Mně třeba dobře poradí, holce naženu další čtenáře, i v komentářích na pampalce mi s holkou nezbednou – Katkou – mohou pomoci.)

5. VYSLYŠET NÁZOR JEJÍCH VRSTEVNÍKŮ, nebo lidí ještě před založením rodiny.

Takhle nějak bych si to představoval. Pak bych jen alibisticky Katce řekl: „To ne já, holčičko moje, to LID tě chce ztrestat! JÁ jsem jen pouhý vykonavatel! (Je tenhle postup ale vůbec demokratický? Není to blbost?)
Autor Aťan, 22.07.2007
Přečteno 429x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (14)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Mému synovi je 18 let a nemám problém. On dobře ví, že mám přítele a jsme hodně sexuálně aktivní, máme malý byt. Přítel třeba přijede na odpoledne, řeknu synovi, že někam musí za kámošem(nyní chodí do práce, což je nej, k tomu studuje), protože musí uznat, že mám své potřeby a to nejde v malém bytě, když je ve druhém pokoji on. On rozumí, já zas říkám, že až bude potřebovat on, vypadnu já. Naše domluva je dobrá. Ale zatím nepotřeboval...čeká na prý dívku svých snů a jemu by stačilo kývnout prstem, holky by se jen hrnuly. Není divnej?

17.10.2007 10:51:00 | simsa

Nebyla jsem tam... Ale. Moje děti si domů mohou přivést jakékoliv kamarády a partnery, mohou u nás spát, jíst... Otevřeně si povídáme o všem. Dceři je 18, nedávno se rozešla s klukem, který u nás již pěknou řádku měsíců několik dnů v týdnu v podstatě bydlel. Teď je ve fázi hledání nového přítele... Syn (16)odjel tento čtvrtek poprvé sám mimo domov... mimo město... za kamarádkou. Dostal ode mě poučení, veškeré (a zároveň krátké), tedy i sexuální s tím, že je to jeho volba... (Ještě se žádnou holkou nechodil). Přijel, že s ní tedy chodí, ale že s ní nic neměl. Věřím mu. Otevřenost za otevřenost. Myslím, že je šťastnej, že poprvý v životě mohl chodit s holkou po pouti, líbat ji, vodit za ruku a vystřelit jí obyčejnou papírovou růži... Bydlel u ní. Rodiče v zahraničí a péče babičky. Znám ji z tábora... (a je to už pěkně dávno, co jsme objevili v počítači u něj pornoobrázky a filmy...) Myslím, že jsem ráda, že jsou moje děti jaké jsou... a to víš, že občas také ulítnou... jsou drzé a tak... ale jsou fajn... prostě to k tomu věku patří... :-)))

30.09.2007 23:11:00 | Levandule

...byla jsem tam...to,co jsem stačila přečíst a zhlídnout...super...můžu se uchechtat...gratuluju-je nádherná,zdravá a sebevědomá ženská...se moc těším až mi ta moje drobotina doroste;oDDD

31.07.2007 13:03:00 | Žqáry

V žádném případě NEZAKAZOVAT!!!! To teprve by byla zvědavá. Vysvětlit jí, že bys byl velmi nerad, kdyby si takové stránky prohlížela. Tyto stránky jsou dělané pro úchylné lidi, at již v jakémkoli smyslu. Můžeš rozvést (perverze, pohlavní nezdrženlivost, násilníky atd). Pak bych třeba nadhodila, že tam mohou být schválně umísťovány viry - příčinu si vymysli. Na něco třeba ještě přijdeš. Držím pěsti. Vanda

29.07.2007 19:00:00 | vandule

Áťaně, ty seš vážně prdlej. =) Je tam jeden ftipnej článeček. Její blog je nevinej, až to skoro bolí... =D
Ale tak kdyby se to mělo zvrhnout, tak to bude chtít zásah. Ale nemám pocit, že by ses toho měl bát. =) Ale zase jestli je po tobě... ;)

25.07.2007 13:24:00 | Blázen? =)

aťane, ty seš fakt tele, já čekala nějakej popis sexuálních orgií, samý strašný věci perverzní... a on je to takovej nevinnej článeček!:)vždyť nejde o nic!(teda pokud se dceruška nebude dál rozvíjet pochybnými směry....:))

24.07.2007 21:25:00 | Trdlo

víš, souhlasím s Bíšou - mluvit s ní ne jako s dcerou ale jako se sobě rovným - dospělým. I když podle tabulek ještě na označení "plnoletá" nemá věk, neznamená to, že nemá alespoň nějaké zkušenosti, či touhu po těch zkušenostech.
Komunikovat. neustále - ne jen sem tam, jednou za měsíc, či pul roku nárazovej, trapnej rozhovor. zajímat se o ni (samozřejmě, že ne zas moc - nepáčit z ní detaily jejího života).
a hlavně: ujistit ji, že za tebou může kdykoliv s čímkoliv přijít.
(k tomu potřebuje jistou důvěru v tebe a tu by sis měl zajistit těma drobnýma rozhovorama a zájmem).
mluvím z vlastní zkušenosti, kdy se o nás - celou rodinu - otec do nedávna moc nezajímal. a teď když začínám být samostatnější, odcházím na výšku, atd. vidí, že mě ztrácí a snaží se to narychlo dohonit. Jo, najednou jsem jeho malá holčička a je to fajn. mluví se mnou jako s dospělou a vím, že mi s čímkoliv pomůže. ale těch 17 let, kdy jsem pro něj prakticky neexistovala mu neodpustím.
šestnáctiletá sexuálně žijící dcera není žádný neštěstí, já byla to samý a myslím, že moje děti budou sexálně žít mnohem dřív. pokud je poučená a ochraně, atd. a nestřídá kluky jak ponožky, buď v klidu.
držím pěsti pro štěstí. =)
(kdybys měl ještě nějaký otázky, či problémy, ptej se ;o) )

24.07.2007 13:40:00 | Ágnes

Vzkaž dceři, ať do blogu nevkládá obrázky pomocí odkazu, ale ať si ho nejprve stáhne do PC a pak ho tam vloží... :-) Nebude se jí stávat to, co tam na jednom ( či více ) odkazech má a to --- fotografie byla vyřazena z databáze ( www.novinky.cz ) ---.

23.07.2007 17:18:00 | Eclipse

Díky všem! Takhle nějak jsem si to představoval. Já to tušil - jen s manželkou si stále nejsem jist. To asi nikdo, že jo...

23.07.2007 15:50:00 | Aťan

Mluvit s ní jako se sebou rovným, dospělým člověkem.
Bez mentorování, lidsky a otevřeně. Já se od dětí, mladých lidí stále učím a jen žasnu...

23.07.2007 14:54:00 | Bíša

Pro Juditu:

Judito, jaký je rozdíl mezi Kačkou a Tebou? Proč ona nemá nárok na něco, na co ty ho máš? Myslíš že za dva roky, co jí bude 18, už bude o tolik moudřejší, že už si nářez za Týnu nezaslouží? Nebo teď je ještě natolik mladá, že by to nepochopila a přijala nějak špatně?

A pro Aťana:

Já jsem si tak uvědomil, že máš vlastně skvělou příležitost vědět, co Tvá dcera opravdu cítí a hledá. Jako otec se s ní budeš bavit o tom, co ji opravdu zajímá a nebudeš ten "fotr, co furt prudí blbostma"...

23.07.2007 11:05:00 | Daniel S.

Aťane, já to trochu promíchám:

1. Chytré knížky říkají, že co jsi nestihl ve výchově doteď, to už nestihneš...

2. Ty stejné knížky říkají, že v tomto věku je již každý dost chytrý, aby měl vlastní názor, aby jej dokázal obhajovat a aby rozpoznal, komu se smí říct a komu ne..., takže to, že vůbec víš o jejím blogu, znamená, že s Tebou počítá a žes nic nezvoral.

3. A já k tomu dodávám, že blog Tvé dcery je vytvářen s vysokou mírou vkusu, nečekaném v jejím věku a pokud se Ti to nezdá dobré, nic s tím nenaděláš, ale alespoň máš šanci zjistit, jak moc je po Tobě. Je načase se přeorientovat z režimu milujícího otce do režimu chápavého a empatického "partnera".

4. A poslední věc: Můj dobrý známý na podobné věci vždycky říkával: "Pokud je dítěti víc jak 15, tak by měl člověk místo trestu pomalu uvažovat o tom, že jednou bude starý a bude od svého dítěte potřebovat spoustu věcí..."

23.07.2007 08:08:00 | Daniel S.

Aťane, ty stránky vypadají celkem nevinně. Doporučuji vyčkat jak se to vyvine. V žádném případě nepoužívat násilí ale vlídné slovo.

23.07.2007 07:50:00 | Jan na Druhou

Milý otče Moravče!
Včera jsem byla u Kačenky na návštěvě. Pokochala jsem se tou květinovou krásou z Holandska; přečetla radu pro krotitele chcacího psíka výtahového; omrkla šaty Blanky Matragi; zabrousila do povídek, četla a říkala si - jejda, jablíčko nepadá daleko od stromu - a ono to nebylo dítko Kačenčí; pokroutila jsem si hlavou nad několika velmi "mile" působími vzkazy; našla hlavu v zrní a nejdéle jsem pobyla u těch bezvadných obrázků, z nichž první je nejúžasnější - to má Kačka pravdu.

Ano, všimla jsem si, že v tom nepřeberném množství různorodých nabídek je i téma sex.
Záleží na tom, zda příspěvky v této sekci nepřekročí vkusnou míru. Pakliže do nich Kačka vloží příspěvky, které budou zábavnou formou poučné, tak na tom neshledávám nic špatného ba naopak.
Jestliže by tam však Kačenka prskla cokoli podobného mé rozverné Týně - tak to bych jí nejspíš přišla naplácat já sama. :-)

22.07.2007 21:51:00 | Judita

Neřezat-povolit.Promluvit si s ní o těch věcech jako otec.demokrat.Zakazování nemá cenu,takhle to můžeš mít spíš pod kontrolou a třeba se i lecos dozvíš!Mládež má dnes informace,o kterých se nám nesnilo!;oG

22.07.2007 21:22:00 | Kozoroh 1

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí