Ztraceni

Ztraceni

Anotace: anotace

Proklety budiž naše životy. Činíme skutky, jichž litujeme a to opakovaně. Proklety budiž naše životy za zlo, které každým svým krokem šíříme. Proklety budiž naše životy, proklety za to, jaké jsou. Proklety budiž naše životy, jak s nimi nakládáme. Buďme prokleti všichni, za to, čeho se dopouštíme. Cesta k poznání je křivolaká a má mnoho odboček, kterým mnozí říkají scestí. Každý člověk se za svůj život mnohdy i několikrát dostane na scestí. Pomsta, zloba, nenávist a hněv, věci, které nedokážeme potlačit. Ovládají nás, řídí naše osudy. My jsme jenom loutky a nástroje skutků. Žijeme ve lžích a potácíme se v nevědomosti. Jsme ztraceni. Na světě snad ještě nebylo člověka, který by se doopravdy našel. Na počátku všeho jsme byli vrženi do prostoru, který nedovedeme definovat a už vůbec se v něm nedokážeme vyznat, natož ho kontrolovat. A přesto v něm jsme. Obklopuje nás, je všude. A ztraceni ve vlastní existenci hledáme cestu, kterou se dát. Pokud taková cesta existuje, nikdo ji nenašel. Dejte mi pevný bod a pohnu zemí. Mnozí znají tato slova. Řekněte mi, kde jsem a odpovím vám na věčnou otázku proč. Vložíme li minci do vody, potopí se. Klesne ke dnu a zůstane tam. Je to vlivem gravitace a mnoha dalších fyzikálních jevů a ne všechny z nich dovedeme plně a uspokojivě vysvětlit. Hledáme odpovědi na spousty a spousty takovýchto malých otázek, ale sami na sebe se nepodíváme. Kdo jsme? Odkud pocházíme a co je naším cílem? Určitě jste tyto otázky četli v mnoha knihách, viděli v mnoha filmech a slyšeli od spousty lidí. Chcete dostat odpověď? Slýcháváte občas rozhovory cizích lidí? O čem si tak povídají? Co je zajímá? Slyšel jsem dva staré muže, kteří se bavili o nemocech. Mladí lidé se baví o svých zájmech. Slyšeli jste někdy někoho bavit se o podstatě bytí? Odpověď by možná mohla znít, ano. Četl jsem filozofické úvahy, viděl jsem film o tajemstvích a záhadách. Kdy to bylo? A jak často nad tím přemýšlíte? Často? Každý den? Pokud ano, potom mohu jenom říct. Nedostali jste se dál než ti, kteří o podobných věcech v životě nic neslyšeli. Jsme ztraceni a proklety budiž naše životy!
Autor Tirno, 19.01.2008
Přečteno 314x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí