Bez čeho neumřu

Bez čeho neumřu

Anotace: aneb Seznam věcí, které za svůj krátký život smrtelníka prostě musím stihnout.

Vím, není to zrovna úvaha jako taková. Spíš jen takový myšlenkový sek, něco mezi úvahou a seznamem na nákup, na němž se místo přízemních věcí jako chleba a mléko skví duševní potřeby. Jasně, mohla bych svůj seznam sepsat na papír, někam jej uložit a po letech se mu smát. Jenže, papír by se v tom mém osobitém nepořádku, který dělá můj pokoj mým pokojem, ztratil, navždy by byl pohřben v troskách školních dopisků, čmáranic, lístků z autobusu, starých školních písemek, a určitě se v tom papírovém hřbitově najde i obálka s fotografiemi na můj občanský průkaz. Tak. A můj seznam věcí a skutků, bez kterých v klidu neumřu, bych víckrát nenašla, abych z něj odškrtla to, co už mám za sebou. Proto jej raději napíšu tady. Odtud ho můžu smazat jen já (nebo admin:-)). Myslím, že bych neměla ostatní obtěžovat svými tužbami, ale komu se to nelíbí, ať to prostě nečte.
1.) Alespoň jednou se projet v tanku. (Přesně tak, rozmarné přání, ale prostě CHCI!).
2.) Naučit se finsky. (Další rozmar, měla bych se samozřejmě pořádně obout do angličtiny, jelikož ta má je naprosto příšerná - a popravdě ji tak trochu flinkám).
3.) Naučit se anglicky. (Ha! Konečně rozumné přání).
4.) Podniknout cestu kolem světa. (To mě napadlo teď, ale nakonec, proč ne?).
5.) Navštívit aspoň jedny Vánoce nebo kterýkoliv jiný den smrtelně nemocné děti a přiněst jim dárky, nebo prostě něco, co je pohladí na duši. (Ne, to si nehraju na samaritána, fakt po tom úplně nefalšovaně toužím).
6.) Namalovat nejméně tři obrazy a prodat je. (Víte co? Kreslit neumím, tedy aspoň ne tak dobře, abych mohla svá díla prodávat, ale za pokus to stojí, ne?).
7.) Napsat knihu. Dvě. Tři. Mnoho.
(Nelíbí? Smůla. Stejně to zkusím. Jen najít nějakého hodně tolerantního vydavatele a čtenáře, kteří zhltnou opravdu všechno).
8.) Zahrát si v divadle, třeba jen v našem bohem zapomenutém kulturáku.
(Jéé, prosím, prosím).
9.) Zařídit azylový dům pro týrané ženy a matky s dětmi v nouzi.
(Jestli něco nesnáším, je to domácí násilí. Aha, a kde na to vezmu prachy? Nenajde se tady nějaký bohatý a SVOBODNÝ mužík, co by po mně nic nechtěl?:-)).
10.) K bodu č.9, závorka - samozřejmě, třetí věta je jen žert.
11.) Stát se šéfredaktorkou Londýnských Timesů. Teda, až se naučím anglicky.
(Pokud se stane zázrak).
12.) Kdysi jsem chtěla být i anglickou královnou, neboť od malička obdivuju Alžbětu I. ... ale to sem nepatří:-)
13.) Potkat ducha.
(Vážně! I kdyby to měla být ta poslední věc, co by se mi přihodila).
14.) Setkat se s nějakým z mých oblíbených spisovatelů.
(Jen doufám, že budou umět i jinou řeč než angličtinu!)
15.) Žít v historické čtvrti malého, klidného města s dobromyslnými lidmi, mezi nimiž se najde i několik neskutečně, až nepřirozeně podivných jedinců, a kde každý ví o každém všechno.
(Neberte mi naději, že takové místo v tomto světě existuje).
***
Seznam je přirozeně o několik položek bohatší, ale na některé si nemůžu vzpomenout, některé mě ještě nenapadly a některé není vhodné zveřejňovat, přestože jsem tak trochu "exhibicionista".
Myslím, že lidé by si měli vytvořit takový seznam, a čas od času jej pročíst. Pomůže to srovnat lidské hodnoty, nebo kterého šlaka se tomu nadává. Aspoň mně to pomohlo:-)
Autor Grafomanická MIA, 24.12.2007
Přečteno 487x
Tipy 6
Poslední tipující: Aluna, Nicolaus Alexios von Gotthard Leirchner, .K.r.i.s.t.y., Bíša
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

To centrum města o kterém píšeš, opravdu existuje, i když už si nevzpomenu, jak se to tam jmenuje. Vím jen, že je to v severním finsku, tak s tou finštinou něco udělej a začni se otužovat ;-).

22.02.2009 14:01:00 | Myghael - the Lord of Absurdity

Bezvadné!! Ale něco ti tam chybí... princ na bílém koni.

30.09.2008 20:53:00 | Stepankas

moc miloučké, já mám taky napsaný seznámek s věcmi, které bych chtěla alespoň vyzkoušet a ačkoli jsou některé málo pravděpodobné, že by se mohly vyplnit, jsem ráda, že seznámek mám.Věřím, že určitě něco z toho dokážu.Jinak dílko je moc povedené.

24.01.2008 23:05:00 | happyandhappy

super povedená úvaha,tak to máš opravdu moc práce vše stihnout,a moc přeju ať se ti aspoň některé splní.

20.01.2008 14:36:00 | Aluna

Jo tak Alžběta I. jo?PChee že ses nepochlubila já chtěl být dycky Ludvík XIV.:):)heh zas máme něco společnéé...

06.01.2008 10:09:00 | Nicolaus Alexios von Gotthard Leirchner

To bude docela fuška. Ale aspoň máš nějaký plán...

30.12.2007 13:36:00 | Hippy

To máš co dělat :o) upřímně drží palečky :o)

27.12.2007 14:56:00 | .K.r.i.s.t.y.

Proč by ne...

25.12.2007 20:44:00 | Bíša

To je dobrej nápad... asi to taky zkusím... ať se mám jednou zase čemu zasmát:-)))

25.12.2007 10:53:00 | TerA

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí