Lidská slušnost

Lidská slušnost

Anotace: ...stačí se přeci jen zeptat

Dlouhou dobu jsem ze sebe nic nevyplodil, nicméně nedávný opakovaný skutek mě donutil počechrat klávesnici a o zážitek se s vámi podělit. To vám takhle jednou jedu do práce tramvají, jako to dělám skoro každý den. Vzhledem k tomu že jezdím skoro z konečné až do centra, tak si většinou i sednu a tak jsem učinil i onen den. Takže sedím, dívám se z okna a jako většinou už přemýšlím nad nedodělanou prací co mě čeká a téměř vůbec nevnímám své okolí. Asi v polovině cesty se najednou ozve hlas jisté paní, která se nade mne naklonila a na celou tramvaj praví: "sedněte si klidně támhle na moje místo když tady mladí musí sedět, aby jim náhodou neupadly nožičky" to vše s výrazem prasete po první ráně. Poustila totiž jistou starší paní stojící za mnou sednout na své místo. Tak jsem samozřejmě hned vyskočil, když jsem zjistil o co jde a celý zbytek cesty stál s tím, že na moje místo si samozřejmě natruc milá paní nesedla, aby mi ukázala jaké jsem neslušné hovado. Velice podobná situace se opakovala asi třetí den s tím rozdílem, že hlavní aktér jsem tentokrát nebyl já, ale jakýsi mladík cestující asi také do práce a tomu jistá jiná dáma opět na celou tramvaj vyčítala, že staré lidi schválně přehlíží. Mladík se hájil tím že nikoho neviděl a že byl zamyšlen a nemá oči všude. V tomto se ho musím zastat. Občas prostě lidé mají jiné starosti a prostě nemají oči jako chameleón, aby viděli všechno kolem sebe. A na co tedy narážím ? Chtěl jsem tímto vyjádřit, že by občas stačilo mít natolik slušnosti a přijít se slušně zeptat jestli by vás člověk nepustil sednout a ne místo toho řvát na celý vagón jako protržený, že jste nezdvořák a nepustíte starší sednout. Já přitom nemám problém někoho pustit sednou když VIDÍM, že by to potřeboval. Kolikrát vstávám za jednu dvacetiminutovou cestu i čtyřikrát, abych někoho pustil sednout. Také mě občas mrzí, že někteří lidé odmítají když je pouštím sednout s tím že jedou jen kousek nebo že ještě nejsou tak staří... Myslím že by to neměli odmítat, protože když toho člověka občas tlačí zpátky do sedačky tak si připadá divně a příště už rozmýšlí jestli vůbec tu službu nabídne. Proboha lidi nabízíme vám kus svého vlastního pohodlí tak to neodmítejte !!!
Autor Lvicek, 12.05.2005
Přečteno 515x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí