Závislost

Závislost

Anotace: Něco málo, jenom můj názor.

Nemám co dělat a tak si zase přemýšlím. Nad čím? Většinou odpovídám nad vším možným, ale dnes má odpověď zní – nad teenagery.
Když se podíváte kolem sebe, kolik lidí má dnes nějakého koníčka, kterému se skutečně věnuje? Myslím, že se už moc takových nenaskytne.
Zkuste se někoho zeptat, jaké má koníčky, co ho baví. Hodně lidí vám odpoví, že rádi poslouchají hudbu, jsou s přáteli, hrají hry na PC anebo cokoli jiného na PC. Kolik lidí vám odpoví, že dělá něco, čemu se skutečně nějak věnuje, jezdí do nějakého kroužku, případně nějak sportuje. Ano, najde se několik jedinců, ale podle mě v dnešní době jich je již velice málo.
Ale proč tomu tak je? Někdo možná nemá jak se dostávat do daného místa, kde by mu bylo umožněno provozovat svoji zálibu, někdo je líný a někdo nemusí mít finanční prostředky na realizování svých tužeb.
Není to škoda? Určitě. Kdyby každý měl nějakého svého koníčka a věnoval se mu, bylo by mnohem méně případů s drogovou, alkoholovou, ale jakoukoli jinou závislostí. Dnešní svět je přeplněn toho všeho. Čím dál více mladých lidí do toho spadne.
Jak je to možné? Jak se tohle mohlo stát? Jakto, že se naše společnost mění k horšímu? Čím to je způsobeno? Možná mám takový malý výsledek toho všeho. Města zakazují mladým lidem, aby chodili, dám příklad na fotbalová hřiště, jedině za nějaký poplatek, ale proč? Chtějí si vydělat, ale kde se mají ty peníze sehnat? Nejsme továrny na peníze. Stát toho po nás chce moc. Všechno zpoplatňuje, všude jsou drahé vstupy, i za kroužky se platí. A když se chce někdo skutečně věnovat třeba svému koníčku, kde na to má brát finance? Někdy by musel krást, aby se doplatil.
Myslím, že i možná z tohoto důvodu vznikají různé závislosti. Mladý člověk nemá peníze, chytne se jiné party, která je strašně fajn, neřeší nic, žádné problémy, žádné finanční prostředky, spolu s tou partou začne chodit do různých klubů, do kterých by nikdy předtím nevlezl, neměl na to peníze, ale parta si je nějakým způsobem obstarává.
Potom se tam setkáte třeba poprvé s drogou, alkoholem, cigaretami. Ostatní to také používají, tak proč to nezkusit, abych více zapadl? A najednou vám to „zachutná“. Příště si vezmete zase a zase, pořád dokola. A aniž byste o tom věděli, „blahopřeji“, jste závislí.
Možná by se mělo vedení státu nad tím vším trochu zamyslet. Neříkám, že by nemělo být zpoplatněno všechno, ovšem, že je něco, kde by se to bez určitého poplatku neobešlo, ale třeba někde by ten poplatek nemusel ani být, možná by to zachránilo několik lidských dušiček.
Tady však uvádím jenom jeden příklad, jak tomu může být. Jsou i spousty jiných případů, jak se stanou mladí lidé závislí, netočí se to jenom kolem tohohle, to určitě ne. Například mají různé problémy, někdo to chce jen jednou zkusit, a aniž si to uvědomí to jednou je už napořád, někdo se může chtít i pomstít třeba rodičům za něco, řekne si – a teď vám teprve ukážu, jaký můžu být, ale uškodí pouze sám sobě, další človíček nemusí být spokojený sám se sebou anebo se svým životem. Prostě jsou spousty důvodů, proč se toto stává.
A jako každý problém, i tento se více a více rozšiřuje a nic se s tím nedělá. Že policie občas někoho chytne, to ještě není vyhráno nad ničím. Nejhorší je, že se neví, co proti tomu dělat.
Autor Zavča, 11.01.2008
Přečteno 328x
Tipy 1
Poslední tipující: Skaja
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Já mám závislost na knihách:) Jinak už jsem taky uvažovala, že krom čtení, psaní, přátel a hudby vlastně nemám žádný pořádný koníček a pokaždé mi je trochu trapně, když se mě na to někdo začne vyptávat. Ale jen do té doby než zjistím, že ostatní jsou na tom se zálibami ještě hůř.

02.03.2008 12:36:00 | Grafomanická MIA

Já mám závislost..na svém koníčku:-))) Elektrotechnika, radiotechnika...když se nemám v čem vrtat tak se zblázním:-))

11.01.2008 21:06:00 | Skaja

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí