Když se ideje komercializují...

Když se ideje komercializují...

Anotace: Za co stojí pár setin sekundy? - je to dopis pro jednu kamarádku...

Na rohu u tabákového stánku, který už dávno neprodává jen tabák a noviny, ale takovou tu směsku začínaje drogerií, přes sexuální pomůcky a konče textilem, stojí malý kluk a kouká na zaprášenou ceduli... "Kupte si plakáty s nejrychlejší ženou..." Klučina se chvíli rozhlíží, a když se stánkař sehne pro svačinu, čapne jeden a už je za rohem...

S polozatajeným dechem plakát rozbaluje, kouká na to mužné tělo na startovacím bloku, a pak odhodlaně dodává: Až budu velkej, tak budu mít taky takový svaly a budu ještě rychlejší než ty!

...

Doba se mění, lidi se mění, svět je jinej a už jen málokoho zajímají myšlenky a ideje...

Přijde mi, že takovejch lidí už je opravdu velmi málo. O to jsou však vzácnější a cennější. Ušlechtilé myšlenky prostě nejsou IN a pokud člověk není dravej a nejde s dobou, tak taky není IN. Jenže nebejt IN si může dneska dovolit jen pár výjimečných lidí a hrstka ztroskotanců...

Ty jsi v tomhle byla naprosto výjimečnej a vzácnej člověk. Měl jsem pocit, že ačkoliv je dneska sport hodně o komerci, pro Tebe to není to hlavní a pořád vnímáš spíš nějakou jeho prazákladní ideu ryzí sportovnosti. Prostě strašně jsem Ti fandil v tom, že se nenecháš strhnout většinou a nezačneš do sebe cpát všelijaký sračky... Obdivoval jsem Tě za to, že prostě víš, že kdyby si to do sebe cpala, tak si určitě podstatně lepší, ale i přesto to neděláš. Tohle Tě v mých očích odlišovalo od tuctovosti mas a vyzdvihovalo někam, kam běžný smrtelník jen těžko dohlédne. Proto si byla v mých očích o celé světelné roky lepší než ostatní...

Jenže já jsem idealista a dneska nejde o světelné roky, ale o pár setin sekundy, které mnohdy dělí toho nejlepšího od toho méně nejlepšího... A těch pár setin sekundy se prostě počítá, ačkoli je to dost často jen sakra drahej rozdíl v lepším a hůře identifikovatelném "výživovém doplňku" - dopingu... A o tom je vlastně profesionalita - Profese je něco, co člověka živí a co by se z podstaty věci mělo dělat co nejlíp, a tak se ve smyslu starého sovětského hesla "dále, výše, rychleji" snažíme překročit veškeré hranice za každou cenu. Akorát někdy nevím, jestli je to zrovna to nejlepší...

Tímhle jsem chtěl akorát říct, že kdyby ses náhodou chtěla dál držet svých idejí - myslím toho, co jsi mi vloni řekla, tak asi nebudeš mít plakáty s nápisem nejrychlejší žena světa a nebudeš mít davy fanoušků, ale budeš alespoň pro jednu osobu na světě o celé světelné roky rychlejší než ten zbytek...

Ale chápu, že těch pár setin sekundy je naprosto přitažlivějších než celé světelné roky :)...

Akorát mě bude asi trochu mrzet, že zas ubude o jednoho vzácného člověka, který je o celé světelné roky rychlejší než ten zbytek...
Autor noise, 07.06.2005
Přečteno 341x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí