Bezdomovci

Bezdomovci

Anotace: Jenom jsem se zamyslela nad nevšímavostí a lhostejností lidí

Seděla jsem před obchodním domem a čekala na kamarády. Najednou ke mně přišel jeden bezdomovec, že by se mě chtěl na něco zeptat. Byl docela tolerantní, že když mu řeknu, aby šel, že se s ním nechci bavit, tak to pochopí a odejde. Avšak já jsem se s ním nemínila vybavovat a jeho přítomnost mi nebyla příjemná. Ale proč? Protože to byl bezdomovec? Nebo jsem se snad obávala toho, aby mě s ním neviděli kamarádi? Nebo ještě hůř, že by mě mohli odsoudit úplně cizí lidé, kteří se s ním také nechtěli bavit?
Proč jsem ho nemohla vyslechnout? Vždyť on po mě nic jiného ani nechtěl. Je to snad kvůli hluboko zakořeněným předsudkům? Proč se všichni tak hrozně obávají a straní lidí tohoto typu? Jsou to stejně tak lidé jako ostatní. Ano, nevypadají hezky a mnohdy ani nevoní, ale tohle je přece povrchní. Mají city jako my – proč píšu my, vždyť oni jsou také my – takže mají city stejně jako ostatní, potřeby jako ostatní ale i práva. Tak proč by měli být považovány za někoho méněcenného. Někteří za svůj osud nebo momentální situaci ani nemůžou. To snad musí pikat za hloupost ostatních, kteří jim přidělí nálepku BEZDOMOVEC a z této škatulky už nemají možnost se dostat?
Neodsuzuji je jako někteří, ale nejsem o nic lepší, když ani nemám snahu jim pomoci. Jenom chtěl, abych ho vyslechla, možná řekla svůj názor nebo poradila. Ale já ho místo toho odpálkuju jako spousta ostatních lidí. Po dobu co jsem seděla na té lavičce sem nepostřehla ani jednoho člověka, který by se k němu zachoval alespoň trochu hezky. O to víc mě mrzí, že jsem to nebyla já. Nechci být jako ONI. Bezohledná a bez zájmu o okolí a ostatní. Já přece ráda pomáhám lidem, ale asi pouze těm, které znám. Na světě je hodně lidí, co by potřebovali pomoct. Netvrdím, že bych všechny spasila, alespoň bych se o to mohla pokusit. A mohla jsem začít s tím bezdomovcem.
Já nechci být lhostejná. Nechci, ale jsem. Poslední dobou se zklamávám sama v sobě. Vždyť není tak těžké ztratit s někým pár vět. Možná jsem to neudělala, protože jsem si myslela, že jeden člověk světem nepohne. Ale to mě neomlouvá. Kdyby si to řekl každý, ani nechci vědět jak by to dopadlo. Nezbývá mi jen doufat, že se najde někdo, kdo nebude tak sobecký a lhostejný jako ostatní. Někdo, kdo nalezne odvahu pohnout světem. Já to asi nebudu, ale budu se snažit nebýt dalším nevšímavým člověkem.
Autor melwille, 30.07.2007
Přečteno 546x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

určitě mě tvůj názor nenaštval a sem ráda za koment díky - jo taky máš určitě v něčem pravdu no ale tak nák sem to zrovna cejtila takhle

13.09.2007 17:57:00 | melwille

nezlob se,ale nesouhlasím s tebou téměř v ničem...tihle lidé si,až na pár výjimek,zvolili svou cestu sami.Je pro ně pohodlnější žít na ulici z milodarů a zmítat se pod vlivem alkoholu,než vzít život do svých rukou,protože k tomu je potřeba odvaha a zodpovědnost.
Neodsuzuji je,některým občas dám pár drobných,protože je znám z dob,kdy jsem s nimi byl v každodenním kontaktu,ale myslím,že na světě jsou skupiny lidí,kteří naši pomoc potřebují doopravdy a mnohem víc.
Snad tě můj názor příliš nenaštval,vždyť pravda bývá většinou někde uprostřed protichůdných názorů.ahoj

04.09.2007 11:56:00 | mexico

Vždycky když potkám nějakého bezdíka, tak mu dám pár drobných. Vím, že to asi nejspíše propije, ale pro spoustu těchto lidí je alkohol jedinou šancí jak tam venku přežít. Jednou jsem koupil chlápkovi rohlíky a salát. Na tváři se mu rozlil ten nejšťastnější úsměv, jaký jsem kdy viděl.

Jednou jsem si pokecal se starým bezdíkem, který hraje na flétnu. Hrál na fléntu nádherně, připadal mi jako hudební mistr. Odešel jsem z toho setkání úplně obohacen. Kdysi dávno jsem byl ve squatech a několik hodin jsem se bavil se třemi bezdíky. Měli normálně zařízený pokoj, pohovky, postele, rádio - no prostě síla. A byli opravdu rádi, že se s nimi bavím. Já a mí kamarádi. Jednoho známého, který je bezdíkem už asi sedm nebo osm let, jsem vzal párkrát k sobě domů. Dal jsem mu pořádně najíst, osprchoval se atd. Pokaždé, když ho potkám, vidím vděčnost v jeho očích.

Zjistil jsem, že z těchto setkání jsou obohaceni nejen tito lidé bez domova, ale také já. Jsou to lidé jako my, jen se dostali do svízelné životní situace.

Jsem rád, že to tak vidíš, snaž se pomáhat co nejvíce. Ono se ti to vrátí. Dobré skutky se vždycky vrací!

S požehnáním

30.07.2007 11:54:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí