Já jsem Já

Já jsem Já

Anotace: o mně.....

Každý člověk se narodí jako Tabula Rasa, neboli nepopsaná deska. A postupem času, života, vlastních zkušeností, osobních problémů a celoživotních situací si každý z nás na tuto desku vpisuje vše, co prožil. Své výhry i prohry, lásku a svár, radost i bolest. Tyto zkušenosti z nás dělají to, co jsme. Dokonalé jedince našeho druhu. Tím, jaký je. Nebo tím, jak se chová.
Popíšu vám trochu sebe, jak jsem dokonale nedokonalá. Jsem veselá, mám ráda lidi, jsem mírumilovná, energická, kamarádská, společenská. Občas si říkám, co by se stalo ve společnosti, kde by se nedala porušovat pravidla. Kdyby se totiž nedala porušovat, nepochybně by všichni pomřeli nudou. Dokážu pomoct lidem s problémy. Jsem velký altruista. Můžu o sobě taky říct, že jsem tolerantní, trpělivá a starostlivá.
Mám ráda přírodu, zvířata. Miluji ty němé tváře, protože čím víc poznávám lidi, tím víc začínám věřit zvířatům. Je ještě mnoho věcí, které mám ráda. Třeba hudbu. Své kamarády, svého přítele a svou rodinu mám ráda taktéž. Na to, že mám ráda společnost a veselé lidi, musím být občas sama. Samotu potřebuji často. Nekonečné procházky sama se sebou, kde nikdo není. Mám ráda čaje všech druhů, vůni tabáku vodních dýmek, vůni růží a egyptských parfémů. Moře, slunce i písek. Moc ráda píšu své naprosto zoufalé a smutné básně, ráda čtu knihy od Stephena Kinga. Teď spíš něco z té záporné části mého já.
Jsem ve znamení Střelce. Už to mi dělá v životě problémy. Občas řeknu něco dříve, než se nad tím zamyslím, a pomalu zjišťuji, že se to většinou nevyplatí. Jsem hodně skeptická, vznětlivá. Dost často se pro něco nadchnu, s vervou se do toho pustím - a nedotáhnu svou práci do konce. Asi za největší svou chybu považuji to, že až příliš uvažuji nad jednou věcí. Dokážu přemýšlet i několik hodin, i když vím, že to nevyřeším. Temperament u mě není jednoznačně zaměřený extrovertním ani introvertním směrem. Potřebuji obvykle dlouhou dobu, než začnu lidem kolem sebe věřit. Stejně tak potřebuji získat o konkrétní situaci více informací, abych ji mohla vyhodnotit. Nedělám zbrklé závěry, což ale neznamená, že bych se bránila novým podnětům a byla uzavřená jen do sebe. Jakmile se cítím jistá a mám pocit bezpečí, dokážu se odvázat a dovolím si i značné projevy citů a emocí. Takovou mě ale znají jen mí opravdoví přátelé a lidé, kteří jsou mi blízcí. Cizím lidem se převážně zdám jako nepřístupná. Tak to ale není. Je pro mě důležité shromáždit dostatek informací, než si utvořím názor.
To, co opravdu nemám ráda z konkrétních věcí, je káva i vůně kávy, zima a mráz, nuda. Nebaví mě pracovat na zahradě, trhání plevelu nebo okopávaní záhonků. Nenávidím fast-food a všechno jídlo, co s tím souvisí. Pavouci a jakýkoli jiný hmyz okolo šesti nebo osmi nohou mě děsí. Nesnáším hudební styl techno a ostatní vymývače mozků. Jinak jsem relativně spokojený člověk.
Závěrem naznačuji, že nemá cenu někoho měnit, ať už k lepšímu nebo k horšímu. Buďme sami sebou, vždyť Já jsem já a Ty jsi ty! Nikdo není dokonalý, každý má své klady, ale i chyby, za které se nemusí stydět. Přece tady z nás není nikdo bezchybný! Nestydím se za to, jaká jsem, ale vím, že každý máme něco, co by se dalo malinko napravit. A nakonec něco pravdivého - přestože si to ani neuvědomujeme, vyplňujeme důležitá místa v životech druhých lidí. Člověka lze hodnotit podle toho, co dává, nikoli podle toho, co může získat.
Autor Suzan, 19.12.2007
Přečteno 415x
Tipy 6
Poslední tipující: kejtyyy, Grafomanická MIA, anti-HERO
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Krásné zamyšlení, Střelce miluju a Tebe taky :-) mě k tomu ještě napadá, co bys asi napsala dneska. Protože já osobně si myslím, že já jsem já teď a moje Já zítra bývá často už úplně odlišné. Buďme vděční za zkušenosti, všechny jsou dobré. Díky!

18.01.2017 18:53:39 | kejtyyy

:):) Tobě vych věřila ...
Mimochodem, taky jsem Střelec takže vím, jaké problémy to přináší:)

08.03.2008 13:05:00 | Grafomanická MIA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí