Matika

Matika

Anotace: Jak já ji nenávidím.

Co se týče matematiky, nebyly ke mně sudičky zrovna štědré. Od miminka až doteď a nadále v budoucnu si ponesu nálepku a pověst naprostého analfabeta. Čísla jsou zkrátka a dobře mým nepřítelem a nezmění to ani tisíc doučování. No dobře, přiznávám, že od doby, co jsem se dozvěděla, že z matematiky ASI nebudu maturovat, tuto vědu trochu zanedbávám. Ještě že týdně máme jen dvě hodiny matiky - a že v nich trpím jako zvíře, je asi zbytečné zmiňovat. To i ten tělocvik mi je milejší ...
Pokaždé, když ticho ve třídě protne hlas našeho dobráckého starého profesora matematiky, jež zahalasí "Monika Mudrová", je mi jasné, že v očích třídy od toho okamžitu náležitě klesnu. Vždyť kdo by bral vážně někoho, kdo ani neodečte od jedné poloviny dvě poloviny, že? Hrozné. Minuty či vteřiny u tabule, kdy bezmocně mačkám v ledovém potu rukou křídu, čučím střídavě do země, na příklad, na třídu, zda mi nějaká dobrá duše nepomůže a na profesora, jestli se náhodou nesmiluje. Nesmiluje. Nanejvýš pobídne, no tak, vždyť je to přece jed-no-du-ché.
I když dozadu na spolužačky nevidím, jsem si skoro jistá, že většina obrací oči v sloup, bože, vždyť ona je TAK blbá. Jo, jsem, úplně vymaštěná, aspoň co do matematiky. Ještě nikdy jsem u tabule nic nespočítala, možná tak akorát s šeptavou pomocí několika obětavých milosrdných spolužaček splácala dohromady vzorec, o jehož existenci jsem samozřejmě slyšela poprvé, ale dál? No počítejte, Moniko, vždyť to máte jasně před sebou.
Na víc než pár přidrzlých poznámek abych ukázala, že si z toho nic nedělám, se nezmůžu. A na to vemte jed, že si z toho něco dělám, před každou hodinou matiky mě berou žaludeční vředy a radši bych se neviděla. Přitom není nic jednoduššího, než vzít sešit a požádat dědečka, aby mi látku zase jednou vysvětlil. Snad nebude pozdě rozhýbat ztuhlé mozkové závity a opět něco z této nevysvětlitelně záhadné vědy pochytit. Aspoň něco, abych zuby nehty udržela na vysvědčení trojku, když už nic. A hlavně abych už se nemusela křižovat před dalším nástupem k tabuli.
Autor Grafomanická MIA, 26.12.2007
Přečteno 475x
Tipy 6
Poslední tipující: Alžběta., Demedalex, verushka, Bíša, .K.r.i.s.t.y.
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tohle je fakt dobrý :) Já vždycky říkám, že matematika se mi přestala líbit, když mi jablka a hrušky vyměnili za X a Y.
Tak nějak se ale stalo, že z matematiky, kterou mám teď, by zešedivěli i moji bývalí učitelé ze střední. Takže v důsledku si na přednášku vezmu jablko jen do tašky a doufám, že krumpáč není v mém případě jedinná věc, která jde jedním uchem dovnitř, druhým ven ale přeci jen zůstane v hlavě...

20.01.2008 13:01:00 | Demedalex

:D:D,
Já je to třeba úplně jasný, když to někdo vypočítá na tabuli, proč to tak je...., ale přijít na to sám .... ?? :D:D

Ale nezoufej, moje znalost matematiky skončila někde v sedmý třídě na procentech a trojčlence ! ;)

Teď když se připravuju na matiku, tak mám úplně vždycky sebou KŘÍŽOVKU. a od tý doby mě hodiny docela někdy i bavěj.

MATIKA JE NĚCO CO JDE ABSOLUTNĚ MIMO MĚ.
Škoda, že jsem na obchodce no. :D

Takže tohle, tak něják vypráví i o mě !

13.01.2008 19:00:00 | anti-HERO

jak jsme stejní...jen ty snahu ještě máš, já už rezignoval. zcela. a přidrzle!

28.12.2007 16:48:00 | 11477

Doporučoval bych SPŠS v Plzni profesora Smolíka, jako učitel je to skvělej má bezvadnej smysl pro humor. Třeba poprví když vlezl k nám do třídy se nás zeptal jestli nám má říkat telátka nebo jelítka, nebo o nás prohlašuje že jsme jako krokodýlové v ZOO jenom koukáme nikdo se nehne. No a pak nás z matiky propadá 16 z 21. Páč jeho oblíbené slova u tabule jsou: "Dělej,delěj kolego" a tim dokáže vynervit i mě že pak nic nespočítám a to jsem na matiku docela dobrej :)

27.12.2007 17:49:00 | DeuxP

Z matematiky jsem také míval osypky...

27.12.2007 16:01:00 | Bíša

Plně se s tebou ztotožňuju!Rohlíky si spočítam sama, k čemu mi bude vzorec na něco tak nepotřebnýho, jako třeba výpočet průměrné rychlosti - a to je ještě to nejjednodušší... Achjo, třeba se nad náma někdo slituje...

27.12.2007 14:51:00 | .K.r.i.s.t.y.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí