Dárek

Dárek

Anotace: neni to tak uplně povedený, ale něco na tom určitě je. A už jsem to napsal dřív a nechce se mi to přepisovat, proto ty Vánoce...

Je před Vánocemi, a tak si říkám, o čem vlastně Vánoce jsou. No v dnešní době určitě o darech. A tady se nabízí další otázka. Co to vlastně je takový dar? Slovo dar, je pravděpodobně odvozeno od slova darovat. Tudíž je to nutně každý darovaný předmět. Zde se podle mne nachází jádro problému. K Vánocům si dáváme „dary“. To slovo by mělo, při různých příležitostech, mít zásadně odlišný význam, ale zní stejně. A právě to zneužila ta naše nezpochybnitelná lidská hloupost. Proto se dnes všude ve výlohách objevují vánoční ozdoby, lákadla na výhodné nakoupení skvělých „darů“ pro naše blízké a všichni velko i maloobchodníci si mnou ruce a rejžují co se dá. A to jenom proto, že dnes lidé neodlišují dar od daru. Takže klasická otázka před Vánoci zní: „Co maminka potřebuje, co ještě dětičky nemají?“ LIDI, VZBUĎTE SE!!! U Vánoc, narozenin, svátků jde přece o to potěšit, připomenout si, že tu jsme jeden pro druhého a dary v tomto případě by měly mít spíš symbolický význam. Nezáleží na tom, jak drahý je, a jak nutný je, pračka jako dar se hodí k jakékoli nevšední příležitosti, zatímco prsten, ať už darovaný kdykoli a jakkoli drahý má mnohem hlubší význam. A teď zkuste nadělit dětem pod stromeček krásný kamínek, který najdete v lese, kamínek naprosto jedinečný svým tvarem, který chápající člověk přivine k srdci, a když se na něj podívá, něco zásadního mu připomene, připomene mu vaši lásku (zkuste najít lásku v pračce…). Za tenhle kamínek vás děti budou nenávidět, protože: „Pepíček od sousedů dostal zbrusu nový PC a oni teď vypadaj jako kreténi…“ Není to smutné vážení, kam dovede lidská chamtivost a nenasytnost dovést samou podstatu daru a zaměnit ho s „darem“… Jenže jelikož si tuhle pravdu téměř nikdo neuvědomuje, nemůžeme ji v praxi využít, smůla co…
Autor Hérakleitos, 13.01.2008
Přečteno 293x
Tipy 4
Poslední tipující: kryndy, Sarazin Faestred
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

S tímhle souhlasim na 100%

08.03.2008 22:23:00 | kryndy

Pravda, pravda, ale za pračku bych vraždila! to radši šutr.

18.01.2008 21:51:00 | C.alwen

Nemám námietky! (A to sa nestáva často,že?)

14.01.2008 04:21:00 | Sarazin Faestred

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí