ZASTÁVKA SE JMÉNEM „KDYBY“

ZASTÁVKA SE JMÉNEM „KDYBY“

Anotace: Moje úvaha o slovu "kdyby"

Kdyby bylo kdyby, nebyly by chyby – praví jedno české přísloví.
Jistě, můžeme trávit celý zbytek svého života, utápěním se ve svém nitru, co by bylo „kdyby“ !
A nebo můžeme říct, že to co je za námi, je prostě za námi a už to nijak nemůžeme ovlivnit. Ledaže by jsme měli přístroj, který by nám umožnil cestovat v čase. Pokud ho máte, můžete to zkusit. Pokud ne, nezbývá nic jiného, než žít prostě dál :).
Samozřejmě že existuje spousty příkladů „kdyby“, které změnili celý váš život.

Třeba například kdyby feťák nezačal fetovat, kde by teď asi byl?! Měl by rodinu, mel by přátelé, měl by štěstí . . . . .

Kdyby ten pán nevlezl do toho autobusu, kde jinde by se pak seznámil se svojí manželkou?

A mám spoustu příkladů z mého života.
Kdybych nešla na tu školu kde teď jsem, už bych svou nejlepší kamarádku asi nikdy neviděla.
Kdybych si dávala víc pozor na jazyk, nevypustila bych tak silná slova.
Kdybych neměla žádné nápady, měla bych právě teď prázdnou stránku.
Kdybych si dávala pozor, neshodila bych sklenici s vodou, co stojí přede mnou.

A tak můžu pokračovat dál a dál a dál. Jistě to znáte taky. To co neuděláte, toho litujete, protože jste se připravili o nové zážitky a nebo třeba o úplně nový život.
Buď se příležitostí vzdáváte dobrovolně a nebo jste k tomu donuceni, svým vlastním rozumem.
Cena času je hodně drahá, tak se nezabývejte věcmi, které se stali!
Protože to stejně nezměníte, není možnost, není jak!
Ale věci které jsou a budou dál, ty můžete měnit jak se vám zlíbí:).
Například tahle věta, přesně jak to čtete, se stává minulostí, tak se k ní už nevracejte ano?! :)
Autor PoeziGirl, 12.08.2007
Přečteno 403x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Velmi výstižné! ;)

18.07.2008 02:15:00 | Karlička

Vždycky, když si chci přečíst něco pěknýho vím přesně kam mám jít......

Ani tentokrát si nesklamala.... ;)

24.09.2007 16:38:00 | anti-HERO

Jo to je zajimavý fakt...

16.08.2007 15:00:00 | Želwice

Existuje ještě jedno kdyby: Kdybych zítra šel tam a tam, mohl bych udělat to a to... A tohle kdyby ovlivnit můžeme;)

15.08.2007 10:55:00 | Arcanis

Myslím, že za zakladatele českého kdybysmu je považován Palacký, ale nejsem si jistý.

Ale kdyby lidi nevynašli židle,
museli by sedět ve stoje,
a kdyby lidi nevynašli vidle,
strkali by ruce do hnoje...

13.08.2007 10:02:00 | Jan na Druhou

Píšeš velmi zajímavé úvahy...

12.08.2007 14:24:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí