Dílo mladého spisovatele

Dílo mladého spisovatele

Anotace: Však Ty víš..(věnováno Sarazinovi) Není to tak docela úvaha, jako spíš obrovský dík.

Bylo krásné zimní odpoledne. Slunko se od rána pracně prodíralo zlatými paprsky ven ze clony mraků, a když se mu to konečně podařilo, oblaka se rozehnala a zemi polila zlatá záře. Padlý sníh se třpytil, jeho krystaly se blyštily do daleka jako diamanty. Mráz barvil tváře načerveno a vyhrával cinkavou melodii na rampouchy, které pyšně hlásaly vládu zimních měsíců.
Mladý spisovatel se usmál, zavřel okno a posadil se ke stolu. Před ním ležel papír, který svou bělostí připomínal sníh za okny. Mladík si povzdechl a začal psát. Ruka se mu jemně třásla, rty měl pootevřené. Psal. Psaní bylo jeho život, jeho poslání. V očích se mu odrážela slova, která uměla kouzlit, a v hlavě vířily myšlenky jako úl plný rozzuřených včel. Tolik toho chtěl sdělit. Jeho srdce nechápalo krutosti světa a lhostejnost lidí. Jeho srdce bylo dobré, spravedlivé a nezkažené. Kladl na papír pravdivé věty o dětech, o lásce, o nebi a pekle. Snad toužil spasit svět, snad chtěl jen zachovat nevinnost a čistotu lidských duší, snad se jen potřeboval svěřit mlčenlivému papíru.
Psal. O Bohu, o nenávisti, o přátelství. Zrychloval rytmus psaní. Tužka v jeho ruce sténala námahou, ale on nepřestával. Možná se bál, že než stihne zachytit všechno co chce, myšlenky zmizí, uletí, vypaří se nebo se ztratí v nenávratnu.
Rty se začaly šťastně usmívat. Chýlil se ke konci své práce. Teď už ho nic nemohlo zastavit. Sdělí alespoň hrstce lidí, kteří budou ochotni poslouchat, své názory a svůj pohled na svět. Kdo posoudí, jestli jeho názory jsou správné? To nevěděl. Tušil jen, že kdyby se do světa rozselo více lásky, pochopení, porozumění a vůbec všech ušlechtilých vlastností, kterých je lidské srdce schopno, bylo by na světe lépe. Vždyť proč kazit lidskou duši hned v zárodku, proč okrást malé dítě o lásku? Proč jednou nenechat srdce, aby promluvilo za nás, anebo aspoň použít mozek, vždyť se odnepaměti označujeme za Pány tvorstva, za nejchytřejší ze všech živých bytostí. Chováme se podle toho? Ať každý nahlédne do svého svědomí.
Posledních pár řádků a mladý spisovatel ukončil svou práci. Tečka za větou ale neznamenala úplný konec. Měl v hlavě a v srdci ještě spoustu námětů, o čem psát. Umístil své dílo tam, kde si ho mohly přečíst desítky lidí. Mezi nimi i jedna duše, která toužila spasit svět, která chtěla udělat sebe i ostatní lepšími, a které patřilo věnování v úvodu spisovatelovy úvahy.
Ta duše četla výtvor, který byl bezesporu velkým a šlechetným dílem. Četla a tvář jí zdobily slzy, malé perly radosti smíšené se smutkem. Plakala, protože pocítila tíhu všech potíží světa, protože pochopila… Zároveň plakala štěstím, že někdo smýšlí podobně jako ona a dokonce sepsal upřímnou úvahu. Četla, plakala a v duchu děkovala. Teď věděla, že dobří lidé přece jen ještě žijí.
Autor Princezna.Smutněnka, 13.01.2008
Přečteno 450x
Tipy 7
Poslední tipující: Judita, brooklyn, Tracy Beakerová, Adrianga, Bíša
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Líbí se mi, jak snadno se tvoje úvaha čte. :-)

02.03.2009 13:15:00 | Tracy Beakerová

Moc pěkné a čtivé.

27.09.2008 17:46:00 | Kovik

je to hezký.takový úpřimný..:)

13.08.2008 18:47:00 | Adrianga

Nevěděla jsem, kam to zařadit :-) Ten, komu dílko patří, si ho najde všude..:-)

29.04.2008 20:08:00 | Princezna.Smutněnka

Jo, je to moc pěkné, ale spíš tak napůl povídka, ne? Bezva čtivá forma ...

29.04.2008 20:02:00 | Grafomanická MIA

S pohledu uvahy mi to pride mirne zmateny, ale hezky panorama vypraveni:)

16.01.2008 22:24:00 | horlivec

Ľudia sa neddelia na dobrých a zlých. Delia sa na tých, ktorí sa snažia byť dobrými a na tých, ktorí sa o nič nesnažia.
Dúfam že patrím k tej prvej skupine, verím, že nás je viac než tých druhých a viem, že si tam určite aj ty, Princezna.
A ďakujem:-)

13.01.2008 23:19:00 | Sarazin Faestred

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí