Bohatý Ježíšek

Bohatý Ježíšek

Anotace: Jakéhopak jste měli Ježíška?!

Na začátek malý úkol pro Vás... Zkuste se zamyslet, jaký nejlepší dárek jste kdy v životě dostali...
A nyní, pokud máte rozmyšleno, můžete se pustit do čtení mojí úvahy...
_____________________________

Je po Vánocích, všichni jsme o několik kilogramů těžší, o několik tisíc chudší... Několik tisíc? Jak kdo. Někdo třeba i o desítky tisíc. Někdo měl totiž "bohatého Ježíška". Byl ale skutečně tak bohatý, jak se na první pohled zdá? Co znamenají ta dvě slova, která se snad stala už jen obyčejnou frází?

Pokud se podíváme do minulosti, zjistíme, že chápání pojmu "bohatý Ježíšek" se za posledních x let výrazně změnilo. Dřív děti dostávaly dřevěné houpací koně, hadrové panenky... A všechny tyto dárky považovaly za úžasné a byly šťastné, když je dostaly. Měly bohatého Ježíška. Když se někoho zeptáte dneska, co si představuje pod pojmem "bohatý Ježíšek", vyjmenuje Vám nejspíš seznam elektroniky, mobilním telefonem počínaje a počítačem konče.

Na tomto skromném příkladu lze vysledovat jeden dosti závažný společenský problém – lidské zájmy se stále více vzdalují od morálních hodnot a přibližují se hodnotám materiálním. Podle mě je to ale špatně! Dárek by měl obdarovávanému sdělit, že si ho vážím, že k němu něco cítím. Silně však pochybuji o tom, že tento účel může splnit neosobní dárek typu elektronika. Ano, je hezké dostat drahou věc – mobil, počítač a já nevím co ještě. Ale je to skutečně dárek? Když dostanu něco takového, přijde mi, že si mě ten druhý chce koupit.

Zamysleli jste se v úvodu nad Vaším životním dárkem? Co to bylo? Pro jistotu to nikomu neříkejte. Mohli byste totiž dopadnout stejně jako já. Tak, že se Vám většina lidí vysměje.
Tipnul by si někdo, jaký nejlepší dárek jsem kdy v životě dostal já? Povím Vám to. Bylo to před dvěma lety, když mi přítelkyně dala k našemu výročí klíč od jejího pokoje.

Tralaliii tralalaaa...
Počkám až se dosmějete...
Už můžu?
Ne?
Já mám času dost.
Ať žije moderní styl života! 3x hurá, hurá, hurá!
Tak snad už můžu...

Ano, materiální hodnota dárku je skoro nulová. Zajímalo by mě ovšem, jestli by se našel někdo, kdo by dokázal docenit jeho neskutečně obrovskou morální a symbolickou sílu.
_____________________________

Poznámka autora na závěr: Omlouvám se za chaotickou úvahu a v jistém smyslu i tak trochu nedokončenou. Nemohu ji ale dokončit až do doby, než pochopím zásadní otázku, která z tohoto textu vyplývá...
Proč proboha všichni koukají jen a jen na peníze?!
Autor Merlík, 26.12.2007
Přečteno 487x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Taky vymýšlím dárky, které spíš chytnou za srdce, nemám ráda drahé zbytečné dárky, vždyť to není o penězích. Loni jsem dala na Vánoce mamce album plné těch našich nejhezčích fotek. Mamka není takový blázen, že by si dělala albumy, ale mě to baví a tak jsem koupila to nejhrubší album a všechny naše vzpomínky jí tak věnovala:) Měla z toho radost.
A nápad s klíčem se mi hrozně moc líbí:) jsem ráda, že jsi našel svou polovičku, vy dva budete určitě naladěni na stejné vlně:)
A ty peníze...taky mě to štve, lidé si na ně hrozně moc zvykli, staví na nich celý svůj život. Přitom to všechno hezké je úplně jinde.
Měj se moc hezky a ať se daří, držím pěsti, aby tě ten milý životní nadhled nikdy neopustil. Sunny

27.08.2008 08:50:00 | Sunny

taky si nemyslim, že by ten klíč byl směšnej, i když nemůžu mluvit za ostatní...
Jinak s tebou určitě souhlasim... jen my dva určitě nestačíme, takže je jasný, že to bude pokračovat....ono Vánoce jsou kapitolou samy o sobě... už jen to, že si lidi ani neuvědomují, proč se vlastně slaví a že si např. svoje rodiče cenní jen podle toho, kolik stály dárky od nich nebo kolik jich bylo (což bohužel řeší čím dál víc lidí).... je mi líto všech, co jsou takoví...líto, že ještě nepochopili, že peníze nejsou všechno. Možná to nikdy nepochopí, ale bude to smůla jedině pro ně...lidi, co mám ráda mě chápou a z mých dárků poznávají, co si o nich myslím, co k nim cítím...myslím, že postupem času to bude oboustrané... aspon teda doufám...
Promin mi, že jsem se tak rozepsala, ale téma Vánoce je ted až moc aktuální, nenechává mě klidnou....
Pěkně napsaná úvaha...;)

27.12.2007 22:34:00 | Jesus

Moc hezké a pravdivé....a ten klíč mi vůbec nepřipadá směšný, naopak je to opravdu krásný dárek....=)...dnes si lidé neuvědomují, že dárkem pro ně může být i úsměv...

26.12.2007 22:09:00 | verrinnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí