O službě

O službě

Anotace: O službě druhým

V poslední době se setkávám s tím, že lidé nechápou význam slova služba. Buď to považují za otrockou dřinu někomu jinému nebo toto slovo zesměšňují. Chtěl bych se zde pozastavit nad tím, co to vlastně služba znamená.

Nežijeme v době otroctví (kromě Súdánu a některých dalších zemí již otroctví vymizelo). To však neznamená, že člověk není otrokem. Každý z nás je otrokem svých slabostí, vášní a a vlastní hlouposti (nechť si každý dosadí to svoje). Služba není otroctví, ačkoli slovo „služba“ zní možná trochu negativně. V tomto případě však myslím spíše na službu z lásky.

Někteří mi říkají, proč mám potřebu sloužit? Proč má doktor potřebu sloužit přesčas, když nemusí? Proč lidé odjíždějí do Afriky pomáhat nemocným a chudým? Proč někdo vydá svůj život za jiného? Odpověď je: služba. Je velký rozdíl mezi tím, jestli lásku beru jako povinnost nebo jako radost.

Pokud žiju lásku opravdově, pak z ní nutně vyplývá touha sloužit. Láska se totiž chce rozdávat. Nemusí se rozdávat, ale chce. Touží po tom. A jestliže mám v srdci lásku, pak se také toužím rozdávat. A právě odtud vytryská pramen služby.

Služba lásce znamená rozdat sám sebe. Znamená to zastavit se u nemohoucího, navštívit nemocného, potěšit smutného, obdarovat chudého, dodat odvahu zbabělému, ochránit utlačovaného. Jestliže skutečně miluji, toužím tuto lásku předávat dál. Dávat ji jiným lidem. To je potom služba. Sloužit nemůže egoista. Nedokáže to. Pomáhat druhým může jen člověk, který lásku hledal, nalezl (případně se mu sama dala objevit), ta v něm zakořenila a on ji nakonec rozdává dál.

A právě příklady lidí, kteří slouží druhým, nás mohou vést k úvaze. Jak to jen dokázali? Jak to zvládali? Jak dokázali sloužit den za dnem? Jednoduše! Prostě se nechali naplnit láskou a tu pak rozdávali.

Je to výzva pro každého z nás. Odhoďme trochu svého egoismu, svých vášní a své touhy po moci a odevzdejme se. Začněme trochu času věnovat těm, kdo ho potřebují. Těm, kteří nemohou žít šťastně.

Vždycky jsem si myslel, že službou někomu něco prokazuji. Nakonec jsem ale zjistil, že vlastně prokazuji dobro sám sobě. Protože kdo mnoho rozdává, mnoho také dostává.
Autor Hippy, 20.11.2007
Přečteno 354x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí