Šikana a my

Šikana a my

ŠIKANA - to slovo v dnešním světě skloňované ve všech pádech. Jen prosím neříkejte, že to jde mimo vás. Spousta lidí odvrací tvář, kdykoliv se v médiích naskytne nějaký závažnější problém. Myslí si, že tím to vyřeší, ale opak je většinou pravdou. Jen si přiznejte - jsou tři strany šikany a to Iniciátor šikany, Obět šikany a Pozorovatel šikany - kdo z vás se s některou z těchto stran už setkal? Řekla bych, že každý. Byť jen letmo, tak každý. Tyká se to nás všech. Šikana - to je nemoc, nemoc toho, kdo šikanuje. Šikana - ubližování lidem, svému druhu, tak to je ten největší hnus. Nejčastějším druhem šikany je šikana ve školách. Spousta projektů se snaží pomoci a zlepšit úrověň, nejde však ovládnout vše. Děti se stýkají se šikanou téměř každý den. Nechci říkat, že občasné posměšky spolužáků jsou šikana, ale i tak to může začít. A jak jste na tom vy, už se vám někdo někdy posmíval? Jste tlustí, máte žluté zuby nebo třeba snědší pleť a přesto se cítíte normální. Ale spousta lidí vídí vaše nedostatky ve velkém. Chtějí si zvýšit ego. Jak jste se cítíli, když se vám kvůli tomu posmívali? A jak by jste se cítili, kdyby právě toto vaše slabší místo zraňovali lidé častěji. Ten POCIT, to je něco hrozného. Zamyslete se až budete někomu vyčítat ty chyby, vzpomeňte si na ten pocit. A i vy máte chyby, a co kdyby ten, kterému vyčítáte jeho chybu se zase posmíval tě vaší? V tom je ten největší problém. Ukažte na toho dokonalého, který se smí posmívat, protože nemá žádné chyby? Nenajdete ho. Každý má své vlastnosti pro sebe typické. Nejen rysy ve tváři. A každý vidí "chyby" jen na jiných. Tak sakra podívejte se první na sebe. Už mě to s*re! Vždyť každý víte jaký to je!
Autor Peťka_bez_talentu, 20.01.2008
Přečteno 485x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

...určitě souhlasím s tebou. Tohle téma je, a nejspíš i pořád bude, aktuální *TIRED*
Nejhorší, že lidi ví, že tu šikana je, ale chovaj se jakože zrovna JICH se netýká (nebo to spíš jenom sami sobě namlouvají).
Lidi, co ostatním nadávají, urážejí je, popř. jim tělesně ubližují jsou nemocní povrchní lidi. Vždycky to má nějakej důvod, i když někdy třeba docela banální, jakože se snaží vyrovnat svýmu kámošovi... Může to bejt ale přecejenom horší, jako třeba problémy doma- domácí násilí,... Je jasný, že člověku, kterýmu někdo ubližuje, je asi úplně jedno, že ON má nějakej problém, hlavně chce, aby to už skončilo.... Šikana je všude a BOHUŽEL není tolik lidi/doktorů/dobrejch doktorů, aby řešili problém každýho jedince...a to tady taky mluvíme jen o případech, o kterejch se ví, což je jen něco málo přes polovinu...
Možná mi někdy přijde nejhorší TA třetí strana- přihlížející... Koukají se, jak někdo jejich kámošovi ubližuje, ale nic s tim neudělají ...jen počkají, až všechno skončí a pak pudou svýho kamaráda utěšit... proč říkám kamaráda? dá se vůbec takovejmhle lidem říkat přátelé?!...to už je ale trochu z jinýho soudku, že... Občas přemýšlím, koho v případě šikany potrestat... Nezasloužili by si to právě ti přihlížející?!...
TŘETÍ STRANA: někdo se vybourá na motorce, leží na silnici, motorka dva tři metry od něj, nehejbe se... Na chodníku stojí hromada lidí. Lidí, co jen koukají a nic nedělají. Nikdo se k tomu na silnici nerozběhne, nedá mu první pomoc, nezavolá záchranku. Až po nějaký době se objeví člověk, kterej není takovej jako ostatní a jde ke klukovi na silnici...pomoct mu. Zbytek lidí pořád stojí na chodníku a povídá si o klukovi na silnici, jako o nějakým pirátovi silnic a kam to ta mládež spěje... (to byl příklad z mýho života. Určitě bych jich mohla uvést ještě spoustu, ale myslim, že to není až tak zapotřebí, protože o tom ostatní lidi ví až moc dobře..)
Jej, promin, dost jsem se rozepsala, protože mi jsou takovýhle témata hodně blízký a docela se jimi zabývám;) Kdo by taky chtěl žít v ideálním světě bez problémů, že...

26.01.2008 20:57:00 | Jesus

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí