Mladý človek, jeho svet a etické problémy v týchto dňoch

Mladý človek, jeho svet a etické problémy v týchto dňoch

Anotace: ani neviem, ako sa mi to pritrafilo, no pomahala som so slohom a napadlo ma jedine toto... na to, že som sloh uz nepísala 4 roky, hadam, to nie je najhoršie :)

Keď kráčate po ulici, mnohokrát sa stanete svedkom, ako matka hreší svoju malú ratolesť. Možno preto, lebo chcel či chcela hračku, ktorá stojí veľa peňazí a rodič na ňu akurát nemá. Zdá sa Vám to povedomé? Nestáli sme aj my niekedy takto pred výkladom a nedupali nôžkou nad bábikou, autíčkom čí plyšovým medveďom? A keď sme nedostali, čo sme chceli, bol to nesmierny problém.
Čím sme starší, tým sa nám takéto „problémy“ zdajú byť smiešnejšie, ale prichádzajú iné.
Každý človek prežíva svoju mladosť iba raz. Je to čas túžob, radosti, očakávaní, ale aj sĺz. Človek prežíva prvé lásky, ale i sklamania, prvé priateľstvá, ktoré snáď pretrvajú celý život. V tomto období sú ľudia plní síl, energie a elánu. Majú otvorené brány do sveta. Nič im nestojí v ceste za vzdelaním, poznaním a získavaním nových skúseností. Rodičia, ak im na svojich deťoch záleží, sa im už od narodenia snažia vštepovať dobre spôsoby. Mladý človek vyrastá v harmónii, váži si starších, je zodpovedný... a tak ďalej. Proste robí to, čo sa od neho čaká. Je hneď dospelý! Naozaj je to tak?
Mladí ľudia žijú každý deň pre dnešok. Ich hodnotový rebríček sa stále kolíše. Chvíľu je na vrchole škola, hneď na to zas diskotéka či niečo iné. Nechcú riešiť otázky typu: „Keď kúpim toto a nepotrebujem to teraz súrne, nevyjde mi na niečo, čo potrebujem?“ Nemajú problémy... teda aspoň tým starším sa to zdá. Ale veď aj oni boli mladými.... len už zabudli, že život mladých nie je taký jednoduchý, ako sa na prvý pohľad zdá. Musia prekonať množstvo nástrah. Často sa rozhodujú v situáciách, v ktorých sa ocitli po prvýkrát. Kladú si otázky ako: čo teraz? Čo je správne? Veľakrát im nemá kto pomôcť, poradiť, a tak sa musia spoliehať sami na seba, na svoje rozhodnutia, no nie vždy sa rozhodnú správne. Vo svojej mladosti sú nútený riešiť problémy, ktoré sú prispôsobené na ich vek. Do akej partii sa pridať, ísť na večierok s tou alebo s tým, ako sa prejaviť a hlavne presadiť. Je veľa problémov, nad ktorými si denne lámu hlavu, chcú sa rozhodnúť správne... a preto zvažujú z každej strany. Dospelým sa to niekedy zdá smiešne a odbyjú ich vetou typu: „To vôbec nie je dôležité, mysli radšej na školu:“ Je to správne? Neriešili oni niekedy niečo podobné? Či boli hneď dospelými?
Dieťa na ulici pred výkladom hračkárstva s uplakanou tváričkou, ktoré sníva o novom autíčku. Jeho matka ťahajúca nákupne tašky a počítajúca v mysli peniaze, čo ešte zostali na účte... a doma v teplej izbe sediaca pri telefóne Janka, ktorá čaká na telefonát od Petra. Sú to skutočné problémy? Áno, len každý si je vzdialený vekom. Jeden má šesť, ďalší šestnásť a tridsaťšesť. No každý si tým prejsť musel a musí.
Autor Ria, 20.12.2007
Přečteno 1342x
Tipy 6
Poslední tipující: Bíša, blue, Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Také jsem se hluboce zamyslel...

06.11.2008 18:39:00 | Bíša

je to krásně napsané zamyšlení
už budu jako kamoška co říká že vždycky v noci tady potká někoho zajímavýho :) ale zpět k tématu...

každý má svoje problémy
problémy svého světa
kdybysme žili v Africe a neměli co pít
asi by nás moc netrápilo kdo nám kdy zavolá nebo ne,
jak vyjde ten obchod, kolik si mám koupit párů bot, atd..

krása dětského světa je v tom, že dětem se dají relativně snadno jejich přání splnit.
Nemáme na toho velkého medvěda?
Tak koupíme toho menšího a ono ho bude mít taky rádo.

Kdežto dospělí mají jiná přání, jiný svět...
kde nic není za darmo, kde už se ty zlé věci nepřijímají tak lehce a nezmizí tak snadno jako ve světě viděném očima dětí.

prostě děti jsou děti
dospívající dospívající
čerstvě dospělí jsou čerstvě dospělí
a kyždý si těmito obdobími prošel, takže ví jak a co
mějme pro to pro každého pochopení
díky za dílko :)

28.04.2008 02:29:00 | blue

Pravda!

07.04.2008 11:25:00 | Sarazin Faestred

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí