Untitled

Untitled

Anotace: úvaha o lidech, životě a všem důležitém... Budu vděčná za komentáře!:)

Dnešní doba je nekompromisní, a chceme-li v ní obstát, musíme být nekompromisní i my. Různí jedinci tento problém řeší různě, snad i proto se dnešní mládež diferencuje do dvou naprosto odlišných skupinek. Jedna je neupřímná jen proto, aby byla cool, a podřizuje se trendům proto, aby u „konkurence“ obstála. Ta druhá je naopak svá a díky tomu je považovaná za bezduché prázdné panáky, kterým ti ostatní nevěnují jediný příjemný pohled. Co si vybrat? Být raději cool a nebo „vydržet“ a být sví???

Ztráty a nálezy každé doby
21. století má mnoho kladů a záporů, ostatně asi jako každá doba. Ať vezmeme jakoukoli časovou etapu, najdeme v ní mínusy i plusy. Jedna doba byla ve znamení zotročování, další zase v nadvládě, jiná, ta naše, je ve znamení technologie a neustálých bojů, které nemají vytyčené žádné hranice. Morálka se pomalu šplhá nahoru, ale vzápětí rychle klesá dolů. Lidé se mění a přirozeně se přizpůsobují své době, neboť s ní chtějí navázat jakousi symbiózu. Možná, že je to jediný způsob jak přežít. Je těžké obstát. Člověk musí neustále připomínat svoji přítomnost, jestliže nechce upadnout do zapomnění. Na druhou stranu ale nechce být tím vtíravým hmyzem, kterého je všude plno. Snaží se zachovat si svoji hrdost, a proto nasazuje kamennou tvář. Emoce jdou stranou, ostatně na ty v téhle době snad ani není čas. Žijeme vedle sebe, ale neznáme se. Nemáme čas se zastavit a rozhlédnout se, vždyť čas je příliš drahý. Jsme zbrklí. Neustále někam spěcháme. Nevnímáme čas ani dění okolo sebe. A pak když se zastavíme, dojde nám onen tragický fakt: spěchali jsme tak moc, až jsme promeškali nejlepší léta svého života… Ale co je nejhorší? Nic z toho už nejde vrátit zpět. Tato životní etapa již skončila a není návratu…

Sebeobrana
Dnešní mládež je velmi různorodá, což je důsledkem toho, že se ve výchově necháváme inspirovat Amerikou. Výsledky jsou pak v mnoha případech dost šokující. To, že většina mládeže okusila nějakou tu drogu není nic nového. Vždyť už i sedmiletého prvňáčka můžete potkat s cigaretou v ruce. Mládež od patnácti nahoru pak cigaretu mění za nějakou lehčí drogu a nebo alkohol. Tato skutečnost má mnohem horší bilance ve velkoměstech, což je v celku logické. Je tam prostě víc zdrojů. Na vesnicích se daří drogy ještě jakš takš potlačovat, záleží ale na lokalitě. Není to totiž vždy jednoznačné.
Většina teenagerů tvrdí, že jim „drogy“ (ať už máme na mysli marihuanu či „pouhou“ cigaretu) pomáhají uniknout od reality. Ocitají se najednou v naprosto odlišném světě, který jim poskytuje to, čeho se jim v reálném světě nedostává, utlumení a následnou radost z existence.
Další způsob sebeobrany je přetvářka. Některým jde přetvařování snáze, jiní, méně zkušení, jsou průhlední jak papír. Ale proč se vlastně přetvařovat? Proč ze sebe dělat jinou osobnost? Důvodů je hned několik: snaha zaujmout nebo zapadnout, být prostě cool. Většinou se přetvařují ti, jejíchž sebevědomí se rovná nule, a tak si svoje „bolístky“kompenzují tímto způsobem, avšak s nadějí, že budou konečně rovnocenní svým idolům. Jaká je šance? Malá i veliká. Záleží na okolnostech. Někdy může přetvářka přinést i své ovoce v podobě utřídění vlastních představ a následnému vyrovnání rozhárané osobnosti.

Outsideři
Pak ještě zbývá jeden druh lidí. Mám na mysli ty, kteří zkrátka kašlou na to, co si myslí druzí, a jsou sami sebou. Tito jedinci jsou hanlivě nazýváni jako „outsideři“. Jenže, kdo to vlastně je? Ten, který neprošel naším žebříčkem hodnot? Někdo méněcenný? Co je na něm zlého? Nic… kromě jeho upřímnosti a smyslu pro přirozenost. Vždyť jsou vlastně nositeli obrovského bohatství. Za to bychom je měli obdivovat a ne je odsunout na samý okraj, jako by byli nějakým odpadem lidské společnosti. Právě tito outsideři nás totiž možná jednou spasí….

Kým raději být???
Závěrem přichází zákeřná otázka… Kým raději být? Cool týpkem, který se sice přetvařuje, ale za to je v „kurzu“, a nebo outsiderem, na kterého pohlédnou pouze lidé s větším množstvím morálky a citu??? Ani jedním. Nebo jinak, buďte sami sebou, tato varianta nikdy nezklame!!!
Autor Megs, 04.08.2007
Přečteno 329x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jako vždy jsi nezklamala:-) Pěkná úvaha. Jestliže opustíme sami sebe, co nám zůstane? Jen slupka navenek, ale uvnitř nic. Ztratíme sami sebe.

S požehnáním

05.08.2007 12:34:00 | Hippy

napsalas to dobře, uplně souhlasím. hlavně ten závěr...budme prostě sví, to lidé ocení nejvíc...tedy ti lidé, kteří za to stojí.
pé es: taky mám ráda Muse:-) určitě mrknu na tvoje stránky

05.08.2007 00:35:00 | paranoidandroid

Buď vždy svá...

04.08.2007 23:03:00 | Bíša

Opravdu dost dobrý prostě realita dneška...

04.08.2007 21:18:00 | mobo

Super úvaha:-)

04.08.2007 19:30:00 | Skaja

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí