ÚVAHA O SMRTI

ÚVAHA O SMRTI

Anotace: (---aneb domácí úkol na zadaný téma---) +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ***************************************

Ohně hasnou, stromy trouchniví a lidé umírají. Zemřu. A jinak si nejsem jistej vůbec ničím.
Není to dávno, co jsem stál nad svým umírajícím prastrýcem. Ležel v potemnělé místnosti načichlé jeho rozkládajícími se vnitřními orgány a nebyl schopen se posadit, promluvit... Fascinovalo mě, jak bylo jeho mohutné tělo bezmocné a slabé a uvědomil jsem si sílu a nevyhnutelnost smrti.
Jsem vychován tím, že smrt není nic než oddělení duše od těla. Jenže dokáže existovat samotná duše? Jak vnímá? Jak vypadá? A jak se chová? Vzpomněl jsem si na jednu krátkou povídku, v níž se zárodky dvojčat v matčině břiše smiřovaly s tím, že až jim bude ustřihnuta pupeční šňůra, tak zemřou. Načež ale k svému velkému překvapení byly vytaženy z matčina lůna do jakéhosi úžasného světa! Třeba je smrt jakási magická pochva, jež se den za dnem otvírá a čísi ruce nás vytáhnou!... Třeba. A třeba taky ne. Každopádně ten okamžik je velmi krátký, mnohdy zanechávající dlouhé a hluboké stopy v srdcích pozůstalých.
Zemřu. Ale nějak mě to netrápí. Po celý život budu usilovat, abych našel vnitřní mír, lásku a štěstí. Chci svůj život naplnit. A proč? Protože pozemskej život je vzácnej. A proč je vzácnej? Protože netrvá věčně, pomíjí jako vášnivá láska, jako noc, jako mládí! Smrt dělá život vzácným a čas nás v její náruč neústupně tlačí a každej den je zázrak a každej člověk originál a každá smrt někoho rozpláče a pokud ne, pokud nebožtík neměl jedinýho přítele, tak aspoň déšť za něj uroní slzu…
Autor china white, 01.12.2007
Přečteno 1315x
Tipy 22
Poslední tipující: jusTMee, Hannazka, klarass, Iva Borecká, Ten_bez_přezdívky, janewe, Vision of me, Martez, Simísek, Fade_to_black, ...
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tu povídku o těch dvojčátkách v břiše maminky jsem taky četla, jsou tam krásný věty: "Věříš v život po porodu?" "Co? Ty věříš na mámu? Vždyť jsi jí nikdy neviděl!!!"
Roztomilý!

25.08.2008 13:36:00 | Hannazka

Knihu Život po životě by jsi asi přečetl jedním dechem...Víš, život je nevyčerpatelná studna otázek a tajemství a i ti nejchytřejší z nás vědí jen maličké zrnko písku z pouště. A je tak fajn:o)

09.07.2008 10:27:00 | Iva Borecká

Týý chlape ušatá ! :) to je skwely :) si pašák :D

23.05.2008 06:29:00 | Ten_bez_přezdívky

Možná to tak je,možná úplně jinak..jak chceš na to přijít?Chceš na to vůbec přijít?Podle toho kolik energie věnuješ tomu, abys poznal co je,nebo není smrt,se pozná jak moc tě to zajímá..Mám ale obavy že to opravdu nezajímá skoro nikoho,jen občasné pohnutí mysli pramenící ze strachu a vlastní smrtelnosti,způsobí že se tady o tomto fenoménu občas někdo zmíní..

03.12.2007 08:27:00 | Weylin

Úvahu o smrti jsem nechtěl číst, ale přehodnotil jsem to
a dobře učinil, jsem si jist!

02.12.2007 13:26:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí