Z deníku ( anti ) sportovce

Z deníku ( anti ) sportovce

Anotace: Jak to dopadá, když se snažím o SPORT!

Zamyšleně sedím, s rukou spočívající na koleně, vzpomínaje na své pokusy o vrcholné sportování, které vždy skončily při nejmenším sádrou nebo jak již naznačuji přetrženými vazy v koleně...co tedy já a sport? Je vůbec někdy možné s mou šikovnosti, jež se vyznačuje tím, že tělo dělá něco jiného, než hlava zadává, dosáhnout byť sebemenšího sportovního úspěchu?
Šmátrám ve vzpomínkách svého dětství a od srdce se zasměji, když si vybavím všechny snahy rodičů, domnívajících se, že sportování posílí jak fyzické tak i psychické zdraví. Snad nejzdařilejším nápadem bylo mé sportovní plavání. Již jen myšlenka provádět nějaký pohyb ve vodě byla dokonalá, jelikož ublížit si ve vodě je méně pravděpodobné. Jenže jak asi osud chtěl, když se nezmrzačím mechanicky, tak se přeci dokáže objevit fyziologická překážka. Takhle po půl druhém roku skončilo mé sportovní vyžití.
Další excelentní nabídka byla zkusit fotbal. Taťka, kterému v žilách koluje krev fotbalisty, byl naivního přesvědčení, že přeci genová kombinace nemohla být až tak přehnaně velká, aby alespoň špetka talentu nekořenila i mou krev. Nadšení rychle opadlo po pár týdnech, jelikož jsem se již dobelhal s přetrženými koleními vazy.
Když si teď toto vše pročítám, nemohu se zbavit dojmu, že sport nikdy asi nebyl mým věrným přítelem. Co je vlastně sport? Pro někoho životní cíl, pro druhého zábava či odreagování, ale pro mne asi neustále marná snaha o něco nemožného. Mou životní úlohou ve sportu je zřejmě nekonečné se mrzačení a koukání s otevřenou pusou na nereálné výkony sportovců v televizních přenosech. Avšak i přes to vše, co se stalo a věřím, že dále stane, nepřicházím o iluze. Budu se i nadále pokoušet o nemožné a snít, že jednou se najde to pravé i pro mne!
Autor Kateway, 26.09.2007
Přečteno 352x
Tipy 1
Poslední tipující: malá čarodejnice wiggová netopýrková
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Sportem ku tvralé invaliditě, tak jsem toho názorným příklade, takže radši už jen v televizi...

25.10.2007 13:08:00 | malá čarodejnice wiggová netopýrková

Skvělé je už to, že neztrácíš naději a odhodlání. No a kdyby se žádný sport nenašel, tak nezoufej, myslím si, že jde docela dobře žít i bez něj (jsem názorný příklad), člověk si potom najde jiné koníčky.
Jinak vítej na modrých stránkách :-)

29.09.2007 08:10:00 | Lorraine

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí