Anorexie

Anorexie

Anotace: Možná pochopíte, jak to člověk cítí, možná to ne, možná to cítí úplně jinak, ale tohle je můj názor.... Jinak nevim moc, kam to zařadit.

Vloudí se ti do duše a už od tebe nechce. Je jako tasemnice tvojí duše. Nenech se JÍ ovládat, braň se!
Říkáš si jak? Dobře víš, kde je pomoc, dokonce i víš, že to sama nezvládneš. ONA tě doslova ovládá. Nemůžeš se bránit, vlastně to neumíš a možná ani nechceš.
Líbí se ti ztráta na váze, jsi s tím spokojená. No není to krásný pohled, když si stoupneš na váhu a vidíš, že je zase pár kilo dole? Jsi na NI pyšná, vždyť ONA ti pomáhá udělat to, o co ses takovou dobu pokoušela.
Ale co když se koukneš na váhu a ona ukazuje pořád stejně? Dá ti tvrdší režim, že? Ještě tvrdší, než kdykoli jindy. ONA ti ho vlastně jenom nabídne, máš dvě možnosti. Říkáš si vybrat ho anebo ne? Jasně, že ho vybereš, jste přece kamarádky a ONA má vždy dobré rady a navíc tebou umí krásně manipulovat, že jí nedokážeš říct ne, nemáš na to odvahu. Toto je řešení, které by přišlo za nějaký čas. Jenže ONA ti ho navrhla teď, protože jsi slabá a neumíš se tomu bránit, nevíš, jak JI odmítnout.
Jsi slabá, jsi na dně. Nevíš, jak dál. Vtom si vzpomeneš na začátek a nesmírně lituješ, že ses s NÍ jednou bavila, že sis JI pustila do duše.
Přemýšlíš nad NÍ, ale v tom ti do toho vleze a zařídí ti, aby sis šla odcvičit svou denní dávku cviků. Za to, že jsi nad NÍ zapochybovala, přikáže ti, abys jich udělala více, jako varování, že o NÍ už takto nikdy nemáš přemýšlet. Už skoro nemůžeš, potíš se, jsi unavená, opravdu vyřízená, ale musíš, musíš, protože ONA ti to přikázala, vždyť má přece pravdu.
Jste přece kamarádky a ONA se bojí tvé „zrady“. Ale ty víš, že se bojí zbytečně, protože nemáš odvahu na to, aby ses jí postavila, možná ani nechceš se jí postavit. Přece s NÍ chceš pořád být. Je ti v JEJÍ společnosti dobře. Daří se ti hubnout, dokonce ses díky NÍ přinutila cvičit, to jsi dříve nesvedla.
A co se ti honí hlavou teď? Přemýšlela jsi už o tom, jak to jednou dopadne? Nebo jenom přemýšlíš nad tím, jak nejvíce zhubnout? Nebo už jsi dospěla k tomu, jak se JÍ zbavit?
Pokud už jsi myslela na konec, jak si ho vlastně představuješ? Možná máš představu takovou, že až budeš mít svoji vysněnou váhu, prostě se s NÍ rozloučíš. Jseš si tímto jistá? Já bych asi nebyla.
Představ si takové klíště. Někde k němu přijdeš, stejně jako se někdy potkáš i s NÍ. Jaké je? Přisaje se, stejně jako ONA. Může být obtížné ho najít, někdy ho najdeš, ale může být pozdě, stejně jako může být pozdě, když si uvědomíš, že JÍ opravdu trpíš. Ale dobře, všimneš si toho klíštěte včas. Jak se zachováš? Snažíš se ho zbavit, někdy to jde jednoduše, ale jindy nemůžeš přijít na to, jak s ním ven. Stejně tak to je i s NÍ. Taky trvá nějakou dobu, než JI objevíš. A když už JI objevíš, je velice složité zbavit se JÍ.
Mezi NÍ a klíštětem je přece jen rozdíl. Klíště se tě nezmocní, kdežto ONA ano. Aniž si to uvědomíš, má tě plně ve své moci, omotá si tě kolem prstu.
Vrátíme se k další otázce. Dobře, přemýšlíš, jak nejvíce zhubnout, ale také si uvědom, jakým způsobem to děláš. Sama dobře víš, že to není vůbec ten dobrý způsob, přece se najde mnoho jiných způsobů.
Jdeme dále. Jak se JÍ zbavit, už to víš? Ano? Tak směle do toho, čím dřív začneš, tím větší máš šanci. Ale pamatuj, že to bude velice těžký boj. Ze začátku můžeš prohrávat. Nezapomeň – i když prohraješ nějaké bitvy, neznamená to, že prohraješ celou válku. Ty válčíš. Válčíš proti NÍ. Nenech JI vyhrávat. Nesmí se JÍ to dařit i nadále. Už je v čele moc dlouho. Žádný panovník nepanuje donekonečna.
Právě nadešel JEJÍ čas. Je to tady. JEJÍ vláda je ohrožena a já pevně věřím, stejně jako ty, že tuto válku prohraje. Konečně bude konec. Vždyť přece nikdo nemůže vládnout tvému tělu, pouze ty jsi jeho vládce. ONA je pouhý cizopasník. Ale velice škodlivý, když ho u sebe necháš dlouho, ovládne tě. A to se stalo.
Ty sis to ovšem uvědomila a teď jsi JÍ vyhlásila válku. Ano, bohužel, několik bitev jsi prohrála, ale to tě zocelilo, abys vyhrála další a potom celou válku. Drž se!
Když to všechno zvládneš, jsi vítěz, blahopřeji. Ovšem, jsou i tací, kteří svou válku prohráli. Ty jimi ale nebudeš. Přece nechceš skončit v nemocnici se zavedenou výživou přímo do žaludku, nebo tohle snad chceš? Nebo ještě hůře, nedej bože, v hrobě. To nechtěl ani jeden z těch, kteří podlehli.
Chtěli stejně jako ty dosáhnout určitě váhy, ale ONA se jich potom nechtěla pustit.
Myslíš, že toho nelitovali? Na 99% si jsem jistá, že litovali, že se s NÍ kdy dali do řeči, že nenašli jiné východisko, že nezašli zavčas za odborníkem a všechno tajili až do té chvíle, dokud to jen šlo.
Znáš někoho takového, jako jsi ty? Zkus se ho zeptat, jestli také lituje. Pokud si uvědomil svůj problém, bude litovat jako nikdy. Ale stejně jako ty, ani on se nedokázal ubránit.
Řekni mu o odborné pomoci a sama jdi také. To je cesta k úspěšnosti. Neboj se, překonej svůj strach. Díky NÍ jsi toho už překonala tak hodně, takže nyní to také zvládneš.
Všechno bude dobré, dostane se ti pomoci. Držím palce.
Asi končím tento sloh. Myslím, že všichni vědí, o čem je řeč. Ani nemusím zmiňovat JEJÍ jméno. Ale přece, kdyby náhodou někdo zaváhal, řeč je o anorexii. O tématu, které postihuje čím dál více mladých lidí, většinou dívek.
Znáte někoho takového? Pokud ano, neotáčejte se zády, nabídněte mu pomocnou ruku. Možná to neocení hned, ale potom určitě pochopí, proč jste to udělal a poděkuje vám. Jestliže se otočíte zády, doufám, že se najde někdo jiný, kdo natáhne svou ruku.
Tímto končím a doufám, že vše dobře dopadne.
Autor Zavča, 05.01.2008
Přečteno 393x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí