Umění - křídla, která táhnou k zemi

Umění - křídla, která táhnou k zemi

Anotace: Trochu starší dílko. Možná až moc patetické, ale umělcova duše možná patetická je

Dostal jsem křídla, abych se mohl dívat na svět očima vysoko v oblacích. Někdy lidmi pohrdám, jindy jim závidím. Křídla, která ve skutečnosti táhnou k zemi a svírají srdce. Prokletí, jehož se nikdy nezbavím. Jako vyvěrající pramen, nelze mu zcela zatarasit cestu. Čím déle se zadrží, tím bude jeho tok bouřlivější. Je jedno v jaké formě se pak znovu objeví, jestli mu přijde pod ruku štětec nebo tužka a sešit. Jde o to se vyjádřit, forma je vedlejší.

Stačí mi jedno, najít lásku. Opětovanou, nekonečnou studnici inspirace... A jsem zase tam. Přestanu snít, ale nikdy ne tvořit! Láska je jediná možnost vysvobození - bez toho, aby se umělcova hlava po dopadu z nebe rozbila o tvrdou zem. Já to štěstí měl. Otupila mě sladkou vůní a dopad nebolel. To až probuzení, když si v půlce života uvědomíte, že šance je pryč. Spokojeně rozjetý život, ve kterém už nic nepřekvapí. Zajištěné děti a stáří, dost peněz do důchodu. Mé, umělcovo, srdce však rozčíleně řve. Přichází reflexivní lyrika, návrat do mládí, kdy sny měly tak opravdovou chuť. Jsem sobec, už mi nejde o čtenáře, píšu pro své vlastní uspokojení. Přeneseny na papír mé myšlenky nezaniknou, to je celé.

Teď už nemám ani lásku. Jen sladkotrpké střípky po ní zůstaly v ústech a v mé mysli. Smrt na dosah. Romantickou představu dědečka s plátnem a kupou štětců jsem si vysnil už v mládí. Ale chlapče, nohy už nejsou, co bývaly! Přesto se nevzdávám a maluji, neovlivněn směry, nesvázán konvencemi... to je absolutní umění v plné své kráse. Nemaluji kýče, i krajinka v mém podání má atmosféru a hloubku okamžiku. Neženu se ani za originálním a převratným za cenu toho, aby ve mně umění nevzbuzovalo euforii.
Autor Raphael, 21.09.2007
Přečteno 332x
Tipy 3
Poslední tipující: soulfire, Villonka
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

po hodně dlouhý době jsem si to po sobě taky přečet a docela se mi to taky líbí :) ještě jak je to dělený do 3 odstavců, jako fáze lidského života...
A jsou tam pravdy, který uznávám pořád. Když se člověk netrápí, tak vlastně ani nepotřebuje tvořit...no ne až tak uplně :P ale když se trápí, tak mozek pracuje ve vyšších otáčkách a v hlavě proudí jedna myšlenka za druhou

03.01.2008 11:12:00 | Raphael

Jejku to se mi faaakt libilo...

11.12.2007 14:45:00 | Villonka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí