štěstí a vnitřní klid

štěstí a vnitřní klid

Anotace: Důležitým krokem k tomu být šťastní je uvědomit si, že šťastní jsme. Člověk nemusí mít vše a má právo některé věci odmítnout.

Najednou se cítím šťastná a neuvěřitelně uspokojená a vlastně ani na první pohled nevím proč. Stále mi schází, co mi dříve scházelo, stále jsou v mém životě nedořešené problémy a čekají na mě rozhodnutí, která se bojím udělat. Ale něco jsem si ujasnila. Tak dlouho už hledám štěstí a nenacházím, a měla bych vzít, co se nabízí, ale ze zánlivě iracionálních důvodů nemůžu. Jako bych měla vnitřní blok, který mi zabraňuje, drží mě zpátky, když chci žít a ztotožnit se s tím, co mi život přináší. Myslela jsem si, že chyba je nenapravitelná a je ve mně samotné. Jaký omyl. Nemohla jsem už ani přemýšlet, podívat se na své problémy s nadhledem a hledat pro ně řešení, protože jsem si myslela, že tím problémem jsem já sama. Moje povaha. Mí vnitřní démoni, kteří mi nedají spát. Ve skutečnosti má ale všechen můj opor naprosto racionální důvod. Přišlo to samo od sebe, uvědomila jsem si důvod mé neustálé nespokojenosti. Teď už vím, že existuje. Problémy se tím sice nevyřeší, ale zmizel pocit viny. Ne všechno má původ ve mě. Jediným mým proviněním vlastně je, že se snažím zavděčit svému okolí, abych nevybočila z řady, ale byla přesně taková, jakou mě lidé chtějí mít. Zjistila jsem, že má předchozí rozhodnutí byla správná a vše je, jak má být. Jsem šťastná, z pouhého faktu, že jsem si uvědomila, že nemám důvod nebýt. Pravda, stále ještě mi chybí pár podstatných věcí, ale není všem dnům konec. Například je lepší neprožívat žádnou lásku, než lásku falešnou, stvořenou je proto, aby nějaká byla. Našla jsem vnitřní klid a harmonii. Lidé v mém okolí mi neustále připomínají, že mi něco chybí, nejsem jako oni a litují mě proto. Původcem všeho zla jsou však pouze jejich negativní názory, které se mi snaží v dobré víře podsouvat. Člověk nemusí mít to co ostatní, aby byl spokojený. Tahhle napsané to sice zní jako otřepaná fráze, ale je v tom velká životní pravda, kterou se jen málokdo doopravdy řídí. Tak vás vyzývám: Žijte blaze, radujte se z maličkostí a berte, co vám život nabízí, ale jen tehdy, pokud o to doopravdy stojíte.
Autor Hor, 09.08.2007
Přečteno 767x
Tipy 2
Poslední tipující: Sýkorka07
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

Děkuju. Taky hledám vnitřní štěstí. Jen nevím kde začít. Jak jsem si to četla, docela jsem se v tobě našla. :-) Můj problém je, že zoufale postrádám lásku a cítím se sama. Co vadilo tobě když si psala, že sis myslela, že máš nějaký vnitřní blok?
Pavla.Kou@seznam.cz

25.01.2010 18:53:00 | Paja. K

Celkem logická a rozumná myšlenka a lidé, co se jí řídí, je jich málo, ale jsou, jsou jedni z nejšťastnějších na světě...Ale najít tu harmonii dokáže snad jenom čas...

12.08.2007 20:19:00 | Skaja

Nezní to jako otřepaná fráze. Vymanit se z vlivu rodičů a přátel není nikdy jednoduché. Ty jsi to částečně dokázala, jsi silná. Mnozí to nedokážou! Žij svůj život a raduj se z přírody okolo a ze všech sebemenších věcí. Hledejte a najdete, tlučte a bude vám otevřeno

S požehnáním

10.08.2007 12:58:00 | Hippy

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí