„KAŽDÁ DOBA MÁ SVÉHO GÉNIA“

„KAŽDÁ DOBA MÁ SVÉHO GÉNIA“

Anotace: můj článek :) sice je trochu zmatenej ale víte jak :D

Každá doba má svého Génia, jak stojí nahoře v nadpise.
Už od dávných dob, byli na světě Geniové velkých kalibrů.
Leonardo Da Vinci, Michelangelo Buonarotti, Donatello,Voltair, Wolfgang Amadeus Mozart, Ludwig Van Beethoven, William Shakespeare, Bedřich Smetana..........
Z bližších dob k nám to byl Albert Einstein, Edison, James Watt, Alessandr Wolt a taky samozřejmě Karel Svoboda.
Vlastně, každý považuje za génia někoho jiného. Pro mě jsou opravdu největší osobnosti Da Vinci a Mozart,:) Tak si o nich něco povíme, co říkáte? :)

Začneme u Leonarda Da Vinciho.
Italský malíř, který se narodil 15.dubna 1452 v Toskánsku a zemřel v roce 1519, byl vážně geniální. Už v mládí si jeho rodiče všimli jeho inteligence a a uměleckého talentu a tak ho poslali na učení k váženému sochaři a malíři Andreovi del Verrocchio.
Značnou část svého života věnoval Leonardo také anatomii lidského těla.
A jak získal informace o lidském tělu? Prováděl pitvy. Chtěl dokonce i vydat spis o anatomii, ale nakonec to neuskutečnilo. Popsal všechny svaly v těle, cévy atd.
Po čase byl však udán svými odpůrci a výzkum mu byl zakázán. Leonardo byl i sochař, ale všechny jeho díla, jsou nedokončená. Byla také vynálezcem. Jeho vynálezy můžeme rozdělit do 4 skupin – pracovní nástroje, létající stroje, vodní a podvodní vybavení a válečné stroje. Byl to však převážně úžasný malíř a k jeho nejznámějším obrazům patří Mona Lisa, Madona ve skalách, Poslední večeře, Žena s hranostajem a skica Vitruvianský muž, kde jsou vyznačeny proporce lidské postavy. Jeho život byl plný nečekaných okamžiků a prostě jedním slovem, život geniálního genia :)

Další přichází na scénu Wolfgang Amadeus Mozart.
Tento hudební skladatel se narodil 27. 1. 1756 v Salcburku.
V jeho životě složil přes 600 děl. Jeho život, i když byl krátký, se dělí na tři etapy 1) éra zázračného dítětě 2) léta služby u salcburského arcibiskupa a 3) vrcholné umělecké období prožité ve Vídni.
Už Mozartův otec byl houslistou arcibiskupské kapely v Salcburku. Sám Mozart už v šesti letech udivoval krásnou hrou na klavír a housle a začal komponovat dřív, než znal noty. To je co?:) Když mu bylo sedm let, tiskem vyšly jeho první skladby.
Ve třinácti letech se stal koncertín mistrem u salcburské kapely.
O pár let později už byl slavný a koncertoval například u dvora Jířího III. nebo
na dvoře Ludvíka XV. V londýně se spřátelil se J.Ch.Bachem. O dalších pár let, mu v Paříži umírá matka a zamilovává se do dcery Weberových, ovšem tohle všechno končí tvrdou roztržkou s jeho otcem. V roce 1781 uvádí svou operu Idomeneo a sklízí obrovský úspěch. Stává se nezávislým umělcem. V té době si nejvíce cenil svého moc dobrého přítele Josefa Haydna. V roce 1786 přichází Figgarova svatba, která však nesklidila nad mistrovi očekávání, tolik úspěchu. Nedokázal se smířit s tím, že jeho nejgeniálnější dílo, je neúspěšné. Začal tedy tvořit jen symfonie – D dur, Haffnerovu smyfonii, Lineckou smyfonii, Pražskou smyfonii a komponuje svá poslední díla Es dur, G moll a C dur(Jupiter). V této době už je známé, že zájem o jeho díla opadl a začíná šílet. Při premiéře tragického díla Don Giovanni, Mozartovi nebylo už vůbec dobře.
Jeho lehkovážný, zadlužený a nemocný život, byl předčasně ukončen 5.prosince 1791.
Dalo by se čekat, že mu byl připraven rázný obřad a pohřeb, ale byl hozen do společného hrobu a zaházen hlínou. Jeho žena Constance ho přežila o 50 let a znovu se vdala.

Vidíte jak vypadají životy Géniů? Tak řekněte.........každý si myslí, že když je někdo génius, má lehký život, ale je to právě naopak! Mají to tak těžké, že si to nedokážete ani představit, ale i když.....třeba jo.....třeba i někdo z vás je génisu ;)
Tak udělejte něco, co by ovlivnilo svět do dalších let :) Dělejte divy a překvapujte lidi:)
Já jsem vždycky chtěla být génius :D Asi hodně naivní já vím.......:)
Tak jak říkám, pokuste se změnit svět něčím......co nikdo před vámi neudělal.....
Stanete se legendami :) . . . . . . . . . . . . . . . . . . a nikdy se na vás nezapomene :)
Autor PoeziGirl, 29.09.2007
Přečteno 335x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavě pojatá úvaha... Ale i drobná práce ve prospěch
lidí je zásluhy hodná... Géniové ovšem předběhli svou
dobu a tím pohnuli se světěm!

29.09.2007 15:30:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí