Úvaha o významu překážek v životě

Úvaha o významu překážek v životě

Anotace: „Sladké jsou někdy plody protivenství.“W. Shakespeare Úvaha o významu překážek v životě ...sloh do školy...prosím o komenty...

Kdyby na světě nebyly překážky, ani by to nebyl pravý život. Hodně dnů většiny z nás se skládá z mnoha překážek. O některých problémech mluvíme otevřeně, mnoho dalších si však necháváme pro sebe. Když nad tím tak přemýšlím, překračujeme jednu překážku za druhou, ale ne vždy je to tak snadné. Každý člověk má nějaký svůj „vrchol“, který je těžké překonat. Nelze jej jen tak zanechat za sebou, hodit ho za hlavu. Tento problém se buď musí rozluštit, nebo zůstane navždy nevyřešen.
Pojem „překážka“ může být brán z mnoha hledisek. Pro mnohé jsou to peníze, práce, rodina, přátelé, láska, víra v nějaký svůj cíl nebo třeba zdraví. Myslím, že pro mě by bylo hlavním nedostatkem špatné zdraví, a to nejen mé, ale i mých nejbližších. Zdraví se asi ani nazvat překážkou nedá, i přesto jej však řadím do této kategorie, poněvadž je velice důležité. Občas je to nejen zdraví, co nás omezuje. Nedostatek lásky a přátel také může dokonale zkazit náladu, někdy i promarnit lidský život. I problémy v rodině se týkají mnoha z nás, občasným hádkám se nevyhnou ani úžasně fungující rodiny. Ne všichni si to sice přiznávají, ale je to tak.
Nepříjemné chvíle, jako jsou hádky a různé neshody, mívají někdy krásné konce. Třeba usmiřování může patřit mezi nejkrásnější zážitky.
Překážky jsou zde od toho, abychom se je naučili překonávat. Každý by měl jít za svým cílem, ne za každou cenu, ale měl by se alespoň snažit pro to něco udělat. Mé cíle jsou poněkud vzdálené, i přesto se však snažím překonat pár překážek již teď, abych pak měla cestu volnou. Navíc řešením problémů posilujeme sami sebe, ze špatných kroků si bereme ponaučení a dalším se snažíme vyhnout. Vše špatné je vlastně pro něco dobré.
Překážky někdy mohou dohnat lidi ke zločinům nebo k sebevraždám. Z nedostatku peněz se často krade. Ztráta rodiny, přátel, zdraví nebo lásky způsobuje, že si lidé myslí, že už pro ně na světě není místo. Než aby trpěli, raději se zabijí nebo zmrzačí. Podle mého názoru však zločiny a sebevraždy nic nevyřeší. Myslím, že by se lidé měli snažit problémům předejít a když už se objeví, tak by je měli řešit a postavit se k nim čelem. Nejlepší je asi promluvit si o tom s někým blízkým nebo s psychologem.
Jaký by byl život, kdyby překážky nebyly? Byla by to jen denní rutina, bez hádek a bez problémů. Někomu se může zdát, že by to mohlo být lepší. Já si však myslím, že kdyby nebyly problémy, nebyla by řešení. A řešení jsou mnohdy hodně důležitá.
Autor B.a.r.b.a.r, 10.01.2008
Přečteno 912x
Tipy 4
Poslední tipující: kucky, Bíša
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Ta úvaha je fakt dobrá na to kolik Ti je let:-) Líbí se mi to. Jen tak dál.

10.04.2008 00:05:00 | Katka de Krho

V životě i v lásce je nutno překonat překážky, v cestě
za úspěchy si zachovat čest a lidský charakter...

10.01.2008 21:48:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí