Je pravda, že bohatí lidé jsou příjemní?

Je pravda, že bohatí lidé jsou příjemní?

Anotace: Tak trochu reakce na jednu z ostatních úvah

Včera jsem zase jednou zašla na Liter. V menu si našla úvahy a pak sekci nejnovější. Mezi nejnovějšími úvahami jsem nalezla úvahu, se kterou nesouhlasím. Úvahu, která pro mne byla vlastně opravdovým přínosem, protože jsem si zase jednou ujasnila své postoje.

V oné úvaze se ptalo o tom, že jen bohatý, úspěšný člověk může být příjemný. Byly dány důvody jako, že když žije v luxusu, tak se umí dobře společensky chovat a že je příjemný. Lidé s horšími finančními možnostmi tam byli nazváni jako "zvířata", která se proto chovají krutě. Nebo tak nějak to tam bylo napsané.

Nebudu říkat, kdo onu úvahu psal, ani nic jiného, protože to není důležité.

Každopádně po přečtení oné úvahy mne to šíleně zamrzelo. Doufala jsem a stále doufám, že jsem byla při čtení nepozorná a že jsem myšlenku té úvahy správně nepochopila.

Z toho, co jsem za svůj (ne zrovna dlouhý) život poznala, si ovšem troufám tvrdit, že příjemnost člověka na penězích prostě nezáleží. Stejně jako dobré vychování. Uvedu pár příkladů.

Tak nejprve lidé s velice dobrým finančním zajištěním. Potkávám se s jednou skupinkou menších kluků. Na sobě mají většinou značkové oblečení a vůbec vše té nej... kvality. Rozhodně to nebyli slušňáci. Jejich chování bylo až primitivní. Dívat se na to, jak se chovají, ve mně zanechalo smíšené pocity. Bylo to smutné a vlastně i strašně směšné. Na malého prvňáka si troufli, a to jen proto, že neměl ,,in,, oblečení. Ovšem ne každý bohatý je takový. Znám i lidi velice charakterní a taktní. A co je nejlepší, tak i nepovýšené a prostě fajn.

Teď bych ráda řekla zase něco o lidech, kteří na tom finančně zase nejsou tak dobře. V této skupině znám lidi schopné všeho. I velkých podlostí. Ale i lidi s obrovským srdcem a překrásnými názory na život.

Zkrátka a dobře si myslím, že to, jaký člověk je, nezáleží na penězích. Peníze jsou jen ubohé papírky. Papírky, které vám špatné vlastnosti neodčarují a ty dobré nedají. Je to prostě na nás... Tak proč říkat, že je to na penězích. Je jen na nás, jakou cestu si zvolíme. Tess
Autor TerA, 08.11.2007
Přečteno 428x
Tipy 9
Poslední tipující: Lisa.Ginmi, David., .K.r.i.s.t.y., Jarky, Bíša
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Peníze jsou jen jedním z možných prostředků, záleží jen na daném člověku, zda jich využije a jak... Jinak řečeno, souhlasím s tebou.
Mě ale na celé té úvaze nejvíc zaujal úvod - schopnost reagovat na myšlenky ostatních způsobem, který neodráží jen "líbí" - "nelíbí", umět si s nimi smysluplně pohrát, ba dokonce rád využívat názorů druhých k rozvíjení vlastních - To dokáže jen opravdu inteligentní člověk. Moc pěkná úvaha, moudrá ;-)

10.01.2008 19:22:00 | Lisa.Ginmi

Jo, to je téma postřeh. Hodněkrát jsem o tom přemýšlela, kolikrát jsou týpci v kravatách větší hovada, než ubožáci s dobrým srdcem.

25.12.2007 15:28:00 | Grafomanická MIA

Pravda,pravda a zase pravda... všude se najdou blbci,stejně jako se všude najdou normální lidé.....tak to bude vždy a všude...
Úvaha,je pěkná....hezky se čte...
P.S.: Na tvém blogu jsem byla a je krásný...mám taky jeden ( www.poeziekristy.estranky.cz)

15.11.2007 16:40:00 | .K.r.i.s.t.y.

máš schopnost jasně formulovat myšlenky a všímat si věcí kolem sebe, podle mě píšeš upřímně a "ze sebe". Až budeš moudrá (a věřím, že budeš), budeš znát i myšlenky mnoha jiných lidí, to jak mají svou pravdu a přitom jsou diametrálně odlišné. Docela jsi mě inspirovala.

14.11.2007 20:26:00 | ewon

Máš zcela pravdu. Peníze lidi mění, nikdy však k lepšímu. Je vždycky na dané osobě, zda připustí tuto změnu uvnitř sebe nebo zůstane člověkem jako dříve.

14.11.2007 14:27:00 | Dao de

Peníze tu budou a my tu nebudeme.
Lidé by se neměli třídit do ,,skupin" ...

11.11.2007 11:21:00 | anti-HERO

Souhlasím s touto úvahou

11.11.2007 11:18:00 | Nigol

Jinak děkuju za milé komentáře... potěšily mne

09.11.2007 12:55:00 | TerA

Já jej nechtěla jmenovat, ale ano je to reakce na jeho úvahu...

09.11.2007 12:54:00 | TerA

Já myslím, že na Bhagawana je zcela zbytečné reagovat. Já ho znám ze spousty dalších portálů a všude píše ty stejné nesmysly a pitomosti. Přišel na to, že všichni bychom měli mít v hlavě čip, že až nás budou řídit počítače, tak bude mír, že ženy nic neumí a tak potřebují muže a spoustu podobných ptákovin neboť je to velmi velmi plodný (a blbý) autor...

09.11.2007 12:07:00 | Daniel S.

Tvá úvaha má vše co má mít. Úvod, vysvětlení problému,polemika, závěr. Samozřejmě, máš pravdu. Noc není na světě černobílé. Peníze charakter nedělají, někdy ho dokonce i kazí. :-))

09.11.2007 11:10:00 | Jarky

Máš už dost vyhraněné názory pro život...

09.11.2007 00:26:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí